Quantcast

Реформаторите искат глоба за превишена скорост без включен „буркан“

Юлиан Христов Последна промяна на 06 ноември 2014 в 11:36 4581 12

Специализираните автомобили на МВР и НСО ще бъдат глобявани за превишена скорост, ако нарушението е направено без включени светлини (т.нар. „буркани“, бел.ред.) или звуков сигнал.

Това предвиждат промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), предложени от Реформаторския блок.

Сега действащите текстове от закона дават възможност да се избегне плащането на фиш за превишена скорост от специализирани автомобили, като шефът на съответното ОДМВР може да анулира издаден електронен фиш.

Действащият закон не прави разграничение на случаите, при които тези автомобили се движат с включени специализирани светлини и без тях. Това е и мотивът, с който се внасят промените. Според мотивите към тях очакваният ефект е дисциплиниране на шофьорите.

Реформаторите предлагат и промяна, която да позволи на такситата в градски условия да могат да се движат в бус лентата. Мотивите за това са, че ще се подобрят таксиметровите услуги, като придвижването на клиентите ще става по-бързо. Това щяло да разтовари трафика в централните части на градовете, а оттам и да стимулира таксиметровия бизнес.

Според бившия шеф на Пътна полиция Алекси Стратиев обаче, подобни промени не са необходими. По отношение на идеята за таксиметровите автомобили пред OFFNews той обясни, че тя е била предлагана и преди. Аргументите, с които тя е отхвърляна през годините обаче, са, че подобна мярка би затруднила обществения транспорт. Пътните полицаи са на мнение, че такситата по-скоро ще задръстят бус лентите и дори биха били заплаха за останалите участници в движението, ако решат да изпреварят спрял автобус, като се включат в активната лента например.

Според Стратиев не са нужни и промени по отношение на специализираните автомобили:

„Независимо дали е с включена лампа или не, на автомобила се издава задължително фиш за превишена скорост. Този, който е нарушил закона, трябва да уточни и да потвърди пред началника си, че ситуацията е била неотложна и да бъде направено предложение до съответния началник на Областната дирекция на МВР да отмени фиша, защото се е наложило да използват специален режим на движение“, обясни той.

По думите му действащият закон дава „двойна застраховка“, защото от снимката от камерата не може да се установи колата била ли е с включен звуков сигнал, не винаги може да се разбере също и дали светлините са били включени.

Ако предложените промени влязат в сила, те ще се отразят най-вече върху работата на Националната служба за охрана (НСО). Автомобили на службата често попадат в статистиката на Пътна полиция, като в немалко случаи катастрофи са ставали и докато държавните гардове превозват министри.

Статистиката показва, че за 2013 година има 23 случая, при които службата е санкционирана от органите на Пътна полиция. Първенец по наказания на пътя обаче е МВР. За миналата година ведомството само си е наложило 27 санкции. Всъщност по-големият брой нарушения на служители на МВР се дължи на факта, че в тази бройка влизат и Областните дирекции, пожарната и Главна дирекция „Национална полиция“.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.11 2014 в 13:27

"По думите му действащият закон дава „двойна застраховка“, защото от снимката от камерата не може да се установи колата била ли е с включен звуков сигнал, не винаги може да се разбере също и дали светлините са били включени."

За звуковия сигнал съм съгласен, но светлините много лесно се установява дали са били включени, тъй като камерите снимат видео, а не правят снимки.
Освен това за да се възползва един автомобил от специалния си режим на движение той трябва да е с включени свелини И звуков сигнал, не може само едно от двете.

07.11 2014 в 10:47

И глобичките ще са плащани от нашите данъци.Трябва да са поименни, от джоба на държавните джигити.

07.11 2014 в 10:23

Предлагам Всички с номера започващи със СО, РК, КН да се водят автомобили със специален режим на движение. Да имат право дори да минават през затревени площи и паркират при възможност и в детски градини. С две думи всички екстри.

06.11 2014 в 16:48

Предлагам, също така да се разреши официално каране в бус лентата, предреждане, паркиране където и да на кръстовищата, както и минаване на червен светофар и на черни коли, джибове с повече от две еднакви цифри в номера или такива които започват със СО :)
Така или иначе никой не ги санкционира, поне нека да не ни е яд и да не завиждаме ние останалите балъци :)

06.11 2014 в 16:23

И ако набутат бус лента по Евлоги Георгиев и остане само една лента за движение, имаш ли представа какво ще стане?

06.11 2014 в 14:27

Преди да вкарат такситата в бус-лентата, да променят наредбата, според която по бул. България, бул. Евлоги Георгиев, бул. Васил Левски и бул. Патриарх Евтимий не можеда има бус ленти (заради "недостатъчно" автобусен трафик... И да може да се прави бус -лента на на двулентови булеварди, а не само на 3+ лентови !

06.11 2014 в 13:20

А глобите кой ще ги плаща, данъкоплатците ли?

06.11 2014 в 13:11

Съгласен съм. Но не това е най-важното в момента. Имаме неработеща съдебна система. Организацията на работа в МВР и синхрон с прокуратурата - направо смешнии. Пари има само за избори. Разчистват си местата в митниците. Спешната помощ служи повече за констатиране на смърт, отколкото като "помощ", освен ако не си циганка родилка. Пътищата ни са като швейцарско сирене...
Просто тръганаха да трупат рейтинг по най-елементарния начин. Спечелете "умните и красивите" (Бориславите и тем подобни амфетаминови героини), на които винаги МВР им е проблема и докато всички плюят по тази и онази институция, ти се възползвай и си КРАДИ колкото душа ти иска. Зашото на кой му трябват институции, които да му пречат на далаверите - я по-добре да ги унижим и направим неработещи. Пък после - Хей, живот, здравей, здравей !!! Схемата е една и съша - в Рим - Хляб и зрелиша, в България - домашарка и сеир.

06.11 2014 в 12:26

Твърдо ЗА! Не само НСО, а и всички полицаи - не спазват ограниченията, това животно мигат не съществува, спират на забранени места и т.н и т.н - а уж те трябва да се коректив и да показват как се случват нещата.

За НСО ... еми аман. Сутрин с това регулиране на светофарите на Софийския Университет е просто нещо отвратително. Защо трябва да им осигуряват зелена вълна на депутатите ... да стигнат бързо до работното си място и да не чакат в задръстванията .... то те задръстванията са за простолюдието явно. В чужбина депутатите с колела и метро ходят на работа ... нашите с лъскави А8 и та и зелена вълна им пускат.

Защо не обърнете внимание и не напишете една статия за следното: Бойко Борисов, на който му засичам всяка сутрин ОТ 2 ГОДИНИ кордона (2-3 коли със сирени - едната винаги е БМВ отпред, другата джип - в него се вози въпросният - и един от охраната му пази стъклото с тяло да не би някой да го гръмне и българския народ да се оттърве най-сетне). Та интересно ми е с какъв статут се ползва през последните 2 ГОДИНИ (не си спомням да е бил премиер през това време ... един обикновен депутат), че му е осигурена охрана от 2 автомобила (минимум) и откъде на къде пътните полицаи ще му осигуряват зелена вълна от Бояна до сградата на парламента.

06.11 2014 в 12:05

Евтин популизъм. Тия не спират да ме изумяват с тъпотията си. Това ли им е най-важното? Колите на НСО ... , защото, вервайте ми, на МВР служителите се пишат фишове и актове при документирано нарушение със служебен автомобил, който не е в специален режим на движение.
Промени в ЗМВР, в ЗВдП .... май и от Бойко по-елементарни популисти е имало ... Господ да пази България ...