БСП даде ултиматум на министъра на транспорта Ивайло Московски до 24 часа да уволни ръководството на БДЖ и заплаши, че ако не го направи, то партията ще поиска неговата оставка.
„За пореден път сме свидетели на злоупотреби или действия, граничещи с такива, в БДЖ. Приехме антикорупционния закон, вотът на недоверие беше отхвърлен от управляващите, но е явно, че проблемите с корупцията в България продължават”, каза зам.-председателят на ПГ на „БСП за България” Георги Свиленски на пресконференция в централата на партията.
Той добави, че случаите, които излязоха в медиите през последните дни са показани от левицата още през 2016 г., отново на пресконференция.
„Тогава говорихме аз и двама служители на БДЖ, които след тази пресконференция бяха уволнени”, припомни Свиленски.
Той бе категоричен, че борбата с корупцията в дружеството приключва с уволнението на тези двама служители, които са имали доблестта да разкажат какво се случва с ремонтите, заплащането на машинистите и футболния отбор в БДЖ.
Народният представител припомни още, че тогава са изнесени факти и схеми, които не са променени и до днес.
„До август 2016 г. министър Московски не знаеше, че в БДЖ има футболен отбор. Този отбор, обаче се оказа частна структура, извън дружеството и това бе признато от изпълнителния директор”, каза още народният представител.
Той попита защо спортистите в този клуб са назначени в БДЖ, след като са картотекирани като футболисти.
Свиленски бе категоричен:
"Корупцията продължава да съществува във всяко едно държавно дружество."
Той заяви, че левицата настоява министър Московски да освободи цялото ръководство на БДЖ.
”Ако той продължава да държи на него и твърди, че то изпълнява задълженията си и не го освободи, ще поискаме неговата оставка”, категоричен бе социалистът.
Той заяви, че не може в 21 век, в държава член на ЕС, служители да бъдат заплашвани с думите - „мъртъв си” за това, че са се осмелили да дадат сигнал за корупция.
„Ние ще защитим всеки един служител, който е заплашен, затова искаме Сметната палата да влезе спешно на одит в БДЖ, а Инспекцията по труда да провери по колко часа работят машинистите”, каза още Георги Свиленски.
„От БСП многократно сме използвали всички възможности да задаваме въпроси и да търсим отговорността и мерките, които се взимат, за решаване на проблемите на БДЖ“. Това заяви народният представител от левицата Димитър Данчев.
Той припомни случаи, в които локомотив се запали на гара, а дефектни спирачки станаха причина за инцидент с влак.
„Това са инциденти, по които не се взима никакво отношение“, допълни Данчев.
Той подчерта, че служителите работят много часове, извън допустимата норма, ремонти се извършват некачествено, спрени са влакове, а хора се извозват с автобуси, има и съкратен график за движение на влаковете.
„Тези инциденти са заплаха за здравето и живота на хората. На този фон, БДЖ поддържа футболен отбор. Това е недопустимо“, категоричен е народният представител.
Според бившият изпълнителен директор на БДЖ Християн Кръстев е недопустимо машинистите да имат толкова много работни часове.
„Недопустимо е машинистите да имат толкова много работни часове. Това е равносилно на самоубийство или убийство на самите пътници, които се возят във влаковете. Не може човек, който е спал 4 часа, да отиде да управлява бързия влак София – Варна, да спи във Варна 8 часа, да се върне и пак да го пишат на работа”, каза той.
По думите му има начин да бъдат подсигурени достатъчен брой локомотивни машинисти и оправданието на управлението на БДЖ не е истина. Той опроверга думите на изпълнителния директор на БДЖ, че такива ремонти, които сега се правят, се извършвали от десетилетия.
„Това не е истина. Тези ремонти се извършват по договор, който е подписан през 2016 г. Никога преди това, такива ремонти в БДЖ не са извършвани”, отсече Кръстев.
Той обясни какъв е принципът на ремонтите сега, а именно - в депо на БДЖ, с персонал на БДЖ, с техника, оборудване и пари на БДЖ, а накрая се плаща на частна фирма.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12201
2
29.01 2018 в 17:44
3 мандата съвсем успешно съсипва БДЖ, нулата вече е достигната и единствения начин за подем е той да бъде отстранен.
А шефовете на БДЖ сами ще се разбягат, те и без това се интересуват само и единствено от това коя партия е на власт и на къде духа вятъра.
12181
1
29.01 2018 в 15:58
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара