Експерти: Взрив в багажника на самолета е възможна версия за катастрофата

Offnews Последна промяна на 25 март 2015 в 10:05 6393 4

"Единственото сигурно в последователността от събития за самолетната катастрофа е, че краят е дошъл внезапно. Летателната машина на Germanwings, която падна във Франция, се е пръснала във въздуха. Няма как по друг начин да си обясним разпиляването на части на толкова голямо разстояние. Не съм виждал друга такава катастрофа", коментира в ефира на TV7 главният асистент по безопасност на полетите в Техническия университет в София Марин Петров.

Разпръскването на части на самолета на всички страни води до извода, че е възможен инцидент на борда на самолета."Възможна причина за самолетната катастрофа е и вътрешен взрив. Не трябва да се изключва тази версия", категоричен е експертът.

Бившият шеф на "Авиоотряд 28" Цвятко Луканов също откри странни факти около самолетната катастрофа. 

„Има няколко случая в авиацията, при които се предприема аварийно снижение, но вчерашната катастрофа с А 320 не е от тях. При такива случаи самолетът снижава бързо, за да избегне проблем, например разхерметизация, докато в случая с германския самолет това не е било така”, твърди пилотът. 

„За мен случая със самолета на "Germanwings" не е аварийно снижение, защото при такова снижение от 3 до 5 минути пилотите трябва да снижат на 3 хиляди метра. Разликата е, че самолетът е снижавал сравнително бързо, но не толкова”, обясни експертът в ефира на bTV.

Според него, дори двигателите да спрат, машината ще се държи във въздуха и ще лети още доста дълго време. „За мен е странно, че екипажът не подава сигнал за бедствие, единият пилот би трябвало да сигнализира веднага при проблем. Същото положение бе и при изчезналия полет на малайзийската компания отпреди година”, посочи Луканов.

Той бе категоричен, че съвременните самолети много трудно изпадат в ситуация да са неуправляеми. „Не е реално да има и обледеняване на „Еърбъс”, това се случва при други годишни времена, макар че това не може да се изключи напълно”, каза още пилотът. Луканов коментира още, че не са важни годините на дадения самолет, а как е бил експлоатиран. Относно информацията, че самолетът е преглеждан в България експертът заяви, че това няма никакво значение.

Апокалиптична картина на последните минути на самолета на Germanwings, преди да се разбие във Франция разкрива и пилотът Иван Цолов. 

"Oбледеняване на "Еърбъс" е много трудно, да не кажем невъзможно. Проблем е възникнал преди катастрофата и той според мен е в задната част на малината - стабилизатора.Там е станало нещо, какво, за сега мога само да гадая. Самолетът се е разхерметизирал рязко от някакво прекършване в зоната зад крилата. Това е приспало веднага пилотите и стабилизатора е бил неефективен и неуправляем. Правя този извод от факта, че машината е изчезнала от радара минути преди да се разбие, т.е останали са без ток, при наличие на генератори, акумулатори и вятърна перка, която за сега не се знае пусната ли е, тя се включва автоматично при отказ на генератори и акумулатори. Проблемът може и да е контролиран слаб взрив в задния багажник. Ако утре спрат от полети всички А320 значи твърдо не е бомба, ако не ги спрат значи проблемът е ясен, твърди летецът в страницата си в социалната мрежа Фейсбук. 

Вчера самолет на нискотарифната германска компания Germanwings, изпълняващ полет от Барселона до Дюселдорф, падна във френските алпи, а при инцидента загинаха всичките 154 души, които са били на борда. Преди минути бе възстановено издирването на останките от машината. Това бе прекратено снощи заради лошо време. Проблеми се очакват и днес през през деня, защото прогнозите са в района на трагедията да завали сняг.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.03 2015 в 12:24


Ти при удар с почти 800 км/ч в планински склон на колко очакваш да са разпръснати отломките - на 200 метра ли? Сравни случая с TWA 800 - там самолетът се въривява във въздуха. И кое е общото с полет 447? Нито самолетът е същият, нито са намерени черните кутии и отломки, нито имаме снижаване като това, нито курсът е поддържан правилен до последния момент. Единственото общо е радиотишината. То по тая логика има много повече основания да се каже, че случаят е подобен на този на Хелиос, а не на полет 447.
И не се правя на експерт, просто изразявам мнение на човек, който се интересува от авация. На експерти се правят тия от статията. При това - доста неуспешно.

25.03 2015 в 11:16

Бате Влади, в 2км радиус са разпръснати парчетата от самолета. Стига се прави на експер, защото не си. Случаят всъщност е 1:1 с полет 447.

25.03 2015 в 11:07

"Единственото сигурно в последователността от събития за самолетната катастрофа е, че краят е дошъл внезапно. Летателната машина на Германьингс, която падна във Франция, се е пръснала във въздуха. Няма как по друг начин да си обясним разпиляването на части на толкова голямо разстояние. Не съм виждал друга такава катастрофа"

Те хората написаха навсякъде, че самолетът се е снижавал почти 10 минути преди да се разбие, само тоя пишман-разбирач май не е разбрал. Не бил виждал друга такава катастрофа - ами как да види като не следи? Сламка - полетът на JAL с Боинг 747, при който загиват най-много хора при инцидент с единичен самолет в историята на авиацията. И там картинката е точно такава - самолетът е станал на парчета, но са събрани в сравнително компактен участък. Когато самолет се разпадне във въздуха отломките се разпръсват на километри. Тук няма такова нещо.

Още един експертен бисер:

"Ако утре спрат от полети всички А320 значи твърдо не е бомба, ако не ги спрат значи проблемът е ясен, твърди летецът в страницата си в социалната мрежа Фейсбук."

Ба си експертите! Нищо чудно, че държавата ни е на такова дередже! Както казваше Балевски, "Като знам какви са ни инженерите, страх ме е да ида на лекар!"

25.03 2015 в 10:49

Въпросният "експерт" не го знам какъв е, но успя за нула време да наговори пълни глупости. При положение, че е виждал една снимка на мястото на катастрофата и има нула вътрешна информация и, че разследването на такива неща отнема месеци, даже години, започна да развива някакви бомбастини теории на базата на "опит", който не знам от къде би могъл да има. Въобще целият диалог беше на такова ниско ниво с въпроси от рода на "какъв е шанса електрониката да е блокирала?" че смених канала. Всеки ден малоумни водещи и малоумни гости, просто ще го счупа тоа телевизор.