Quantcast

Влак убиец взе 30-та жертва, институциите си подават топката

Николаос Цитиридис Последна промяна на 26 юни 2014 в 10:47 13304 12

ЖП прелез убиец в София взе 30-тата си жертва на 17 юни, когато при пресичане на прелеза загива 35-годишният Валери Цонев.

За трагедията ни информира наша читателка и приятелка жертвата.

ЖП прелезът се намира между "Овча купел" и "Горна баня" и е най-прекият маршрут, който свързва двата квартала. Единственият вариант за безопасно преминаване е близката гара. 

През релсите ежедневно преминават десетки хора, включително майки с деца и ученици.

Въпреки че не е обозначен официално като прелез, до него има дори рампа за детски колички. За смъртта на младия човек вероятно наказани няма да има поради факта, че мястото не е регламентирано за пресичане.

На опасното място няма пътека, светлинна сигнализация или ограничение на скоростта на влаковете. Поради тази причина машините се движат с пълна скорост, излизайки от завой, който е на около 50-100 метра от просеката.

Заради обраслата с трева линия и завоя,пресичащите нямат добра видимост към идващите влакове, които пък не са длъжни да подават звуков сигнал на това място. До релсите, които са вдигнати високо, водят добре направени стълби и рампа за колички, т.е. изградена е инфраструктура за пресичане , но без да са взети обезопасителни мерки.

OFFNews потърси за коментар кмета на район "Овча купел" Христина Семерджиева, която се изненада, че очакваме да коментира този случай. 

"Не е в юрисдикцията на Общината да превръща участъци за нерегламентирано преминаване в надлези, трябва да се обърнете към БДЖ. Ние вече изпратихме сигнал до държавните железници, след като ни съобщиха за трагедията миналата седмица", заяви Семерджиева. 

По нейни думи от 2011 година, откакто е кмет на района, не е имало повод за сигнализация до БДЖ за опасно пресичащите влаковите релси граждани. 

На 22 юни от Община "Овча купел" са изпратили официално писмо до БДЖ, в което са поискали мястото да бъде обозначено като прелез и да се вземат мерки. 

OFFNews изпрати официално запитване до Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ), в което попитахме дали са запознати с проблемния участък и какви мерки могат да се предприемат, за да не се стига до повече фатални инциденти. 

"Проблемът с нерегламентираните пресичания на железопътната линия от граждани в района, обособен между гара Горна баня и Софийския околовръстен път, стои открит от много време. Последното питане е от месец април 2013 г. от граждани, живущи на ул. „Борислав Огойски” и жп гара Горна баня. Железопътна секция София, към ДП НКЖИ многократно е предприемала действия по премахването на тези незаконни пресичания, за своя сметка", заявиха от НКЖИ.

От компанията чисто бюрократично нямат право и не могат да изградят прелез на това място, защото линията е с категория "железопътна магистрала". Забележете - "железопътна магистрала", като на 5 метра от нея има къщи, коли и магазини.

"Освен това мястото е в крива и няма необходимия обзор за пресичане на едно ниво", подчертаха от НКЖИ.

От компанията имат информация, че от началото на 2014 година на това място е загинал един човек и още един е пострадал при пресичане.

На наш въпрос какви мерки ще предприеме НКЖИ, за да не се стига до повече фатални инциденти, отговорът бе, че "въпросите, свързани с проектиране и изграждане на пресичания на различни нива за безопасно преминаване през железопътна линия с категория „Железопътна магистрала” в конкретния случай, не са от компетентността на ДП НКЖИ".

Или поредното подаване на топката към неясна институция.

На последния ни въпрос колко подадени сигнала има от граждани за опасното място от НКЖИ, ни отговориха с лаконичното "На постъпилите сигнали ДП НКЖИ има отговори."

БДЖ на свой ред прехвърли питането ни към НКЖИ с мотива, че железниците са само превозвач, а не отговарят за поддръжката на инфраструктурата.

Засега става ясно, че никой няма желанието да спре фаталните инциденти на това място и че изграждането на ЖП прелез или поне сигнални бариери е непосилно за огромна община, БДЖ и НКЖИ.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

28.06 2014 в 15:40

!!!Админа да бъде така добър да не ми трие мнението!!!
Ако има нещо неясно има ми името има ми и пощата!

Така написана тази статия от OFFNEWS е толкова изкривена и тенденциозна, че автора г-н Николаос Цитиридис би грабнал награда за манипулаторство. След прочита на "статията" (която смятам за откровенно плюене против вражески настроения срещу хората, ЖП транспорт-убиец) у мен възникват няколко въпроса.

1. Защо, не са поставени пешеходни пътеки през релсите тип ЗЕБРА? Въпросният господин обяснява как машинистите нямали ограничение на скоростта и карали едва ли не като луди.

2. Някак си, изниква въпроса, защо няма пешеходна пътека тип ЗЕБРА, и на автомагистралите там, където (примерно) има кози пътеки?!

3. Странно, защо от ОFFNEWS-a са пратили запитване до НКЖИ, които не определят, къде трябва да има "пешеходна пътека". Въпрос на градоустройство! И още по-странно, че след като питали общината, тя ги пратила в НКЖИ, но те ги върнали обратно, едва ли не, чак били виновни за това, че ги върнали. Ми да беше прочел малко нормативни документи, закони...

Предлагам на въпросния "РИЦАР", и защитник на живота на хотара от лошото ЖП, да иде да си пише в Гърция подобен род статии.

28.06 2014 в 11:06

само ще припомня, че при строителството на магистрала Люлин, се изградиха специални мостчета над нея, спазвайки изискването за свободно придвижване на дивеча от гората, всичко друго е заградено с ограда. По същия начин е изградена желязна пасарелка над коловозите на гара Перник - е знаеш ли, че почти никой нея ползва, вероятно ги мързи да изкачат 50 стъпала, признавам, че и аз съм такъв, а пешеходния трафик направо през ж.п. линията е много интензивен. Вследствие на което, също са загинали десетки невинни животи, ей така от бързане и от липса на всякакви санкции към неправомерно пресичащите тази ж.п. магистрала София - Гърция. Извода е, че съзнание се възпитава, дори и на стари години, само, че принудително. А за Горна баня, при достатъчен граждански натиск - има решение - заграждаме линията около квартала и се изгражда пасарелка или подлез - което е по-евтино. А до изграждането на всичко това, сигнализиране на участъка с намаление на скоростта до 25 км/ч и подаване на звуков сигнал внимание, както е километър по-надолу по линията през Факултето. Щом там пазим живота на циганите, ще поискаме да съхраним и живота на Българите от съседния квартал. И един човешки живот да спаси заграждението - безценно е, независимо колко е излязла инвестицията, не мислите ли?

27.06 2014 в 16:25

Интересно ми е толкова ли много струва поставянето на елементарна система за сигнализация, ако не друго-подлез или надлез...

26.06 2014 в 21:54

Докато живеех в Овча Купел, през ученическите и студентските си години, съм пресичал на това място десетки пъти, повечето от които с колело. Нито веднъж дори не ми е хрумвало, че прелезът може да е нерегламентиран: както е отбелязано в статията, до него достигат стълби и рампа за колички. Освен това, логистично погледнато, "незаконният" прелез е и на много логично място: намира се на най-прекия път между Горна Баня и Овча Купел и наблизо има спирки на 5 автобуса.

След като толкова много хора преминават оттам всеки ден, значи на това място *трябва* да има прелез. Щом като не е възможно да се направи такъв на едно ниво с ЖП линията, значи трябва да се направи подлез или надлез. В същото време самата линия трябва да се обезопаси с прегради, особено пък щом на това място тя има статут на ЖП магистрала.

Не е конструктивно сега да се търси вина -- ясно е, че виновни няма да бъдат намерени. Сега, обаче, трябва да се търси (и намери) решение на този проблем, както и на всички други като него. Защото този частен случай е индикация за много по-дълбоки пропуски в изграждането на инфраструктура (не само железопътна).

26.06 2014 в 17:54

До коментиращите "правовата" гледна точка и "законноста" на пресичането на линията - абе вие нормални ли сте? Според вас ОК ли е да има "ЖП магистрала" преминаваща през гъсто населен район без нито едно място за пешеходно преминаване? Значи щом ни мързи да направим прелез или пешеходна пасарелка на възможно най-логичното място за това, тогава всичко е ОК и виновни са само гражданите - логиката е "има пасарелка, има проблем". Колкото повече ни мързи да мислим и колкото по-малко неща се правят, толкова по-добре - виновни ще са гражданите. Липсата на какъвто и да е законен начин на преминаване на ЖП линия, преминаваща през квартал може и да не е престъпление от НК, но е абсолютен дебилизъм и противоречи на всякаква естествена логика. То за това сме на тоя хал - защо да мислим как инфраструктурата да се прави в услуга на хората, като просто може да се направи "един проект" с "едни пари", да му лепнем етикет "магистрала", а народонаселението да се оправя - те вече са извън закона, щом не спазват малоумните ни решения и не им се обикаля 5 километра. Няма пасарелка, няма проблем.

26.06 2014 в 16:55

А някой замисля ли се какво преживяват лококомотивните машинисти след удряне на човек на такива нерегламентирани пътеки или на прелезите със задейсвана прелезна сигнализация и спуснати бариери ???

26.06 2014 в 16:36

първо БДЖ не носи отговорност за инфраструктурата те линиите/контактната мрежа и тн за тях отговаря само и единствено НКЖИ нормално е БДЖ да ви препрати към НКЖИ


второ забележете че този участък се води железопътна магистрала да искате "надлез"* в този участък е като да искате някой да направи зебра на магистрала Тракия след завой само че по магистрала Тракия не се движат ~400т влакове с 80-100км/ч който няма как дори да отреагират за 10м ( това не е автомобил )

Единственото решение от моята гледна точка е изграждането на заграждения бетони или телени в съответния участък който намалят предпоставките за следващи инциденти и на по късен етап изграждането на съоръжение надлез тип мост който да минава над контактната мрежа ( ако е целесъобразно )


кой е виновен за инцидента на 17 юни това със сигурност не са държавните институции да има виновници това са хората изградили незаконното съоръжение това е убийство от непредпазливост в белите държави и се наказва с затвор в България обаче виновният е винаги държавата или съответното ведомство




*- слагам надлез в кавички понеже това е бледо подобие на такова съоръжение

26.06 2014 в 14:33

Не знам дали ако някой скочи в огъня, в океана или в бетонобъркачка, ще търсим кой е виновен и още по-настоятелно- от коя партия е шефа/кмет, областен , премиер, президент, Бог.../ Има ли закони в тая държава? Има!Там какво, пешеходна пътека ли искат да направят гражданите? Ами...да поискат и на магистралата да има ограничение където им хареса. Жалко за хората! Много- но всеки нормален си носи риска. Ненормалните имат осигурен придружител. Това е! И аз пресичам често жп линия, че и магистрала. Катеря се като идиотка по мантинелите...Но...Трябва ли навсякъде да слагат пътека, защото аз искам? Колко глобени има за неправилно пресичане пешеходци? Който е поел риска и има наглостта, да не я прехвърля на друг, който е в правото и в задължението си!

26.06 2014 в 14:22

Нещо не разбрах. Значи там пътека няма, няма предвидена, а хората сами са си я направили, защото така им е угодно. След това минават неправомерно през линията без никаква видимост, защото е на завой. Удря ги нищо не подозиращ машинист и ги убива на място. Хората реват, че са нарушили правилата и за си изпатили за това. Един в интервю каза:"Това са фактите и трябва държавата трябва да се съобрази." Защо пък те да не се съобразят и да не минат по по-дългия, но по-безопасен път, без да нарушават правилата, а не искат правилата да са променяни, защото никой не ги спазва.
 
X