Трейс отрече да има вина за трагедията край Своге

Последна промяна на 30 август 2018 в 12:35 2795 1

Строителната компания "Трейс" е получила поръчката за ремонт на пътя край Своге, където в събота жестока катастрофа отне живота на 17 души, без да се явява на тръжна процедура. От дружеството отричат да имат вина за случилото се.

Това става ясно от писмо до медиите на дружеството, което в момента е подложено на натиск заради съмнения около качеството на свършената работа. Регионалният министър Николай Нанков вече обяви, че в положения асфалт по трасето има недопустими съставки, а по-късно се оказа, че лабораторията, тествала качеството му - Пи Ес Ай, е собственост на самата "Трейс".

В съобщението си до медиите от компанията уточняват, че изборът им за изпълнител по Проект: „Лот 17–ТRP V/17 Път II–16 "Мездра – Елисейна - Своге – Нови Искър“ се провежда по правилата и процедурите на Програма “Транзитни пътища V“, на база на международното ратифицирано споразумение за нея, а не по Закона за обществените поръчки на България.

От Трейс твърдят още, че винаги когато коректно им е било искано отстраняване на дефекти съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК, са реагирали съобразно предписанията на договора.

"Като отговорна компания сме отстранили всички безспорни претенции по гаранционната ни отговорност, които са били коректно претендирани съгласно договорните условия", заявява Мариела Рунтева, която отговаря за корпоративната политика в строителната компания. 

От "Трейс" посочват още, че изискването изпълнителят на ремонта да има акредитирана лаборатория е изискване на възложителя Агенция "Пътна инфраструктура", а освен това в рамките на проекта компанията ползвала услугите на още няколко такива.

Според дружеството използваните асфалтови смеси отговаряли както на европейските изисквания, така и на националните стандарти. Те допускали наличието на варовик.

Ето и цялата позиция на "Трейс":

Изборът на Изпълнител по Проект: „Лот 17–ТRP V/17 Път II–16 "Мездра – Елисейна - Своге – Нови Искър“ се провежда по правилата и процедурите на Програма “Транзитни пътища V“, на база на международното ратифицирано споразумение за нея, а не по Закона за обществените поръчки на България. 65% от финансирането е на Европейската инвестиционна банка.

Изпълнител на проекта е ДЗЗД “Трейс Своге“, в което партньори са „Трейс Груп Холд“ АД и „Мегаинвест Холдинг“ АД.

Договорът за изпълнение на проекта е сключен по Договорни условия за изграждане на строителни и инженерни работи, проектирани от Възложителя, Хармонизирано издание на Международната банка за развитие от м. март 2006 год., публикувани от Международния съюз на инженерите-консултанти (FIDIC, - Червена книга). Участниците в проекта са Възложителят – в лицето на АПИ, Фирма – “Инженер”, представляваща и гарантираща интересите на държавата в процеса – в този случай тази функция се изпълнява от Mott Macdonald, известна британска инженерингова международна компания, Изпълнител, Надзор и Проектант. По правилата на Червената книга FIDIC Инженерът администрира договора, контролира работата и упълномощава плащанията. Инженерът е представител на Възложителя с делегирани правомощия и винаги когато изпълнява задължения или упражнява правомощия, действа в полза на Възложителя.

Възложителят предоставя одобрен от него проект на Инженера и Изпълнителя. Всички дейности по изпълнението на този проект са извършени в рамките на договорните условия с изричното одобрение на Инженера след съгласуване с Възложителя.

Съгласно изискванията на договора са представени всички банкови гаранции за договорените срокове. Относно изнесените данни за изпратени до нас писма, изискващи отстраняване на твърдени дефекти на основание на гаранционната ни отговорност като изпълнител – уведомяваме Ви, че когато сме получавали кореспонденция, коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК, сме реагирали съобразно предписанията на договора.

Като отговорна компания сме отстранили всички безспорни претенции по гаранционната ни отговорност, които са били коректно претендирани съгласно договорните условия.

В България лабораториите не се делят на частни и държавни, а на акредитирани и неакредитирани. Един от минималните критерии за квалифициране на оферентите в тръжната процедура, за спечелване на проекта е Изпълнителят да разполага с лаборатория. В рамките на проекта сме ползвали няколко акредитирани лаборатории.

В България асфалтовите смеси се изпълняват по европейските стандарти, към които има национални приложения БДС ЕN 13108-1 и БДС ЕN 13108-5, а стандартът за скален материал е БДС ЕN 13043. Горепосочените стандарти регламентират влагането на варовикови скални материали под формата на каменно брашно, едър и дребен скален материал. Има рецепти за асфалтови смеси, които се проектират със 100% скален материал, има рецепти, които определят да бъде вложен едър скален материал с коефициент на полиране над 50%.

„Трейс Груп Холд“ АД е сред малкото в България строителни публични компании, с кристално ясна собственост и капитал на Софийската Фондова Борса.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

400

1

квазимодо

30.08 2018 в 13:22

Най-искрени съболезнования на близките на загиналите.
Моля, драскащите журналя , както и телевизионните такива, да покажат снимки и кадри от пътя. Оставам с впечатление че, се крие един идеален път, ремонтиран перфектно. тротоари бордюри , всичко е изпълнено много добре. Имало било дупки и кви ли не глупости. Явно човека е задрямал, а и той това каза.