Quantcast

Строежът на метрото до "Лозенец" ще промени движението за две години

OFFNews Последна промяна на 01 август 2014 в 09:42 18036 9

Разширението на втората линия на метрото - от станция "Джеймс Баучер" до метростанция "Витоша", която ще се намира в столичния квартал "Лозенец", започва днес. Ремонтните дейности ще променят движението в района за 2 години.

Новата станция ще се казва "Витоша" и ще има изходи към кръстовищата на бул. "Черни връх" и ул. "Хенрих Ибсен", както и към ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев".

Разширението ще бъде с дължина от 1,3 км и трябва да бъде завършено на 1 юни 2016 година, а общата стойност на проекта е 21,7 млн. евро.

Строежът ще доведе до промени в движението на градския транспорт и автомобилите.

От днес до 15.08.2014 г. се забранява влизането на превозни средства по западната част от пътното платно на бул. „Черни връх” между ул. „Сребърна” и изхода от трамвайно ухо „Хладилника”. Движението на превозни
средства ще се извършва двупосочно в източната половина от пътното платно на бул. „Черни връх” в същия участък.

Отново от днес, но до първия ден на ноември, се забранява влизането на превозни средства  по източната част от пътното платно на бул. „Черни връх” между ул. „Сребърна” и ул. „Филип Кутев”. Движението на превозни средства ще се извършва еднопосочно в двете западни ленти на бул. „Черни връх” в същия участък с посока на движение към Околовръстен път. Движението в посока център от бул. Черни връх” ще се извършва със заобикаляне през ул.„Тодор Каблешков”, ул. „Емилиян Станев”, ул. „Хенрик Ибсен”, бул. „Черни връх”.

От 16.08.2014 г. ще бъде забранено влизането на превозни средства по източната част от пътното платно на бул. „Черни връх” между ул. „Сребърна” и изхода от трамвайно ухо „Хладилника”. Движението на превозни
средства ще се извършва двупосочно в западната половина от пътното платно на бул. „Черни връх” в същия участък. Тези промени ще пръдлжат  до 01.11.2014 г.

От 4.30 часа днес до 24.00 часа на 30.01.2016 г. се въвежда  временна организация на движение на трамваите по линия 10. Скъсява се трамваен маршрут № 10 до обръщателния триъгълник на бул. „Джеймс Баучер” и ул. „Кораб планина”, като линията ще се обслужва от единични мотриси. Крайната спирка на линията - на ул. “Кораб планина”, а началната – на бул. “Джеймз Баучер” преди ул. “Кораб планина”.

Въвежда се заместващ автобусен маршрут №10-ТМ. Той ще се движи от кръстовище бул. “България” – бул. “Черни връх” по бул. “Черни връх”, надясно по ул. “Тодор Каблешков” до паркинга на мол “Парадайз център”, където се разкрива крайна и начална спирка с ул. "Филип Кутев” за линията. Връщане – от началната спирка продължава по ул. “Тодор Каблешков”, надясно по ул. “Емилиян Станев”, надясно по ул. “Хенрик Ибсен” и наляво по бул. “Черни връх” по маршрута, като автобусите извършват обратен завой на кръстовището с бул. „България”. Автобусите ще спират на съществуващите трамвайни и автобусни спирки по маршрута. 

От днес за срок от 2 месеца се променя автобусен маршрут № 98 както следва (в посока център): от бул. “Черни връх” наляво по ул. “Тодор Каблешков” (при търговски център “Парадайз център”), надясно по ул. “Емилиян Станев”, надясно по ул. “Хенрик Ибсен”, наляво по бул. “Черни връх” до кръстовището с бул. “Джеймз Баучер”, надясно по бул. “Джеймз Баучер”, наляво по бул. “Свети Наум” и наляво по бул. “Черни връх” и по маршрута до с. Железница.

Двупосочната спирка с кодове „Кв. Хладилника” за автобусни линии №№ 10-ТМ и 98 се измества на кръстовището на бул. “Черни връх” и ул. “Орел”. Променя се движението на автобусни маршрути №№ 64, 66, 93 и 122 в посока
Център – от бул. „Черни връх” се заобикаля мол „Парадайс” от запад по бул.”Тодор Каблешков” - ул. „ЕмилиянСтанев” - ул. „Хенрих Ибсен” - ул. „Сребърна” до автостанция „Хладилника”.

В обратна посока маршрутите не се променят.

В променения участък автобусите да спират на временната еднопосочна спирка „Ул. Филип Кутев” за автобусна линия № 10-ТМ.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

02.08 2014 в 20:16

Неадекватни са майките ви. Аз всеки ден пътувам с 94 от Студентски град до СУ и пътят до Семинарията отнема значително по-малко време вече. Жива и здрава да е Фандъкова!

01.08 2014 в 21:27

Неадекватна е защото това трасе в момента ще стане така, че се ремонтира сигурно пета или шеста поредна година. 1-во беше семинарията при бойко, после беше черни връх надолу, след това парадайз мола, после пак семинарията и в момента за пореден път черни връх, а реално отпушване на трасето няма....
В младост в момента малинов е затворен в продължение на година, при положение, че конкурса беше направен така че да няма пълно затваряне... еми има... Лъвов мост също нищо няма да помогне, защото задръстването ще се премести на следващите две кръстовища. А преди това да не забравяме, че пак имаше ремонт там, този път заради метрото.

Общо взето "големите ремонти" са все на едни и същи трасета, а други болни точки си седят забравени и вместо да има визия затова да станат нещата най-бързо, всичко се прави на парче. Което си и личи де...

Да не забравяме и феноменалния фонтан на витоша.

Ако някой може да ми каже, едно трасе в София, което в момента да е по-бързо ама от край до край, не едно кръстовище. Защото аз не мога да се сетя.

01.08 2014 в 19:39

Еми най-скоростното трасе за евакуация на пиндосите до летището е с хеликоптер, от покрива на посолството, както в Сайгон.

01.08 2014 в 12:10

Само да ви светна че това на семинарията както и на кулата, не е за да ви е удобно на вас, а да е удобно на Американското посолство да имат скоростно трасе за евакуация до летището. Не случайно се ремонтират и участъци по Цариградско до разклона за летището.

А относно качеството на изпълнение на ремонти из София по времето на самоковската селянка - ще дам за пример само Костенски водопад, който пропадна буквално на 2рия месец.

01.08 2014 в 11:55

Зарадва ни с коментара си № 02. Правилно е отразил какво се прави, но и как се прави. Вижте им строителните площадки - мият и гумите на всеки камион, така трябва да бъде.
Една само грешка виждаме, защо пишеш за ремонти, това е ново строителство!

01.08 2014 в 11:45

Bastor, това на Семинарията е съвършен пример за "усвояване" на "едни пари" без полза за обществото. НИЩО от това, което трябваше да се направи там, не бе направено. Напротив, дори сега е по-зле. Веднага се обосновавам защо мисля така.

1. Като начало транзитния мост трябваше да бъде построен в другата посока Дианабад-Център. Тежкият трафик е от и към центъра, както и от ТВ кула надясно пак към центъра, а не от ТВ кулата към София Ленд и Токуда.(???) В момента, докато чакам задръстването отдолу към центъра, наблюдавам какво се случва отгоре на моста. Преминава по 1 кола в минута най-много. С други думи, мостът пустее празен, а отдолу е същият ад, който беше и по време на ремонтните дейности.

2. Отдолу наистина е ад. Голямата грешка е че има светофари и то двойни. Тези които слизат от Вапцаров и са за ляв завой - които ги пусне светофара минават, но винаги остават едни 5-6 коли долу под самия мост, запречили диагонално, когато ги хване второто червено. След което светва зеленото в посока център и колите не могат да минат заради запречилите коли. Тоест, получава се задръстено кръстовище без реално да имаме задръстване. Същото недоразумение е и в посока Дианабад. А самите светофари са с безкрайно дълги фази на червеното, заради левите завои. ВСИЧКОТО ТОВА МОЖЕШЕ ДА СЕ ИЗБЕГНЕ С КРЪГОВО ДВИЖЕНИЕ, което е и в пъти по-евтино, освен че е и по-ефикасно. Страхотен нагледен пример за това са разклоните за Драгалевци и Симеоново на околовръстното. Единият разклон е с кръгово, другият е със светофари като на Семинарията. Единият разклон е постоянно задръстен и се чака в колона дори късно вечерта, а другият е празен дори и в час пик при еднаква натовареност по принцип и на двата разклона. Познай защо ;) КРЪГОВО МУ Е МАЙКАТА и не съм го измислил аз.

Но да се върна на Семинарията. Хората които живеят в района и минават всеки ден оттам ще потвърдят - в момента се минава по-бавно от преди ремонта. Заради малоумните светофари под моста. Едни пари 100% хвърлени на вятъра. "Цял мост построен специално в чест на великият икарус 120". Това е с едно изречение проект "Семинарията".

01.08 2014 в 10:58

Пичове, метрото вече стигна и мина през Лозенец. Онова там е Хладилника.

01.08 2014 в 10:25

Колко пък да е неадекватна?

На Сливница даже не е отворено кръговото, нито втория тунел и пак се минава по-бързо от преди.

На семинарията, ако изключим малоумните тротоари - е направо идеално направено.

Не знам дали Фандъкова е за похвалване или някой друг от общината, но - евалата.

Тези ремонти и оптимизации трябваше да бъдат направени преди ГОДИНИ, ама боклуците от ДС Минко Герджиков, Софиянски - не си мръднаха пръстите. Дори и Борисов може да бъде обвинен в бездействие.

Комуноидите в общинския съвет винаги са спъвали прогреса. Евалата. Да не говорим, че ремонтите се извършват професионално, работи се (не някакви да лежат по цял ден и да копнат един-два пъти) и си личи, че се спазват основни европейски стандарти.

01.08 2014 в 10:15

Фандъкова трябва да си отиде само заради неадекватната политика на благоустройство, която води.