София, 20 май 2019 г. – Kaufland България инвестира в качественото партньорство с българските производители - близо 80% от доставчиците на плодове и зеленчуци, с които компанията устойчиво си партнира, са български.
Всяка година Kaufland България увеличава предлагането на родни плодове и зеленчуци в своите обекти и акцентира върху доставката на повече биопродукти през 2019 година. Тези усилия на компанията са обвързани с голямото търсене на българска продукция от страна на клиентите и са насочени към развитието на устойчив бизнес климат.
Доказателство за това е финансовата помощ за 11 български фермери в размер на над 250 хил. лв., която компанията инвестира по програмата на Световната банка Global G.A.P. през последните години. В резултат на това производителите имат възможност да намалят наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи. Това има директно отражение върху по-високото качество на продукцията им.
Именно качеството и свежестта са основен приоритет за Kaufland България, затова компанията прилага прецизен качествен контрол от полето до рафта – от засаждането и наблюденията на производствените процеси до регулярните месечни проверки на нивата на пестициди в местни и международни сертифицирани лаборатории.
Условията по съхраняването и логистиката на плодовете и зеленчуците са отлични и позволяват продуктите да бъдат доставени свежи от полето до потребителите в рамките на най-много 24 часа след брането.
Затова заедно със земеделските производители и доставчици, търговската верига предприема съвместни мерки за развитието на интегрирано селско стопанство и отглеждането на чиста продукция.
Предстои компанията да въведе допълнително ниво на контрол на качеството, с което ще проверява нивата на пестициди и остатъчни субстанции с проба от продукцията още преди реколтата да бъде прибрана от полето и доставена в Логистичния център на компанията в с. Стряма.
363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на Kaufland България обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на строгите изисквания на търговската верига за вида на продукта – свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета – клас, произход, марка, сорт, както и качеството на опаковката.
Съхраняват се при строго съобразена за тях температура – повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса.
Транспортирането им до хипермаркетите на компанията също се осъществява при строг температурен контрол в пригодени за целта камиони с три температурни зони. Движението им се проследява сателитно, което позволява температурата да се проследява във всеки един момент от пътя им до хипермаркетите на веригата в цялата страна. По този начин се избягва температурният шок при излагане на стоката на рафтовете във веригата и се гарантира тяхната оптимална свежест за клиентите.
През 2019 г. в Kaufland България са продадени 90 милиона килограма плодове и зеленчуци, а само за първото тримесечие на 2019 г. търговската верига реализира продажби от над 19 милиона плодове и зеленчуци. Това превръща секторът „Пловоде и зеленчуци“ в един от ключовите за дейността на компанията.
Kaufland България предлага богато разнообразие от над 280 артикула, сред които класически плодове и зеленчуци, сертифицирана био продукция, екзотика, свежи подправки в саксии и цветя.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България