Вкусната храна събра хиляди посетители на фестивал на Женски пазар

OFFNews 09 юни 2019 в 15:03 3731 0

Близо 15 хиляди души бяха гости на третия Бакхус StrEAT Fest само през първия ден на фестивала, който се провежда на Женски пазар този уикенд. Вчера и днес от 10:00 до 22:00 часа между ул. “Цар Симеон” и ул. “Св. Св. Кирил и Методий”, “Бакхус” и „Пазари Възраждане“ ЕАД превърнаха локацията в най-горещата кулинарна точка на столицата, превръщайки я в мечта за всеки ценител на добрата храна, напитки и продукти.

В дните на фестивала, реновираната част на Женски пазар е разделена няколко зони, в които гостите могат да опитат висококачествени продукти, селектирани от Бакхус – Зона „Ресторанти“, Зона „Напитки“, Зона „Сладко и солено“, Зона „Фермери“, Зона „Производители“. В тези зони посетителите на фестивала могат да опитат разнообразни храни, приготвени на място от едни от най-добрите ресторанти в момента, които са адаптирали своетно меню за “улицата” и предлагат на посетителите типични ястия от различни национални кухни. Могат да опитат също така занаятчийски вина, крафт бири, коктейли, сладкиши, джелато, специално кафе, селекция от продукти на български производители и фермери и още много…
За децата има специален детски кът, а новата джаз банда SoulBmoll свири на живо до обяд и на двата фестивални дни. След обяд за настроението се грижат три DJ къта, организирани от клуб “Терминал 1”.

„Тази година имаме 60 изложители, което е повече от миналата година. Толкова много хора, които ядат на улицата през двата фестивални дни е най-сигурният знак за нивото на кулинарна култура и посветеност на софиянци и гости на столицата. Това е и най-добрият ориентир за местните гастро-традиции”, споделят организаторите на феста.

От там идва и мотивацията за организирането на StrEAT Fest вече за трета поредна година. В почти всяка европейска страна всеки уикенд можеш да посетиш различни пазари, които са домакини на подобни фестивали на уличната храна, където търговското пространство се превръща в празник от изобилие на храна, напитки и атмосфера.

“В България имаме пазари, но нямаме подобна пазарна култура. Искаме да превърнем преживяването “на пазар” в съвсем ново усещане. Целта е това събитие да се случва все по-често и да даваме пример и за други подобни изяви. Търсенето е голямо и има смисъл да се развиваме в тази посока и да представяме все по-разнообразно гастро-изживяване”, разказва Джиджи Лагадинова, главен редактор на “Бакхус”.

„Не случайно Женски пазар и Пазари Възраждане ЕАД е основен съорганизатор на това събитие вече трета година. Наша основна задача е, заедно със Столична община, да развиваме политиката за модернизация и облагородяване на пазарните пространства, а само формати като Бакхус StrEAT Fest, и други културните и социални мероприятия спомагат изключително много за това. Целта ни е именно да създаваме условия за подобряване на градската среда на Женски пазар, защото пазарите не са само място за търговия, а са социални пространства за контакти и преживявания, каквото е удоволствието от подобен празник на уличната-гурме храна“, казва Драгомир Димитров, изпълнителен директор на Пазари Възраждане ЕАД.

“Женски пазар” е най-старият и голям централен пазар в София. Място с дух и история. Днес пазарът привлича чужденци и много млади хора, заради екзотичната атмосфера в центъра на града, ароматните мулти-културни спирки за храна, плодове и зеленчуци, скрити места и уникални магазинчета, местни и чуждоземски продукти, които могат да се открият само на това място. Част от концепцията на Бакхус StrEAT Fest е именно да промотира региона като място за социални контакти и преживявания, и да даде начало на повече кулинарни фестивали от такъв тип.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови