София, 20 май 2019 г. – Kaufland България инвестира в качественото партньорство с българските производители - близо 80% от доставчиците на плодове и зеленчуци, с които компанията устойчиво си партнира, са български.
Всяка година Kaufland България увеличава предлагането на родни плодове и зеленчуци в своите обекти и акцентира върху доставката на повече биопродукти през 2019 година. Тези усилия на компанията са обвързани с голямото търсене на българска продукция от страна на клиентите и са насочени към развитието на устойчив бизнес климат.
Доказателство за това е финансовата помощ за 11 български фермери в размер на над 250 хил. лв., която компанията инвестира по програмата на Световната банка Global G.A.P. през последните години. В резултат на това производителите имат възможност да намалят наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи. Това има директно отражение върху по-високото качество на продукцията им.
Именно качеството и свежестта са основен приоритет за Kaufland България, затова компанията прилага прецизен качествен контрол от полето до рафта – от засаждането и наблюденията на производствените процеси до регулярните месечни проверки на нивата на пестициди в местни и международни сертифицирани лаборатории.
Условията по съхраняването и логистиката на плодовете и зеленчуците са отлични и позволяват продуктите да бъдат доставени свежи от полето до потребителите в рамките на най-много 24 часа след брането.
Затова заедно със земеделските производители и доставчици, търговската верига предприема съвместни мерки за развитието на интегрирано селско стопанство и отглеждането на чиста продукция.
Предстои компанията да въведе допълнително ниво на контрол на качеството, с което ще проверява нивата на пестициди и остатъчни субстанции с проба от продукцията още преди реколтата да бъде прибрана от полето и доставена в Логистичния център на компанията в с. Стряма.
363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на Kaufland България обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на строгите изисквания на търговската верига за вида на продукта – свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета – клас, произход, марка, сорт, както и качеството на опаковката.
Съхраняват се при строго съобразена за тях температура – повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса.
Транспортирането им до хипермаркетите на компанията също се осъществява при строг температурен контрол в пригодени за целта камиони с три температурни зони. Движението им се проследява сателитно, което позволява температурата да се проследява във всеки един момент от пътя им до хипермаркетите на веригата в цялата страна. По този начин се избягва температурният шок при излагане на стоката на рафтовете във веригата и се гарантира тяхната оптимална свежест за клиентите.
През 2019 г. в Kaufland България са продадени 90 милиона килограма плодове и зеленчуци, а само за първото тримесечие на 2019 г. търговската верига реализира продажби от над 19 милиона плодове и зеленчуци. Това превръща секторът „Пловоде и зеленчуци“ в един от ключовите за дейността на компанията.
Kaufland България предлага богато разнообразие от над 280 артикула, сред които класически плодове и зеленчуци, сертифицирана био продукция, екзотика, свежи подправки в саксии и цветя.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)