Търсим над 100 служители за магазините ни на морето

Какви са възможностите, които дава Lidl за работа на морето? Каква е ролята на касиер-продавача и може ли той да израсне до ръководна позиция?

OFFNews 24 март 2023 в 10:00 14579 0

Доротея Митева
Разказва Доротея Митева, директор „Продажби и логистика“ в Lidl, където отговаря за регионалното дружество в Кабиле и 57 магазина в Централна и Източна България

Наскоро Lidl обяви, че открива над 100 работни места за магазините си на морето. За кои градове търсите хора и за какви позиции?

Общо девет са градовете, за които търсим касиер-продавачи за нашите магазини –Варна, Бургас, Поморие, Равда, Царево, Созопол, Балчик, Слънчев бряг и Св. Св. Константин и Елена. Заетостта е за цели 6 месеца – от април до края на септември, което е добра възможност за всеки, който иска да съчетае работата с почивка на морето.

Сред предимствата на сезонната работа в Lidl са сигурното и атрактивно възнаграждение, към което се добавя и бонус за всеки отработен ден, пълният пакет придобивки, осигурено наставяне за някои от градовете, възможността служителят да стане постоянна част от екипа, ако се справя добре, и не на последно място, спокойствието и сигурността, които дава Lidl като отговорен и коректен работодател.

Какво представлява работата в един магазин на Lidl?

Служителите в нашите магазини отговарят за това всеки клиент да намери търсения продукт на рафта, да бъде любезно обслужен и да ни припознае като неговото място за пазаруване. Това означава стоката да е винаги заредена навреме, да има само свежи плодове и зеленчуци, хлябът да е пресен и да ухае апетитно, да е чисто и приятно в магазина и клиентите да си тръгват с усмивка. Служителите в магазините са лицето на Lidl и това е най-важната им задача.

Какво не знаят хората за ролята на касиер-продавача във вашите магазини?

Повечето хора си представят само задачите, свързани с работата на каса. На практика обаче това е много комплексна позиция, която включва много повече задачи и отговорности. Изисква да познаваш концепциите и процесите в магазина, да учиш много за всеки един артикул: как се пече хлябът, как гарантираме, че продаваме само свежи плодове и зеленчуци, как се зареждат артикулите и много други теми. В Lidl е точно определено кое как се прави, така че да работим ефективно и клиентите да са доволни.

Какъв профил хора търсите за тази работа? Как изглежда идеалният кандидат?

В търговията най-важно е отношението към клиента. Затова търсим хора, които умеят да се усмихват, които имат желание за работа и потребност да учат нови неща. Идеалният кандидат за мен е този, който иска да се научи, подхожда с ентусиазъм към новите задачи и умее да работи добре в екип.

След като изберете кандидатите, как ги подготвяте за работата?

Още в първия ден приветстваме новите колеги с „Добре дошли“ – разказваме им какви са приоритетите на компанията, какво да очакват от нас като работодател, какво очакваме ние от всеки служител и как ще протече обучението им. Винаги ги развеждаме в логистичната ни база, за да видят как стоката пристига навреме и в нужното количество в магазините.

За всяка от позициите има определен план за обучение, който следваме. В него по най-оптимален начин сме комбинирали теория с практика, така че накрая на обучението новият колега да се чувства уверен в знанията и уменията си. Така например, още в първите дни служителите се обучават как да отчитат работното си време, как да управляват електрическите колички, с които се транспортират палетите в магазина, и други. Всеки нов служител в Lidl има и обучаващ ментор, към когото е прикрепен в началото и към когото може да се обръща по всякакви въпроси.

Какви са възможностите за развитие в компанията – може ли един касиер-продавач да стане ръководител, например?

Възможностите за развитие са много. Един от скорошните примери е колега, който преди години започна като практикант през лятото, а днес вече е регионален мениджър продажби и като такъв, отговоря за няколко магазина. Друг пример е един от нашите мениджъри продажби, който започна като зам.-управител на магазин, а впоследствие стана управител на магазин и регионален мениджър продажби. Много са и хората, започнали като касиер-продавачи, а днес вече са на ръководни позиции като зам.-управители или управители на магазини или се развиват в други административни отдели.

Един от основните ангажименти на компанията като работодател е да развива своите служители и да им дава възможности да израстват в професията. Затова винаги когато имаме свободна позиция, първо търсим правилния кандидат отвътре. Това важи с пълна сила, когато говорим за ръководните позиции – целта винаги е да развиваме настоящите си служители.

Вие също сте работили в магазин. Какво си спомняте от този период?

Започнах в Lidl през 2008 година. Обучението ми се проведе в три различни града в Германия и продължи над 6 месеца. Първо се обучавах за касиер-продавач, а след това за зам.-мениджър и мениджър на магазин, както и за регионален мениджър продажби. Първите ми задачи бяха да обслужвам автоматите за амбалаж, да се грижа за чистотата в магазина, да зареждам стока и да касирам. Най-трудно в началото ми беше да намирам кое къде стои, да отговарям на клиентските запитвания и да зареждам кашоните с консерви на най-горния рафт – винаги ми се искаше да съм с поне 10 см по-висока, за да ми е по-лесно.

Най-силно ме впечатли цялостната организация – колко бързо работиха колегите от екипа и как всичко се случваше по точно определен начин, така че да отворим навреме магазина, да поръчаме навреме стоката и да заредим всичко по регалите.

Публикацията е част от партньорство между OFFMedia и Lidl

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Сърбия - приятел или враг