Най-масовото участие на абитуриенти в кампанията #steniskanabala 2016

OFFNEWS Последна промяна на 14 октомври 2016 в 10:36 3941 0

Благотворителната инициатива #steniskanabala бе припозната от 1418 абитуриенти и не само, които отидоха с тениски на бала, изпращането или годишнината от завършването си през 2016 г. – най-масовото участие на зрелостници и единични дарители чрез поръчка на тениски досега. Вместо да харчат пари за скъпоструващи тоалети, всички желаещи дариха сума по своя преценка за обучението на деца без родители.

Кампанията на Мото-Пфое, чийто партньор е Столичната организация на БЧК, е в полза на български абитуриенти-сираци, които продължават образованието си във висше учебно заведение (ВУЗ).

В тазгодишното, трето подред, издание на кампанията беше регистрирана и най-голямата сума от единични дарения досега: 36 066 лв., като към нея се прибавят постъпилите средства от големите дарители-фирми в размер на 46 800 лв. и останалите от миналата година 3000 лв. Със събрания дарителски фонд от 85 866 лв. могат да се поемат 42 еднократни стипендии за ВУЗ на абитуриенти-сираци от Випуск 2016.

За първи път тази година бъдещите абитуриенти сами избраха дизайна на тениската чрез предварително онлайн гласуване за цвят, кройка и щампа. Кампанията #steniskanabala тази година подкрепиха популярният влогър Емил Конрад и финалистите от X Factor – Славин, Невена и Иво.

През 2016-та се включиха самостоятелно или групово ученици от 39 училища от цяла България. Вече се откроиха и традиционни участници в програмата #steniskanabala. За изминалия 3-годишен период всяка година са участвали цели класове или випуски от Земеделска ПГ „Климент Тимирязев” – гр. Сандански, ЧПГЧО „Челопеч“, Гимназия „П. К. Яворов” – гр. Петрич, 91 НЕГ „Константин Гълъбов“ – София, ПГ Механотехника – гр. Русе, СОУ „Георги Бенковски“ – гр. Тетевен. Най-малкият випуск, който се включи в тазгодишното издание, е от с. Припек, Кърджалийско – всичките шестима абитуриенти от СОУ “Паисий Хилендарски” отидоха на бала си с тениските на кампанията.

Стипендиантите през 2016 г. са от различни населени места от цялата страна: София, Русе, Стара Загора, Бяла, Нови пазар, Нова Загора, Варна, Сливница, Плевен, Разлог, Тутракан, Бургас, Панагюрище, Вършец, Добрич, Пазарджик, Хасково, с. Барутин – обл. Смолян, с. Крупник – обл. Благоевград, с. Гложене – обл. Ловеч.

Партньор на Мото-Пфое в инициативата е БЧК, като Столичната организация събира заявките на абитуриентите-сираци за кандидатстване по настоящата програма и координира работата с тях. Класацията на бенефициентите се извършва от тяхна страна съгласно регламента на #steniskanabala, публикуван на официалния сайт. DHL е официалният логистичен партньор, който доставя. Средства дариха и редица фирми и частни лица, сред които бизнесмени, журналисти, спортисти и певци.

На специално създадения сайт www.steniskanabala.bg всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент можеше да дари средства, онлайн или по банков път, за образованието на абитуриентите без родители, а Мото-Пфое му предоставяше символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска. Всеки сам избираше размера на дарението си, но тениската бе предоставена при дарения над 20 лв.

Даряването на средства за зрелостници без родители е дългогодишна инициатива на Мото-Пфое. Стартиралото през 1996 г. ежегодно благотворително модно ревю подпомагаше абитуриенти-сираци от контингента на БЧК и със събраните средства се закупуваха тоалети, аксесоари и куверти за бала им. От 2014 г. Мото-Пфое надгради своята инициатива, като вече помага на абитуриентите без родители от цялата страна да продължат образованието си след 12-ти клас. Вдъхновители на кампанията #steniskanabala са група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителна инициатива, събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на бала с тениски, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. Година по-късно, Мото-Пфое пое щафетата и продължава инициативата в България.