Фандъкова: Пътуването с едномесечните карти струва под 50 стотинки

OFFNews 27 март 2016 в 17:14 6624 22

И в момента разчетите показват ясно, че пътуването с едномесечните карти, както за една линия, така и за цялата градска мрежа излиза под 0.50 лв. на единично пътуване, заяви пред БНР кметът на София Йорданка Фандъкова.

Центърът за градска мобилност, който ръководи градския транспорт в София, имаше задача да направи точен икономически анализ на дейността на всички транспортни дружества и да предложи промени в тарифната политика напълно експертно. Т.е. това е експертен доклад, който сега тепърва влиза за разглеждане в комисиите на Столичния общински съвет. ЦГМ, разбира се, трябва да защити всяко число, което те са подали в икономическата рамка. Крайното решение ще бъде взето от Столичния общински съвет, каза Фандъкова.

Предполагам, че през следващите седмици ще има дискусии в съвета по този повод. Моето задължително изискване към експертите беше цените на картите, на всички карти, да останат същите. В същото време да се даде реалната цена на единичния билет. Това е важно, за да можем да гарантираме на хората, които пътуват всеки ден, редовните пътници, възможността да пътуват изгодно, а това става с картите за пътуване, посочи кметът.

И в момента разчетите показват ясно, че пътуването с едномесечните карти, както за една линия, така и за цялата градска мрежа излизат под 0.50 лв. на единично пътуване. Всъщност за хората, които пътуват с преференциални карти, това е и много по-малко. Над 60% от пътуващите в градския транспорт пътуват с преференциални карти. Това са хората с увреждания, пенсионерите, студентите, учениците. Това са карти, за чиято преференция всъщност Столична община плаща на Градския транспорт около 95 милиона лева всяка година. Тези цени остават, защото всъщност за мен е важно хората да пътуват с градския транспорт, да имат стимул да пътуват с градския транспорт, каза Йорданка Фандъкова.

В същото време обаче и Градският транспорт да се развива, да се модернизира. Нашата политика е ясна – в последните години освен строителството на метрото, което е най-голямата инвестиция, разбира се по-голямата част са безвъзмездни европейски средства. В същото време обаче ние съфинансираме тези проекти. За третата линия на метрото съфинансирането в тези три години и половина е около 90 милиона евро. Тази година сме заложили 20 милиона лева. Но не само метрото, хората видяха новите автобуси, новите трамваи, тролеите, които са почти изцяло обновени. И продължаваме с тази политика. Това дава възможност хората да пътуват по-комфортно. Разбира се имаме още много работа. Представихме Програма за модернизация на автобусния транспорт, която предполага до 2019 г. почти всички автобуси да бъдат подменени и средната възраст на автобусите да бъде между 5 и 7 г., което е един нормален европейски стандарт. В момента все още имаме автобуси на по 30 г., което наистина не е допустимо, каза още кметът на София.

Пак ще повторя, че основната цел е да се стимулират хората да ползват карти, т.е. превозни документи, които гарантират на първо място, стабилни приходи, разбира се, на транспортните оператори. На второ място, те имат голям принос в борбата срещу гратиса. Всъщност това е европейска практика. Във всички европейски столици цената на единичния билет е висока за разлика от картите, които поевтиняват чувствително и многократно пътуването. В същото време ние предвиждаме и въвеждането на нова система за таксуване, която да позволи и таксуване за време или разстояние, което също е една добра европейска практика. Така че основната цел е да имаме реалната цена на единичното пътуване, т.е. на билета и в същото време да подкрепяме, да подпомагаме редовните пътници и да стимулираме хората да пътуват с карти, заяви Йорданка Фандъкова.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

     
    X

    Как се раждат снежинките?