10 344 хранителни продукта – малко над 6 тона, са дарили клиентите на Lidl чрез приложението Lidl Plus по време на националната коледна дарителска кампания на веригата в подкрепа на семейства с деца в нужда. В допълнение, компанията предостави и тяхната парична равностойност в размер на 20 000 лв. Служителите на Лидл България също се включиха с лични дарения на стойност над 6500 лв. Събраните продукти и финансовите средства, които общо възлиза на близо 50 хил. лв., бяха предоставени на организацията „Надежда и домове за децата“.
Дарителската кампания на Lidl e международна инициатива на компанията, която се провежда във всички 31 държави, в които веригата има магазини. Общата стойност на финансовите дарения от компанията и продуктовите дарения от клиентите във всичките тези държави достига над 13 млн. евро.
Повече за резултатите от дарителската кампания в България и за конкретните инициативи, които ще бъдат подпомогнати, разказва Боряна Климентова, програмен директор на „Надежда и домове за децата“.

Госпожо Климентова, какви са основните резултати от дарителската кампания, която Lidl организира през декември 2024 г.?
Благодарение на дарителската кампания се събраха над 10 хил. продукта – лютеница, леща, макарони, зелен фасул и грах. Те ще достигнат до приблизително 300 семейства в риск, с които нашата организация работи и които са от 13 региона в страната – София-град, София-област, Бургас, Враца, Видин, Велико Търново, Хасково, Кърджали, Ямбол, Сливен, Стара Загора, Плевен и Варна. Това е изключително голяма подкрепа и вярвам, че хората, които ще получат тези продукти, също оценяват протегната им ръка.
Оценяваме кампанията като изключително успешна. Тя е добър пример за корпоративно инициатива, която освен конкретното финансово дарение от компанията, успява да ангажира и обществото, но и служителите си да даряват.
Кампанията не само събра значителни ресурси, но и привлече вниманието на обществото към нуждите на най-уязвимите – семействата с деца, които се борят да преодолеят трудности и да останат заедно. Повече хора се запознаха с работата на „Надежда и домове за децата“ – България, чиято основна цел е всички деца в страната да си имат семейства.
Тази кампания развива емпатия и подкрепящо отношение към хора в затруднено положение. Убедени сме, че всяко усилие си заслужава, защото то си има име - на дете, на семейство с конкретен адрес и населено място. Няма гаранции за вечно щастие и всеки може да изпадне в криза, но е важно да усеща, че някой ще помогне при нужда.
Как оценявате ефективността на партньорството си с Lidl?
Започнахме да работим заедно с Lidl преди няколко години. Тогава компанията ни предостави различни образователни пособия, с които подпомогнахме ученици. Получихме и дрехи за семействата, домакински прибори, както и инструменти за работещи родители. Целта ни е нуждаещото се семейство да стане независимо и да има стабилни доходи, които са гаранция за успех. Партньорството ни с Lidl е ефективно от гледна точка на пряката ни работа със семействата, както и чисто организационно, логистично и комуникационно. Високо оценяваме човечността и емоцията, която всички от Lidl проявяват при съвместната ни работа. Екипите и от двете страни са с висока чувствителност към проблемите на нуждаещите се.
Коледната кампания беше различна с това че беше насочена към широк кръг от хора, като им даде възможност да станат дарители и да изпитат удовлетворение от жеста, който са направили – да подарят надежда на непознат. Вълнуващо е да знаеш. Че с твоя жест помагаш на едно семейство да бъде с децата си постоянно, не само в празничните дни.
Какви конкретни инициативи/проекти ще бъдат подпомогнати с тези дарения?
Стремежът на “Надежда и домове за децата” е всички деца да се отглеждат в семейна среда. Това е възможно, когато навреме се помогне на семейство в криза да преодолее своите проблеми и това да не се отрази на детето. Ние прилагаме модел на активна семейна подкрепа от 2012 година, който е признат за добра практика от УНИЦЕФ Женева. При него всяка помощ за семейства трябва да е бърза, навременна и да не води до зависимост от подпомагане. По този начин хората успяват да се стабилизират и да продължат да се грижат за децата си.
Дарението от националната коледна кампания на Лидл България е вече при нас и екипът ни започна анализ и оценка на нуждите на семействата, с които работи. С продуктите ще бъдат подпомогнати семейства от 13-те региона, които нямат възможност да си осигурят качествена храна. При тях най-често децата търпят лишения. С финансовата част от дарението ще бъдат набавени необходимите лекарства, адаптирани млека и други, като основната цел е да се повиши качеството на живот на нуждаещите се.
За да може помощта да достигне, където е необходима, работим съвместно с общинските отдели за Закрила на детето. Дарените продукти ще се предоставят на семейства, но не еднократно, а периодично, в рамките на определен период до решаване на кризата или до изчерпването им. Животът е динамичен и едни излизат от криза, а други се влошават и те също ще бъдат подпомогнати динамично и гъвкаво.

Освен това у нас все още има деца от 0 до 3 години, които живеят в институции. Когато напускат институциите и се връщат при родителите си или при приемни семейства, понякога също е нужно подпомагане. С такъв тип кампании като нашата с Lidl се надяваме да мотивираме и нови дарители.
Какви са основните цели и приоритети на „Надежда и домове за децата“ през 2025 г.?
И през тази година ще продължим да работим активно за повишаване на осведомеността за значението на реформата в грижите за деца и за повишаване на обществената ангажираност. Другата ни основна цел е да бъдат развити повече мерки за подкрепа на семействата и превенция на разделянето, изоставянето и институционализацията. Ще работим за това системата за закрила на детето да стане по-ефективна, а институциите да си сътрудничат по-добре, така че всички решения да се взимат в най-добрия интерес на децата.
Другата важна точка, на която ще продължим да акцентираме и през 2025 г., е да няма изоставени деца и да се закрият специализираните институции в Плевен, Варна и Стара Загора.
Разбира се, не на последно място, екипът ни ще продължи да подкрепя, консултира и мотивира приемни родители да отглеждат деца с увреждания.

Какво е посланието Ви към хората, които са се включили в кампанията, и как те могат да продължат да помагат?
Основното, което искаме да кажем на всички включили се, е огромно БЛАГОДАРЯ. Продължавайте да подкрепяте, помагате и разбирате семействата в риск и криза. Всеки един от нас би могъл да попадне в подобна ситуация и е добре да бъдем разбиращи и емпатични. Нека всяко дете да бъде със своето семейство и нищо да не може да попречи на това.
Кампанията в партньорство с Lidl достигна до много хора, насърчи дарителството и даде шанс на български семейства да бъдат заедно с децата си.
От какво най-често имат нужда домакинствата, на които помагате, за да знаят как да съдействат хората, които имат желание да продължат да помагат?
Най-вече от внимание, разбиране и подадена ръка. Нашият екип е винаги до тях и им съдейства при всяка възникнала криза. Основно са нужни кошари, колички, пелени, бебешки храни, дрехи, домакински уреди, специфични материали и консумативи при деца с увреждания, адаптирано мляко, лекарства и други материали. Всички, които биха искали да станат част от нашата кауза, могат да ни подкрепят чрез podkrepi.bg или да посетят сайта ни, където също могат да дарят. Активни сме и в социалните мрежи, като всеки, който има желание да помогне, може да се свърже с нас и заедно ще помислим и намерим начин да съдействаме на семейства в риск.
Няма по-голямо щастие от това да видиш усмихнато дете в ръцете на щастливи родители. Това е, което пожелаваме за всички българчета, и ще се радваме да вървим по този път заедно.









































Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Без вода в части от София утре
''Реликва от Студената война''. САЩ да излезе от НАТО, предлага републикански конгресмен
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
Демократите спечелиха кметското място в Маями за първи път от 28 години