Наскоро Lidl обяви, че открива над 100 работни места за магазините си на морето. За кои градове търсите хора и за какви позиции?
Общо девет са градовете, за които търсим касиер-продавачи за нашите магазини –Варна, Бургас, Поморие, Равда, Царево, Созопол, Балчик, Слънчев бряг и Св. Св. Константин и Елена. Заетостта е за цели 6 месеца – от април до края на септември, което е добра възможност за всеки, който иска да съчетае работата с почивка на морето.
Сред предимствата на сезонната работа в Lidl са сигурното и атрактивно възнаграждение, към което се добавя и бонус за всеки отработен ден, пълният пакет придобивки, осигурено наставяне за някои от градовете, възможността служителят да стане постоянна част от екипа, ако се справя добре, и не на последно място, спокойствието и сигурността, които дава Lidl като отговорен и коректен работодател.
Какво представлява работата в един магазин на Lidl?
Служителите в нашите магазини отговарят за това всеки клиент да намери търсения продукт на рафта, да бъде любезно обслужен и да ни припознае като неговото място за пазаруване. Това означава стоката да е винаги заредена навреме, да има само свежи плодове и зеленчуци, хлябът да е пресен и да ухае апетитно, да е чисто и приятно в магазина и клиентите да си тръгват с усмивка. Служителите в магазините са лицето на Lidl и това е най-важната им задача.
Какво не знаят хората за ролята на касиер-продавача във вашите магазини?
Повечето хора си представят само задачите, свързани с работата на каса. На практика обаче това е много комплексна позиция, която включва много повече задачи и отговорности. Изисква да познаваш концепциите и процесите в магазина, да учиш много за всеки един артикул: как се пече хлябът, как гарантираме, че продаваме само свежи плодове и зеленчуци, как се зареждат артикулите и много други теми. В Lidl е точно определено кое как се прави, така че да работим ефективно и клиентите да са доволни.
Какъв профил хора търсите за тази работа? Как изглежда идеалният кандидат?
В търговията най-важно е отношението към клиента. Затова търсим хора, които умеят да се усмихват, които имат желание за работа и потребност да учат нови неща. Идеалният кандидат за мен е този, който иска да се научи, подхожда с ентусиазъм към новите задачи и умее да работи добре в екип.
След като изберете кандидатите, как ги подготвяте за работата?
Още в първия ден приветстваме новите колеги с „Добре дошли“ – разказваме им какви са приоритетите на компанията, какво да очакват от нас като работодател, какво очакваме ние от всеки служител и как ще протече обучението им. Винаги ги развеждаме в логистичната ни база, за да видят как стоката пристига навреме и в нужното количество в магазините.
За всяка от позициите има определен план за обучение, който следваме. В него по най-оптимален начин сме комбинирали теория с практика, така че накрая на обучението новият колега да се чувства уверен в знанията и уменията си. Така например, още в първите дни служителите се обучават как да отчитат работното си време, как да управляват електрическите колички, с които се транспортират палетите в магазина, и други. Всеки нов служител в Lidl има и обучаващ ментор, към когото е прикрепен в началото и към когото може да се обръща по всякакви въпроси.
Какви са възможностите за развитие в компанията – може ли един касиер-продавач да стане ръководител, например?
Възможностите за развитие са много. Един от скорошните примери е колега, който преди години започна като практикант през лятото, а днес вече е регионален мениджър продажби и като такъв, отговоря за няколко магазина. Друг пример е един от нашите мениджъри продажби, който започна като зам.-управител на магазин, а впоследствие стана управител на магазин и регионален мениджър продажби. Много са и хората, започнали като касиер-продавачи, а днес вече са на ръководни позиции като зам.-управители или управители на магазини или се развиват в други административни отдели.
Един от основните ангажименти на компанията като работодател е да развива своите служители и да им дава възможности да израстват в професията. Затова винаги когато имаме свободна позиция, първо търсим правилния кандидат отвътре. Това важи с пълна сила, когато говорим за ръководните позиции – целта винаги е да развиваме настоящите си служители.
Вие също сте работили в магазин. Какво си спомняте от този период?
Започнах в Lidl през 2008 година. Обучението ми се проведе в три различни града в Германия и продължи над 6 месеца. Първо се обучавах за касиер-продавач, а след това за зам.-мениджър и мениджър на магазин, както и за регионален мениджър продажби. Първите ми задачи бяха да обслужвам автоматите за амбалаж, да се грижа за чистотата в магазина, да зареждам стока и да касирам. Най-трудно в началото ми беше да намирам кое къде стои, да отговарям на клиентските запитвания и да зареждам кашоните с консерви на най-горния рафт – винаги ми се искаше да съм с поне 10 см по-висока, за да ми е по-лесно.
Най-силно ме впечатли цялостната организация – колко бързо работиха колегите от екипа и как всичко се случваше по точно определен начин, така че да отворим навреме магазина, да поръчаме навреме стоката и да заредим всичко по регалите.
Публикацията е част от партньорство между OFFMedia и Lidl
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)