"Ако у нас има етнически конфликт, няма да е с турците, а с ромите"

Последна промяна на 25 май 2015 в 18:33 8199 8

Мехмед Дикме

Ако някога в България има етнически конфликт, той няма да е между българи и турци или между християни и мюсюлмани. Етнически конфликт може да има само между ромската общност и всички останали.

Това коментира бившият министър на земеделието и горите Мехмед Дикме пред бТВ.

Според него такова напрежение като в с. Гърмен се случва, защото "държавата е абдикирала от проблемите на ромите". Той подчерта, че случилото се не е единичен случай в страната.

В крайна сметка политиците използват този електорат, защото той е изключително зависим, използват го по време на избори. Той е най-евтино купеният глас в страната ни. Не трябва да се крие това нещо, но трябва да се има предвид, че по този начин политиците само навиват пружината и часовниковия механизъм на бомбата, която ще гръмне в България, коментира той.

Дикме заяви, че не е редно в подобни случаи, като този в с. Гърмен, политиците да защитават определена част от обществото, в случая - ромите.

"Аз питам тогава кой ще защитава всички останали етноси, които живеят в България? И когато говорим за защита на един определен кръг от хора, ние тогава не заемаме ли страна и не е ли в ущърб всичко това на останалата част от населението", коментира той.

Според Дикме политиците трябва да създадат необходимите условия, за да могат ромите да живеят в добросъседство с обкръжаващите ги хора.

Той каза още, че държавата е абдикирала от ромските гета, защото политиците използват гласовете на живеещите там по време на изборите.

"Тежестта на един обикновен ромски глас е толкова колкото и на един академик или професор, който е дал много за България. Разликата е, че академикът знае цената на гласа си, а нашите събратя ромите за 5, 10, 20 или там колкото е лева си продават гласа, без да осъзнават какво правят. Те биват използвани от политиците", коментира Дикме.

Според него политиците правят редица компромиси към ромското насилие: "Правени са редица репортажи за кражби на ток, на вода, за незаконни постройки, в които остават да живеят", коментира той и попита риторично защо "всеки един друг български гражданин няма право на тези привилегии".

Той изрази и мнението си, че политиците вече ги е страх от "дълбочината на проблема, който създадоха със своето бездействие през годините".

"Трябва много ясно да си признаем и да поставим въпроса, че след 20-30 години етническата характеристика в България ще бъде коренно различна. И бъдете сигурни, че не турците ще бъдат мнозинство. Напротив, ако идеите Кърджалийско, ще витите, че там селата обезлюдяват, защото турците също напускат страната, и то с по-бързи темпове. За сметка на това обаче ромите се увеличават и тази общност е изтласкана в ъгъла от държавата", заяви Дикме.

По думите му много от ромите са безработни, като в същото време редица семейства са многодетни, но у тях липсва каквато и да е отговорност спрямо държавата и съседите им.

Чувството на безнаказаност е породено от това, че каквото и да направи, някой политик ще дойде и ще го защити, защото, когато дойде времето, ще гласува за него. Като стане такъв инцидент, веднага излиза някой и заявява, че има етнически проблем и че се нарушават правата на тези хора, обясни Дикме.

Той призова да се направи връзка между евтините ромски гласове и компактното гласуване на избори за определена политическа партия:

На последните избори, където има компактно ромско население, се гласува основно за ДПС. Няма нищо лошо в това, аз даже адмирирам партията за това, че е успяла да се спечели тяхното доверие, но ако е успяла. Мисля, че ДАНС доказаха, че особено в Северозападна България тотално се купуваха гласове, подчерта Дикме.

Той каза още, че управляващата коалиция е стабилна, "защото в момента никой няма интерес от нови избори".

"Категорично в момента нещата са по-добре от преди една година. Сегашното правителство работи по-добре от предишното. Ако изкара целия си мандат, това ще е добре за България", коментира Дикме.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

28.05 2015 в 12:18

Политиците - на сапун! Правосъдната система - в коша! Циганите за всичко се оправдават с етнически обичаи - и многото деца, и раждането в детска възраст, дори и номадския начин на живот! А на българите етнически е заложено да режат ръце за кражба, да убиват за изнасилване и да гонят до девето коляно за посегателство над дома им! Това са крумовите закони, а те са плод на многовековно развитие! После дошли християните и препоръчали като те ударят по едната буза да подадеш и другата! Дупедавство! Забравете християнските ценности когато има опасност за детето ви! Инстинктите искат да убиеш нападателя! Аз ще го убия, а ти?

27.05 2015 в 17:38

И тоя пост на vale52 е обрал всичките овации? Тва са проевропейците, няма кой друг да плесне плюсче на тва извращение.

26.05 2015 в 10:06

Стига сте викали турци на помаците!

26.05 2015 в 03:45

Що, работливостта не немеца, българина, руснака, американеца откъде идва? Аманс тези клишета и митове за работливия турчин. След кати турция и изпъдена от Балканите, турците са умираши от глад, защото не са знаели какви е работа,не са можели нищо освен разбойничество и терор наф християните. Мога много да поспоря за гастербайтерите- немската икономика е тскава не заради нидкоквалифицираните и често неграмотни турци, а от образовани и не по- малко рсботливи немци. А да не забравяме , че не работвт само турци там. Ходи си в анадола и си превъзнасяй "работливите" турци.

25.05 2015 в 20:20

Работливостта на турчина си идва отвътре. Освен това се учи на ред и да си знае мястото. Не случайно те са основните гастарбайтери в Германия. Единственият проблем е неумереният ислям, но за това пък го има Истанбул - пример за европейското лице на турчина (в който, за съжаление, се заселват все повече анадолци).

25.05 2015 в 19:49

Тук съм съгласен с Дикмето. Имал съм и имам колеги турци, а преди това и съученици. Лошо от тези хора не съм видял.
А от циганите само с двама съм си имал преки занимавки, за щастие - кратки. Не твърдя, че всички са такива, но специално тия двамата гледаха всячески да се покрият и да симулират дейност. И на всичко отгоре си вярваха, че никой не ги усеща какво правят.
Предлагам целия етнос да мине един IQ тест и всичко що е под 50 точки да мине през процедурата за която призовава преждепишещия vale52.

25.05 2015 в 19:10

кастриране като бездомни песове!!!!!!!!!!

25.05 2015 в 19:01

В нормалните държави няма етнически конфликти, защото никой не се интересува бял ли е, черен ли е, мюсюлманин ли е или християнин, за всички важи закона. И не съм съгласен че циганите ще станат мнозинство - те са научени да паразитират, като омаломощят или убият гостоприемника, и те ще загинат от глад и болести. Това са социални животни точно колкото уличните песове, които са научени да пресичат на зелен светофар. Всички нормални хора са виновни за ситуацията. За лошо отношение към куче се влиза в затвора, а за рязане на пръсти, за да превърнеш детето в качествен джебчия? За раждане на 12 години? За кражби и убийства? Политиката не може да e извинение. Защо аз не мога да паркирам на тротоара, а тези могат да си строят където си искат? Нещо не е наред. Защо трябва да плащам данъци, осигуровки такси, застраховки и да си заваря къщата без прозорци и врати, кабели и водопроводни тръби, да не говорим за мебели, печки и тн? Въобще не ме интересува цигани ли са мангали ли са. В нормалните страни ги гонят с армия и вертолети. За тях е добре, че поне има къде да ги върнат. Трябва да има възможност да им се взимат децата, заедно с помощите и да се отглеждат от държавата далеч от пагубната среда, задължително средно образование, дисциплина, трудови навици и нормална култура, само така може да се поправи този ужас.