Влак убиец взе 30-та жертва, институциите си подават топката

Николаос Цитиридис Последна промяна на 26 юни 2014 в 10:47 14190 12

ЖП прелез убиец в София взе 30-тата си жертва на 17 юни, когато при пресичане на прелеза загива 35-годишният Валери Цонев.

За трагедията ни информира наша читателка и приятелка жертвата.

ЖП прелезът се намира между "Овча купел" и "Горна баня" и е най-прекият маршрут, който свързва двата квартала. Единственият вариант за безопасно преминаване е близката гара. 

През релсите ежедневно преминават десетки хора, включително майки с деца и ученици.

Въпреки че не е обозначен официално като прелез, до него има дори рампа за детски колички. За смъртта на младия човек вероятно наказани няма да има поради факта, че мястото не е регламентирано за пресичане.

На опасното място няма пътека, светлинна сигнализация или ограничение на скоростта на влаковете. Поради тази причина машините се движат с пълна скорост, излизайки от завой, който е на около 50-100 метра от просеката.

Заради обраслата с трева линия и завоя,пресичащите нямат добра видимост към идващите влакове, които пък не са длъжни да подават звуков сигнал на това място. До релсите, които са вдигнати високо, водят добре направени стълби и рампа за колички, т.е. изградена е инфраструктура за пресичане , но без да са взети обезопасителни мерки.

OFFNews потърси за коментар кмета на район "Овча купел" Христина Семерджиева, която се изненада, че очакваме да коментира този случай. 

"Не е в юрисдикцията на Общината да превръща участъци за нерегламентирано преминаване в надлези, трябва да се обърнете към БДЖ. Ние вече изпратихме сигнал до държавните железници, след като ни съобщиха за трагедията миналата седмица", заяви Семерджиева. 

По нейни думи от 2011 година, откакто е кмет на района, не е имало повод за сигнализация до БДЖ за опасно пресичащите влаковите релси граждани. 

На 22 юни от Община "Овча купел" са изпратили официално писмо до БДЖ, в което са поискали мястото да бъде обозначено като прелез и да се вземат мерки. 

OFFNews изпрати официално запитване до Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ), в което попитахме дали са запознати с проблемния участък и какви мерки могат да се предприемат, за да не се стига до повече фатални инциденти. 

"Проблемът с нерегламентираните пресичания на железопътната линия от граждани в района, обособен между гара Горна баня и Софийския околовръстен път, стои открит от много време. Последното питане е от месец април 2013 г. от граждани, живущи на ул. „Борислав Огойски” и жп гара Горна баня. Железопътна секция София, към ДП НКЖИ многократно е предприемала действия по премахването на тези незаконни пресичания, за своя сметка", заявиха от НКЖИ.

От компанията чисто бюрократично нямат право и не могат да изградят прелез на това място, защото линията е с категория "железопътна магистрала". Забележете - "железопътна магистрала", като на 5 метра от нея има къщи, коли и магазини.

"Освен това мястото е в крива и няма необходимия обзор за пресичане на едно ниво", подчертаха от НКЖИ.

От компанията имат информация, че от началото на 2014 година на това място е загинал един човек и още един е пострадал при пресичане.

На наш въпрос какви мерки ще предприеме НКЖИ, за да не се стига до повече фатални инциденти, отговорът бе, че "въпросите, свързани с проектиране и изграждане на пресичания на различни нива за безопасно преминаване през железопътна линия с категория „Железопътна магистрала” в конкретния случай, не са от компетентността на ДП НКЖИ".

Или поредното подаване на топката към неясна институция.

На последния ни въпрос колко подадени сигнала има от граждани за опасното място от НКЖИ, ни отговориха с лаконичното "На постъпилите сигнали ДП НКЖИ има отговори."

БДЖ на свой ред прехвърли питането ни към НКЖИ с мотива, че железниците са само превозвач, а не отговарят за поддръжката на инфраструктурата.

Засега става ясно, че никой няма желанието да спре фаталните инциденти на това място и че изграждането на ЖП прелез или поне сигнални бариери е непосилно за огромна община, БДЖ и НКЖИ.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!