Стотици автоинструктори блокираха с колите си площад "Батенберг" в София час по-рано от първоначално обявения час за начало на протеста им срещу промените, касаещи подготовката и изпитите за шофьорска книжка.
В 12 ч. те се събраха на площада с намерението ако трябва, да блокират столичния център (вкл. пл. "Батенберг", пл. "Независимост", бул. "Цар Освободител") в продължение на пет часа.
Те планират шествие - от "Батенберг" през Министерство на образованието на "Дондуков" 2А до Министерството на транспорта, където очакват среща с министрите.
Негодуват срещу предложените изменения на Наредба 38 на транспортното министерство и срещу заповедта на министъра на образованието Красимир Вълчев, с която часовете по кормуване се увеличават с 11 на 42 и се фиксират конкретен брой часове за извънградско шофиран, нощно шофиране, шофиране по автомагистрала и др.
Промените в наредбата пък променят начина на провеждане на теоретичния изпит и включването на технически устройства, чрез които да не се допуска кандидатите да влизат с мобилни устройства, които биха могли да им "помогнат" за листовките. В тях е заложено и електронно определяне на маршрута на изпитвания с цел избягване на субективния фактор. По време на изпита ще бъде използвана навигационна система и така ще може да се оцени умението на кандидата за вземане на самостоятелни решения по време на управлението. Ще има възможност за преглед на записа от видеонаблюдението на изпита в учебен център, като кандидатът ще се идентифицира с номера на ваучера от проведения изпит и ще може да се проконтролира кои грешки е маркирал председателят по време на изпита.
"С цел ограничаване на некоректни действия от страна на определени учебни центрове" в §10 от проекта на наредба се предлага да се допусне за първо явяване на практически изпит кандидатът да бъде представен от учебен център, различен от учебния център, където е обучен. Това може да стане само по искане на кандидата, за което е подал заявление в съответното регионално звено на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", става ясно от проекта.
Включена и възможност за оспорване на резултатите от практическия изпит и е описан редът, по който може да става това, както и този, при който може евентуално да се промени резултатът от проведените изпити за шофьорски книжки.
В проекта за промени на наредбата са добавени и конкретни изисквания към камерите, с които е оборудвано помещението за теоретичните изпити.
Протестиращите автоинструктори твърдят, че часовете са достатъчно, обучението - добро, но проблемът - водещ до толкова много катастрофи с жертви на пътя - се криел в изпитите за шофьорски книжки и контрола там.
„Нашето настояване продължава да бъде усилията на държавата да бъдат пренасочени към изпита, а не към шофьорския курс. Ако изпитът може да бъде купен, какво значение има колко трудно и продължително е обучението? В крайна сметка не курсът на обучение, а изпитът дава шофьорската книжка“, заявява инж. Емил Панчев, председател на СБА в позиция, разпространена от съюза.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14389
1
14.01 2020 в 16:27
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара