Картата за една линия има негативен ефект за градския транспорт, смята Борис Бонев

10 млн. лева са пренасочени за ремонти само в райони, управлявани от кметове на ГЕРБ, коментира общинският съветник

OFFNews 10 януари 2023 в 18:45 3875 4

Борис Бонев

Снимка БГНЕС/Надежда Пеева

Независимият общински съветник Борис Бонев

Картата за една линия оказа негативен финансов ефект върху градския транспорт. Всеки един град, който цели повече хора да използват градския транспорт, насърчава закупуване на карти на всички линии. Трябваше да се вземе трудно решение - или повишаване на цените за всички документи, или отказване от някои.

Това заяви независимият общински съветник в Столичния общински съвет Борис Бонев пред бТВ за новата тарифна политика в градския транспорт. 

Преди година е създадена работна група, в която са били представители на всички партии в Столичния общински съвет и всеки е представил билетна политика. Причината за създаването на тази група е инвестицията на "общината на ГЕРБ от 100 млн. лева в нова билетна система, която не функционираше", посочи той. 

"От "Спаси София" се борихме цената на годишната карта да остане 365 лева; учениците и студентите да имат годишна карта, която да е на цена за 10-месечна; да се създаде "младежка карта", както и билети за време, които да позволят смяна на превозни средства", обясни Бонев. По думите му настоящата тарифна политика е баланс от всички предложения, но имало няколко основни проблема. 

Бонев е подкрепил предложенията, но тъй като са очаквали да има проблеми, са задължили да има информационна кампания. 

Според него информационна кампания за тарифната политика не е имало: "Една брошура дори няма – разбирате ли? Има 50 пункта в цяла София, в които евентуално някой може да каже. Само с Фейсбук не става".

"Повечето хора разбраха, че има нова билетна система на 1 януари, когато се качиха в автобуса. Георги Георгиев и ГЕРБ избраха ръководството на Центъра за градска мобилност. Не е сериозно да бягат от отговорност. Кметът Йорданка Фандъкова един пост няма по този въпрос във Фейсбук", добави той.

Бонев уточни, че никога не е обсъждал глоби, ако карта не бъде валидирана. 

"Валидацията и до момента е задължителна. Това никой не си го спомня. Преди е имало и глоба в София. Това не е защото някой иска да тормози хората, а защото се събира информация, която да се използва за подобряване на градския транспорт. Втората причина е за застраховка на пътниците, ако има инцидент", посочи общинският съветник. Бонев призна, че на по-натоварените линии трябва да има още валидатори, защото са на неподходящи места. 

Той поиска да се изчака месец-два, за да се види къде има траен проблем и къде - проблем заради неинформираност. Той предложи до края на годината хората да не бъдат глобявани, ако не валидират картата си. 

Местните избори

От думите му стана ясно, че предстоят разговори с "Демократична България" и "Продължаваме промяната" за местните избори. "За нас е важно да се разберем за приоритети, а кандидатът за кмет да може да бие ГЕРБ на първи тур", обясни общинският съветник.

"Днес стана ясно, че загубените 10 млн. лева за ремонт на Борисовата градина ще бъдат пренасочени за ремонти на междублоковите пространства само в райони, управлявани от кметове на ГЕРБ", категоричен е Бонев.

За ремонтите на жълтите павета Бонев посочи, че от "Спаси София" са поискали черен списък на фирмите, които строят некачествено, но няма, защото "са спонсори на ГЕРБ".

"Отговорността за резултатите е в управляващата коалиция. Работата на опозицията е не само да критикува, но и да дава предложения. Още през 2020 година изпратихме 20 страници техническо становище до прокуратурата, в което предупреждаваме, че ако се изпълни проекта, ще се стигне до криво наредени павета", коментира независимият общински съветник.

Шефът на СОС Георги Георгиев вдигнал бил жълт картон на ръководството на Центъра за градска мобилност, което сами са избрали. Ето как изглежда жълтият картон на г-н Георгиев – като това криво наредено жълто паве, заяви той и показа снимка на паве след ремонта.

"На местните избори аз съм сигурен, че софиянци ще вдигнат червен картон на това управление", допълни Борис Бонев.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

4638

4

Того

11.01 2023 в 06:02

Бонев, с това мислене и за кмет на Учин дол не ставаш.

-1395

2

AlexT

10.01 2023 в 20:05

Един недорасъл :) : “Картата за една линия има НЕГАТИВЕН ефект за градския транспорт, смята Борис Бонев”
Това, още не е разбрало, че ПЪРВО и най- важен е ИНТЕРЕСА на гражданите , а НЕ интереса на една общинска фирма, която е ТАМ, за да обслужва гражданския интерес или този интерес , на ТЕЗИ, КОИТО ПЛАЩАТ ДАНЪЦИТЕ си в София !? ..Незабележимо и елементрано / заради него днешната опозиция НЯМАШЕ мнозинство през тези 4 години-можеше да има 2-3 –ма съетници , а не да е само той / / недорасло момченце, което сега иска и ПП и ДБ да го правят кмет на София !? :) Вече е гласовит- идват местните избори :) ПУБЛИЧНО, по медии, да е критикувал сегашната власт и фандъковата в Община София !? Къде беше до сега , героят наш :)..Бил писал доклади и предложения ..:))

-795

1

Дедо МразИ

10.01 2023 в 19:20

Жълтопаветен боклук

 
X

Атентатът в ''Света Неделя''. Лекция на проф. Вили Лилков