НАП с промени при работата с граждани заради годишното приключване

OFFNews Последна промяна на 30 декември 2020 в 14:24 2204 0

От 1 до 10 януари 2021 г. НАП ще извършват дейности, свързани с годишно приключване за 2020 г. и превключване работата на информационните системи за 2021 г. Това налага промени в работата ѝ с физически лица, предупреждават оттам.

В 10 сутринта утре, 31 декември, ще бъде прекратена възможността за плащане през виртуален ПОС на НАП, а на физическите терминали в агенцията ще могат да се правят плащания с дебитни и кредитни карти до 12 ч.

Плащанията на здравни вноски с цел възстановяване на здравноосигурителни права от 1-и до 10 януари ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки. Здравният статус, който НАП ще публикува на 1 януари 2021 г., ще бъде актуален с данни към 31 декември 2020 г. с изключение на плащанията от търговските банки, които ще бъдат актуални към 30.12.2020 г. Здравният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 10 януари. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП. Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 11 януари и тя ще включва всички данни към 10 януари 2021 г.

Физическите лица подават годишна данъчна декларация по електронен път или на партия с началото на кампанията от 11 януари.

Подаване на декларации за облагане с корпоративни данъци чрез електронната услуга ще започне на 1 март. Промяната в началната дата е заради промени в законодателството.

Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в периода от 5 до 10 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 11 януари. Справочната информация в този период ще е актуална към 4 януари 2021 г., за което е уведомена Главна инспекция по труда.

Регистрирани по ЗДДС ще могат да подават справки-декларации и VIES-декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 11.01.2021 г.

Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 10 януари 2021 г. ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 11 януари 2021 г.

Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 11 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.

В периода от 1 до 10 януари 2021 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална към 31.12.2020 г. На 11.01.2021 г., след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.

В периода от 1 до 10 януари 2021 г. физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП, със следните изключения:

- за посочения период няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация;

- от 1 до 10 януари 2021 г. вкл. няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ;

- за периода от 1 до 10 януари 2021 г. няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).

Допълнителна информация може да се получи на сайта на приходната агенция: https://nra.bg/ или на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови