Акционерите в "Южен поток България" решили да не казват за високите заплати

OFFNews 30 януари 2015 в 21:45 8173 3

Теменужка Петкова.

По отношение на „Южен поток“ - към настоящия момент БЕХ, като съакционер, е вложил около 25 милиона лева. За щастие други разходи не са извършвани по този проект. Това, което може би е важно да знаят българските зрители, е, че БЕХ на 20 януари взе решение, с което предлага на изпълнителния директор на „Южен поток-България“ от българска страна да предприеме действия и да приведе възнагражденията на служителите в съвместната компания от българска страна в съответствие със средните възнаграждения със заетите в сектор „Енергетика“.

Това заяви пред bTV министърът на енергетиката Теменужка Петкова в коментар за възнагражденията в компанията.

Това, което вече е публична тайна - за едни високи възнаграждения в съвместната компания, които така или иначе не са станали публично известни, тъй като акционерите не са постигнали съгласие да огласят тези възнаграждения, показва, че възнагражденията са били по-високи от тези за сектор „Енергетика“, каза Петкова.

След публикация на OFFNews за скандално високите заплати в "Южен поток България" те ще бъдат намалени, обещаха на 27 януари от Българския енергиен холдинг в отговор на наше запитване.

Новите им размери обаче ще предложи изпълнителният й директор от българска страна Димитър Гогов, става ясно от отговора.

По информация на OFFNews, публикувана на 12 декември, руският директор на проектната компания Игор Елкин (някога директор и на "Топенерджи") получава над 15 500 евро (31 000 лева) на месец. Отделно той има бонуси, безплатно жилище с напълно покрити разходи, безплатни застраховки, безплатни самолетни билети за него и семейството му, допълнително безплатно медицинско обслужване в Правителствена болница и избран от него зъболекар.

На заседание от 20 януари Съветът на директорите в БЕХ е възложил на изпълнителния директор от българска страна Димитър Гогов да разработи предложение до Съвета на директорите на "Южен поток България" за коригиране на трудовите възнаграждения на служителите до изравняването им с осреднения размер на трудови възнаграждения за сектор "Енергетика", се казва в отговор от БЕХ до OFFNews.

Справка в статистическите данни показва, че средната заплата за производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия на газообразни горива е 1528 лв за четвъртото тримесечие на 2014 година.

От принципала на БЕХ Министерството на енергетиката заявиха, че не можели да се месят едностранно в определянето на възнагражденията в "Южен поток България", заплатите трябвало да коригира ръководството на дружеството. Самото дружество не можело да бъде закрито, защото няма официално уведомление за спирането на проекта от Русия, обясниха от МЕ.

Не е ясно в какъв срок заплатите ще бъдат намалени, нито до какъв размер ще бъдат коригирани трудовите възнаграждения.

Към настоящия момент няма нито един официален писмен документ от нашия съакционер „Газпром“ в съвместното дружество „Южен поток България“ - докато такъв официален документ не е факт, ние не можем да твърдим, че „Южен поток“ няма да се случи. Ние сме чули това, което чуха всички, чу цялото общество, чу изявлението на президента Путин на 1 декември 2014 г. Но когато става въпрос за едно акционерно дружество, което има ангажимента да изгради „Южен поток“ на територията на България, каквото е „Южен поток България“, където акционери са БЕХ и „Газпром“, то тогава нещата стоят по малко по-различен начин, каза днес пред bTV Теменужка Петкова.

Аз проведох разговор с руския министър на енергетиката господин Новак още през декември - веднага след събитията. Просто исках да чуя какво е неговото виждане и каква е визията на руската страна по отношение на този проект. Питах, разбира се, и ще бъдем ли писмено уведомени за волята на нашия съакционер. Министър Новак каза, че спазването на европейското законодателство прави този проект за тях неизгоден. Това бяха думите на руския министър на енергетиката, каза още Петкова.

Ние сме „за“ „Южен поток“. Да, той ще доведе безспорно до диверсификация на маршрутите, ще доведе до икономическо оживление в страната при изграждането на този проект, но това нещо трябва да се случи само и единствено при спазване на европейското законодателство, подчерта тя.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!