Над 10 хил. хранителни продукта са дарили клиентите на Lidl в подкрепа на семействата с деца в нужда

Боряна Климентова, програмен директор на „Надежда и домове за децата“: Всеки може да изпадне в криза, но е важно да усеща, че някой ще помогне при нужда

OFFNews 23 януари 2025 в 10:39 8834 0
Храна

Снимка Envato elements

Хранителни продукти

10 344 хранителни продукта – малко над 6 тона, са дарили клиентите на Lidl чрез приложението Lidl Plus по време на националната коледна дарителска кампания на веригата в подкрепа на семейства с деца в нужда. В допълнение, компанията предостави и тяхната парична равностойност в размер на 20 000 лв. Служителите на Лидл България също се включиха с лични дарения на стойност над 6500 лв. Събраните продукти и финансовите средства, които общо възлиза на близо 50 хил. лв., бяха предоставени на организацията „Надежда и домове за децата“.

Дарителската кампания на Lidl e международна инициатива на компанията, която се провежда във всички 31 държави, в които веригата има магазини. Общата стойност на финансовите дарения от компанията и продуктовите дарения от клиентите във всичките тези държави достига над 13 млн. евро.

Повече за резултатите от дарителската кампания в България и за конкретните инициативи, които ще бъдат подпомогнати, разказва Боряна Климентова, програмен директор на „Надежда и домове за децата“.


Госпожо Климентова, какви са основните резултати от дарителската кампания, която Lidl организира през декември 2024 г.?

Благодарение на дарителската кампания се събраха над 10 хил. продукта – лютеница, леща, макарони, зелен фасул и грах. Те ще достигнат до приблизително 300 семейства в риск, с които нашата организация работи и които са от 13 региона в страната – София-град, София-област, Бургас, Враца, Видин, Велико Търново, Хасково, Кърджали, Ямбол, Сливен, Стара Загора, Плевен и Варна. Това е изключително голяма подкрепа и вярвам, че хората, които ще получат тези продукти, също оценяват протегната им ръка.

Оценяваме кампанията като изключително успешна. Тя е добър пример за корпоративно инициатива, която освен конкретното финансово дарение от компанията, успява да ангажира и обществото, но и служителите си да даряват.

Кампанията не само събра значителни ресурси, но и привлече вниманието на обществото към нуждите на най-уязвимите – семействата с деца, които се борят да преодолеят трудности и да останат заедно. Повече хора се запознаха с работата на „Надежда и домове за децата“ – България, чиято основна цел е всички деца в страната да си имат семейства.

Тази кампания развива емпатия и подкрепящо отношение към хора в затруднено положение. Убедени сме, че всяко усилие си заслужава, защото то си има име - на дете, на семейство с конкретен адрес и населено място. Няма гаранции за вечно щастие и всеки може да изпадне в криза, но е важно да усеща, че някой ще помогне при нужда.

Как оценявате ефективността на партньорството си с Lidl?

Започнахме да работим заедно с Lidl преди няколко години. Тогава компанията ни предостави различни образователни пособия, с които подпомогнахме ученици. Получихме и дрехи за семействата, домакински прибори, както и инструменти за работещи родители. Целта ни е нуждаещото се семейство да стане независимо и да има стабилни доходи, които са гаранция за успех. Партньорството ни с Lidl е ефективно от гледна точка на пряката ни работа със семействата, както и чисто организационно, логистично и комуникационно. Високо оценяваме човечността и емоцията, която всички от Lidl проявяват при съвместната ни работа. Екипите и от двете страни са с висока чувствителност към проблемите на нуждаещите се.

Коледната кампания беше различна с това че беше насочена към широк кръг от хора, като им даде възможност да станат дарители и да изпитат удовлетворение от жеста, който са направили – да подарят надежда на непознат. Вълнуващо е да знаеш. Че с твоя жест помагаш на едно семейство да бъде с децата си постоянно, не само в празничните дни.

Какви конкретни инициативи/проекти ще бъдат подпомогнати с тези дарения?

Стремежът на “Надежда и домове за децата” е всички деца да се отглеждат в семейна среда. Това е възможно, когато навреме се помогне на семейство в криза да преодолее своите проблеми и това да не се отрази на детето. Ние прилагаме модел на активна семейна подкрепа от 2012 година, който е признат за добра практика от УНИЦЕФ Женева. При него всяка помощ за семейства трябва да е бърза, навременна и да не води до зависимост от подпомагане. По този начин хората успяват да се стабилизират и да продължат да се грижат за децата си.

Дарението от националната коледна кампания на Лидл България е вече при нас и екипът ни започна анализ и оценка на нуждите на семействата, с които работи. С продуктите ще бъдат подпомогнати семейства от 13-те региона, които нямат възможност да си осигурят качествена храна. При тях най-често децата търпят лишения. С финансовата част от дарението ще бъдат набавени необходимите лекарства, адаптирани млека и други, като основната цел е да се повиши качеството на живот на нуждаещите се.

За да може помощта да достигне, където е необходима, работим съвместно с общинските отдели за Закрила на детето. Дарените продукти ще се предоставят на семейства, но не еднократно, а периодично, в рамките на определен период до решаване на кризата или до изчерпването им. Животът е динамичен и едни излизат от криза, а други се влошават и те също ще бъдат подпомогнати динамично и гъвкаво.

Освен това у нас все още има деца от 0 до 3 години, които живеят в институции. Когато напускат институциите и се връщат при родителите си или при приемни семейства, понякога също е нужно подпомагане. С такъв тип кампании като нашата с Lidl се надяваме да мотивираме и нови дарители.

Какви са основните цели и приоритети на „Надежда и домове за децата“ през 2025 г.?

И през тази година ще продължим да работим активно за повишаване на осведомеността за значението на реформата в грижите за деца и за повишаване на обществената ангажираност. Другата ни основна цел е да бъдат развити повече мерки за подкрепа на семействата и превенция на разделянето, изоставянето и институционализацията. Ще работим за това системата за закрила на детето да стане по-ефективна, а институциите да си сътрудничат по-добре, така че всички решения да се взимат в най-добрия интерес на децата.

Другата важна точка, на която ще продължим да акцентираме и през 2025 г., е да няма изоставени деца и да се закрият специализираните институции в Плевен, Варна и Стара Загора.

Разбира се, не на последно място, екипът ни ще продължи да подкрепя, консултира и мотивира приемни родители да отглеждат деца с увреждания.

Какво е посланието Ви към хората, които са се включили в кампанията, и как те могат да продължат да помагат?

Основното, което искаме да кажем на всички включили се, е огромно БЛАГОДАРЯ. Продължавайте да подкрепяте, помагате и разбирате семействата в риск и криза. Всеки един от нас би могъл да попадне в подобна ситуация и е добре да бъдем разбиращи и емпатични. Нека всяко дете да бъде със своето семейство и нищо да не може да попречи на това.

Кампанията в партньорство с Lidl достигна до много хора, насърчи дарителството и даде шанс на български семейства да бъдат заедно с децата си.

От какво най-често имат нужда домакинствата, на които помагате, за да знаят как да съдействат хората, които имат желание да продължат да помагат?

Най-вече от внимание, разбиране и подадена ръка. Нашият екип е винаги до тях и им съдейства при всяка възникнала криза. Основно са нужни кошари, колички, пелени, бебешки храни, дрехи, домакински уреди, специфични материали и консумативи при деца с увреждания, адаптирано мляко, лекарства и други материали. Всички, които биха искали да станат част от нашата кауза, могат да ни подкрепят чрез podkrepi.bg или да посетят сайта ни, където също могат да дарят. Активни сме и в социалните мрежи, като всеки, който има желание да помогне, може да се свърже с нас и заедно ще помислим и намерим начин да съдействаме на семейства в риск.

Няма по-голямо щастие от това да видиш усмихнато дете в ръцете на щастливи родители. Това е, което пожелаваме за всички българчета, и ще се радваме да вървим по този път заедно.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Войните в Африка: Руслан Трад и Камен Невенкин във Фронтова линия 09.12.2025