Компанията “Витоша ски" не е съгласна с твърденията на кмета на София Йорданка Фандъкова относно процедурите за възстановяване на лифт съоръженията, намиращи се на територията на Природен парк „Витоша”. Ние няма да водим война с никой, а ще спазваме законите на Република България. За състоянието на парка не е виновна компанията, която се мъчи от 15 години да работи с лифтове, построени в края на 50-те на миналия век. Проблемът, който е ясен на всички от 8 години, идва от лошото и объркано законодателство.
Това съобщиха от Витоша ски, след като по-рано днес кметът Йорданка Фандъкова обяви, че те дават празни обещания за ремонта на Княжевския и Драгалевския лифт и обжалват заповедите на СО за възстановяването им в съда.
От Витоша ски заявяват:
Адвокатите няма да построят лифт, нито ще осигурят достъпа до планината. Съдебните битки са безмислени, а от тях не печели никой освен адвокатите. Нашето желание е да спазваме закона и затова обжалвахме незаконните заповеди. Никой не може да ни упрекне, че когато видим Ваши незаконни действия и си търсим правата в съда, имаме друго желание освен да действаме законосъобразно. Съдебните решения следва да се зачитат, колкото и да не ни харесват.
Какви заповеди обжалвахме? В тези заповеди ни задължаваха да измажем стените и тавана на станциите и да затворим прозорците. Как Вие виждате в изпълнение на тези заповеди да тръгне лифтът? Има ли смисъл от тях при положение, че са насочени само да вредят, а не конструктивно да доведат до нещо позитивно. И това каза съдът – ако се реконструира, да се обнови цялото съоръжение. Това искаме ние и всички жители на София!
Ние искаме да възстановим съоръжението в същата просека и при същата дължина, като започне от началната станция и да свърши в горната. Затова внесохме при Главния архитект на Столична община с вх. № САГ20-ГРОО-345 от 17.02.2020 год. искане за изработване на СПУП за обект „Пътническа въжена линия „Княжево-Копитото“, на което до момента нямаме отговор. Законът изисква той да бъде даден в едномесечен срок. Едва на 25.05.2020 год. след три месаца, главният архитект на Столична община арх. Здравко Здравков е запитал МОСВ, РИОСВ, Дирекцията на ПП „Витоша“ и Министерството на земеделието дали това е възможно или не. Главният архитект казва: „Приложеното мотивирано предложение е разработено в два варианта, които са с еднакви трасета и сервитути. Разликата се състои в местоположението и размерите на новопредвидените фундаменти на стълбовете на въжената линия.“ И това добре е обяснено от нашите експерти. Един бивш директор на ПП „Витоша“ каза, че няма никаква пречка да бъде възстановен всеки лифт на Витоша.
Тогава издайте ни разрешение да разработим СПУП и в деня на неговото утвърждаване ние ще поръчаме съоръжението. Строителната дейност е за един летен сезон. Държим да отбележим, че ние сме консултирани и преговаряме с двете водещи световни фирми в производството на въжени линии - австрийската „Допелмайер“ и италианската „Лайтнер“. Кои са тези специалисти по-добри от тях, госпожо Фандъкова, и с кои пари ще им доказвате, че не разбират? За да приключим темата, дайте указания на арх. Здравков да си приключи преписката или го попитайте защо не спазва сроковете. Останалото е празно говорене!
Информация за “Витоша ски”
„Витоша ски“ е собственост на италианеца Ерик Гумерер, който е изпълнителен директор на световния лидер в производството на оръдия за изкуствен сняг „ТехноАлпин" (TechnoAlpin). Бизнесът с изкуствен или програмиран сняг, както е техническото му наименование, надхвърля 300 млн. евро. Само „ТехноАлпин" печели над 100 млн. евро годишно от снежното си производство.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3243
1
11.06 2020 в 22:49
ЕФтини тарикати, фалирали ПЧБ, ДА ВИ Е*А В Остата!
Последни коментари
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Главчев на Витоша по ''чистите'' пътеки
Главчев на Витоша по ''чистите'' пътеки