Над 62 млн. лв. са инвестициите на Нестле България само за последните 4 години, въпреки турбулентните времена. Фокусът при преките инвестиции на Нестле България за 2022 е разширяването на производствените мощности във фабриката в София и новата поточна линия на Smarties. Ключов фокус продължават да бъдат и социално отговорните проекти, реализирани от компанията.
Това стана ясно по време на традиционната годишна среща с медиите, водена от изпълнителния директор на Нестле България Петър Стоилов, Нели Ангелова - мениджър Комуникации на Югоизточния пазар, и специалния гост Иванка Стойнич - мениджър Устойчивост за Югоизточен пазар. Домакин на събитието бе Лесотехническият университет като знак за усилията на Нестле да съхранява и опазва българската природа.
Изпълнителният директор на Нестле България Петър Стоилов заяви, че Нестле съществува от 153 години в световен мащаб, което не би било възможно, ако в компанията не се съдържаше нещо повече от бизнес продукт.
„Ако не беше нещо повече, не би била компания номер едно в сегмента на бързооборотните хранителни стоки. Пандемията създаде нови трендове, дигитализира пазаруването и дори нашите отношения. Въпросът е каква е ролята на големите мултинационални компании. Войната предизвика недостиг на суровини и материали, вълна от инфлация на стоки и услуги, и създаде нов момент на катализа. На този фон компанията се представи изключително добре на глобално ниво през предходната година“, каза Стоилов.
В момента Нестле България е в топ петте български компании за бързооборотни стоки като печалба. Петър Стоилов изтъкна, че компанията е успяла да не повиши цените си до януари тази година, което в крайна сметка се е наложило заради увеличените трансферни цени. Кафето и храната за домашни любимци са основните стълбове на приходи. Въпреки инфлационните процеси и пандемията, Нестле продължава да инвестира, каза изпълнителният директор на Нестле България Петър Стоилов.
В сложния контекст на последните 83 дни от войната в Украйна, която предизвика недостиг на суровини и материали и доведе вълна от инфлация, резултатите на глобалната компания за 2021 г. отбелязват продажби от 87,1 млрд. швейцарски франка и реален ръст в оборот и пари от 7,5 % на база 2020. Реалният вътрешен ръст от 5,5% също е положителен. Добрите резултати позволяват реинвестиция и в природа, хора и общество. Ръстът от 7,5% се потвърждава и от резултатите за първото тримесечие на настоящата година – реализирани продажби в размер на 22,2 млрд. швейцарски франка, 7,6% органичен ръст и 2,4 реален вътрешен ръст, посочи Петър Стоилов.
На местно ниво компанията надгражда ролята си на стратегически инвеститор с обявяването за инвеститор на годината през 2020. Две поредни години компанията получава сертификат клас А от Българска агенция по инвестиции и Българското министерство на икономиката за инвестициите в нови поточни линии. Фокусът на преките инвестиции тази година е върху разширяване на производствените мощности във фабриката в София.
През 2021 г. Нестле България реализира продажби от почти 300 млн. лв., органичен ръст в размер на 7,3% и реален вътрешен ръст от 8,7%, без да предприема ценови увеличения, въпреки нарастването на инфлацията от август миналата година до януари тази година. За първото тримесечие на 2022 година реализираните продажби от компанията на местно ниво са 80,6 млн. лв., с органичен ръст от 11,4 % и реален вътрешен ръст от 9,3%.
Амбицията на Нестле България е през 2022 година да произведе над 18 000 тона готова продукция от фабриката в София, които да достигнат до 34 експортни пазара, сред които такива като Германия, Англия и Франция с брандовете Kit Kat и Smarties в съотношение съответно 87% към 13%. 94% от производството на фабриката у нас е за износ, което реално демонстрира продукт с добавена стойност от български производител, използващ и българска пшеница с годишен обем от около 2 500 тона.
За нас не е достатъчно да произвеждаме вкусни супи, сладки или топло кафе
„Ние правим бизнес с уважение към природата и нейните ресурси. 8% от служителите ни са млади хора под 29-годишна възраст. Младите хора, които завършват своето академично образование, било то средно или не, трябва да виждат нас като възможност за реализация. За нас не е достатъчно да произвеждаме вкусни супи, сладки или топло кафе“, каза Нели Ангелова - мениджър Комуникации на Югоизточния пазар.
Ангелова подчерта, че усилията на Нестле България за реформулирането на продуктите, които продават на българския пазар, остават непроменени и се засилват: „Фабриката в Люлин има честта да произвежда продукция с изцяло рециклируеми опаковки и бонбонките Смартис всъщност спестиха на природата 250 милиона пластмасови капачки за затваряне на своите продукти.“
Нели Ангелова посочи, че пандемията и войната в Украйна са се превърнали в катализатор за дарителската дейност на Нестле България и компанията е била една от първите, свързала се с БЧК и дарила на нуждаещите се в Украйна.
"Залесяваме активно"
Ангелова говори и за успехите на инициативата „Залесяваме активно“, която има конкретен ангажимент 10 000 дъбови фиданки да се залесят до края на годината. Засега с помощта на служители на Нестле България и множество доброволци бяха засадени 7000, а през есента, когато климатът отново е подходящ, ще се засадят останалите.
Ректорът на Лесотехническия университет проф. Иван Илиев приветства инициативата „Залесяваме активно“: „Щастливи сме, че университетът ни ще се включи в тази инициатива, защото в „Горско стопанство“ се изучава залесяването на стопански територии. Събрали сме се в чест на Нейно величество природата. Любовта към природата прави хората нравствено по-богати. Ние приветстваме инициативата, защото като университет, който подготвя кадри в тази насока, осъзнаваме колко е важен добрия пример.“
Отделно от инициативата на Нестле България за „Новата гора край София“ до село Негован, подкрепена от Столична община, компанията организира и засаждането на 20 липи и 20 кестена в столичния квартал Люлин на бул. "Царица Йоанна". Ангелова подчерта, че това е само началото и Нестле България планира да организира още подобни инициативи и в други градове, в сътрудничество с местните власти.
„Целта ни е, не само да редуцираме въздействието си върху природата, а да го обърнем по циркулярен начин. Нестле България работи със 100% зелено електричество през миналата година. Използването на такава енергия позволява на годишна база да има 14 000 тона по-малко емисии въглероден диоксид”, каза Нели Ангелова.
За 2022 г. Нестле България си е поставила амбициозни цели – да продължи да намалява разходите си за електричество, все така да поддържа ръст на продажбите си, да търси възможности за иновативното регенеративно стопанство в България, както и да елиминира изцяло въглеродните си емисии в близките години, и така Нестле България да стaне Net Zero.
4 млн. тона са намалените парникови емисии от групата Нестле само от 2018 г. насам, сподели Иванка Стойнич, мениджър Устойчивост на Нестле, Югоизточен пазар, а близо 75% са пластмасовите опаковки, създадени за рециклиране.
Същевременно във фабриката в София от 2014 г. не се депонира отпадък и се използва 100% зелено електричество, спестявайки през 2021 г. 14 000 СО2 емисии на природата. Промяната в палетизацията на продукцията доведе до намаляване на броя използвани камиони с 13% за периода 2019-2020, а това от своя страна намали разходите за транспорт.
Процесите по намаляване употребата на вода, започнали през 2010 водят до намаляване на използваната вода за производствени цели с 67%, а плановете за 2022 са да ги намали с още 4%. Сред добрите примери е и премахването на стреч фолиото от дъното и от горната част на палетата на продукцията, спестяващо 50 тона пластмаса за периода 2016-2022 и 196 тона хартия за периода 2016-2022.
Как се справя Нестле България с инфлацията и недостига на суровини заради войната в Украйна?
Изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов каза, че ролята на Нестле България на пазара е зависима от инфлацията и средното увеличение на цените:
„Инфлацията е между 10 и 12%. В този смисъл увеличенията на цените на Нестле през януари в рамките на 5,5% очевидно не са достатъчни, за да компенсират инфлационната спирала. Второ ценово увеличение най-вероятно няма да може да бъде избегнато.“
Той обясни, че заради недостига на суровини заради войната в Украйна Нестле България търси алтернативни източници. Стоилов каза, че от трите фабрики на Нестле в Украйна работят две – в Луцк и Лвов, но тази в Харков - за нудъли „Maggie” - е спряла да работи. „В Русия Нестле има седем фабрики, има общо над 13 000 служители в двете страни. В Русия сме ограничили на 100% вноса на продукти, фабриките произвеждат само за местна употреба, без да изнасят. Не планираме оперативна печалба в Русия. Aко имаме такава, ще я дарим“, заяви Петър Стоилов.
540 000 лв. е себестойността на дарените продукти за медици на първа линия през 2021 г., а от началото на 2022 г., само за първите четири месеца на годината даренията на Нестле България за нуждаещите се в Украйна надвишават 340 000 лв.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2550
1
19.05 2022 в 13:57
Последни коментари
Евакуираха централата на БСП заради сигнал за бомба
Корнелия Нинова основава движение ''Непокорна България''
Черна Коледа: Четирима убити и десетки ранени при атаката на базар в Магдебург
Корнелия Нинова основава движение ''Непокорна България''
Работник е загинал при трудова злополука в Мини Марица - Изток