Финансовите резултати на United Group: Печеливш растеж и трансформация

Проформа приходите се увеличават значително до близо 2 милиарда евро годишно в сравнение със 742 милиона евро, постигнати през 2019 г.

OFFNews 10 юни 2021 в 19:15 1665 0

След последната среща на 27 май с инвеститори относно представянето за изминалото тримесечие, United Group обявява резултати за 2020 г. и първото тримесечие на 2021 г.

Предвид значителното развитие на компанията от началото на 2020 г., United Group – водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа – уведомява заинтересованите страни за своето силно представяне спрямо стратегическите цели през този период.

Като коментар за представянето на United Group, главният изпълнителен директор Виктория Боклаг заяви: „2020 г. беше една от най-трансформиращите години в нашата история, а 2021 г. изглежда също толкова важна. Положителните тенденции в оборота и EBITDA продължиха през цялата 2020 г. и 2021 г. Нашият стабилен растеж бе подкрепен от ключови придобивания, които откриха нови пазари за нас и които са в основата на продължителната лидерска позиция на United Group в региона като доставчик на телекомуникационни и медийни услуги. Виждаме значителни възможности за растеж на всеки нов пазар, както и полезни взаимодействия с останалата част от United Group.”

Навлизането на United Group в Хърватия, България и Гърция увеличи цялостно покритието на пазара, обслужван от компанията, до приблизително 40 милиона души. Проформа приходите значително се увеличиха, достигайки близо 2 милиарда годишно. В края на първото тримесечие услугите са нараснали с повече от 120% в сравнение с година по-рано, равняващи се на близо 11 милиона.

Въпреки че по-голямата част от увеличенията са постигати през придобивания, компанията успешно реализира и допълнителен растеж през този период. Това включва платена кабелна телевизия, телефония, мобилни мрежи и интернет, както и нарастващ дял на пакетни услуги. Органичният растеж през изминалата година е от особено значение предвид предизвикателствата, породени от пандемията от COVID-19.

ДОБРЕ ДИВЕРСИФИЦИРАН БИЗНЕС

Днес United Group е добре диверсифициран бизнес с водещи пазарни позиции в Сърбия, Хърватия, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, България и Гърция.

През първото тримесечие на 2021 г. българският оператор Vivacom генерира 29% от приходите на компанията, следван от Telemach Словения с 14%, гръцкия Forthnet също с 14%, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и Telemach Черна гора са допринесли по по-малко от 5% от приходите на United Group.

Медийното подразделение на United Group – United Media отговаря за 13% от общите приходи на United Group през тримесечието.

Най-големите приноси към консолидираната EBITDA през тримесечието идват от Vivacom (34%), SBB (17%), United Media (14%) и Telemach Словения (13%).

ВАЖНИ ПОСТИЖЕНИЯ

United Group реализира значими постижения на всеки от новите пазари, на които е навлязла през последната година. През първото тримесечие на 2021 г. United Group ребрандира Tele 2 Хърватия в Telemach Хърватия и стартира нова стратегия за бизнеса, като внедри опита си с изключително успешната интеграция на словенската Tušmobil, вече Telemach Slovenia. Това включваше и разработването на първата хърватска 10G оптична мрежа, предоставяща супербърз широколентов интернет.

През първото тримесечие на 2021 г. United Group представи и нова стратегия за Vivacom в България, която съдържа подновяване на бранда Vivacom и въвеждане на платформата на United Group – EON, една от най-популярните телевизионни и интернет платформи в региона.

Компанията също реализира придобивания в България в края на 2020 г. и началото на 2021 г., за да подсили бизнеса на United Media. Те включваха най-голямата медийна компания в страната – Nova Broadcasting Group и вестникарския бизнес “Вестник Телеграф“.

На други пазари в края на 2020 г. Telemach Словения се превърна в лидер в страната по шириколентов интернет достъп, което я прави една от малкото алтернативни оператори в Европа, успяла да надмине бившия монополист на своя пазар. Компанията успешно увеличи своя пазарен дял в мобилните комуникации до около 25%, преминавайки впечатляващия брой от 600 000 потребители.

Положителната динамика на растежа на United Group се основава на устойчива инвестиционна програма, които също я подготвят и за по-нататъшен растеж. Капиталовите разходи за цялата 2020 г. са нараснали с 57.3% до 310.2 милиона евро, а през първото тримесечие на 2021 г. – с 57.9% до 91.3 милиона евро.

Компанията продължава да инвестира в региона както във фиксирани и мобилни мрежи, така и в медийния бизнес. Това включва програма за 500 милиона евро, обявена през март, която да подкрепи нейното превръщане в мрежа от следващо поколение в Югоизточна Европа, за да ѝ позволи да предостави нови ултра широколентови и 10Gbps услуги за милиони допълнителни частни и бизнес клиенти.

United Group ускорява разгръщането на 5G мобилни услуги в Югоизточна Европа, като инврестира 51.6 милиона евро за придобиване на нови честоти за Telemach Словения в търга за 5G в Словения и 2.3 милиона евро в българския 5G търг. И двата търга се състояха през април.

В края на 2020 г. United Group навлезе и в електронната търговия със стартирането на платформата Shoppster.com в Сърбия и Словения. Чрез тази различна инициатива United Group се стреми допълнително да се възползва от уникалната си телеком и медийна екосистема и да създаде нови приходни линии в това бързо развиващо се и вълнуващо пространство.

„Положителните тенденции продължават отвсякъде. Ние сме много оптимистични относно бъдещето на компанията и предприемаме проактивни стъпки, за да съобразим бизнеса си с бъдещото развитие,“ каза Боклаг

КОНСОЛИДИРАНИ ФИНАНСОВИ РЕЗУЛТАТИ ЗА 2020 г. И ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ НА 2021 г.

Консолидираните финансови резултати са за 2020 година, приключила на 31 декември 2020 г., и за първото тримесечие на 2021 г.

Приходите за 2020 г. са се увеличили с 56.5% до 1,161.3 милиона евро от 741.8 милиона евро през 2019 г., а приходите за първото тримесечие на 2021 г. са се увеличили със 126.5% до 439.4 милиона евро от 194 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г. Отчитайки приноса на придобитите компании през финансовата година, годишните приходи (PF L2QA) към март 2021 г. възлизат на 1 928 милиона евро.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови