Огнян Ганев е собственик на „Dairy Food Bulgaria“, специализирана в производството и продажбата на млека и млечни изделия. Най-популярна марка млечни продукти на компанията е „Манчо И Румка“. Останалите търговски марки на компанията са: „Млека груп“, „Гостилица“, „Белчо и Сивушка“, „За Гости“ и „Дон Пицо“, под които се продават продукти с отлично качество. Продуктите, произведени по БДС, са с името “Dura Terra”. Освен това се произвежда и продукция под търговски марки на клиенти. Съхраняването и разпределението на продуктите се осъществява от дистрибуционния център, намиращ се в гр. Севлиево, където работят над 100 души. Продуктите на фирмата могат да бъдат намерени на територията на цялата страна, както и в Австралия, Северна Америка, Азия и цяла Европа.
- Г-н Ганев, разкажете ни за Вашия бизнес?
- Началото бе поставено преди 24 години с малка козеферма. Постепенно се пренасочихме в млекоизкопуване и доставка на сурово мляко до различни млекопреработвателни предприятия. През 2002 г. година поставихме началото на наше собствено производство. Разполагахме със суровината, а по това време много сериозни предприятия, построени по времето на социализма, изнемогваха. Новите фабриканти-приватизатори не познаваха бизнеса и не можеха да се адаптират към новите пазарни условия.
Така се озовахме в бившата „Сердика-Севлиево”. В началото бяхме под наем. Постепенно придобихме активите. В периода 2004-2007 г. реализирахме инвестиционен проект с финансовата подкрепа на програмата САПАРД. През 2008 г. година се появи сериозен инвеститор, който придоби предприятието и бизнеса от нас и скоро след това замени целия екип от мениджъри, които бяха хора с много опит, познаващи предприятието и работата си. Историята с неподготвени и непознаващи спецификата на бранша собственици и мениджъри се повтори и едва две години по-късно те изпаднаха в неплатежоспособност и фирмата беше обявена в несъстоятелност. Само година по-късно, след преговори с двете банки кредитори, подписахме договор за наем, събрахме стария екип и възстановихме дейността на предприятието.
- Какви бяха останалите трудности, които срещнахте?
- Без адекватно финансиране бизнесът не можеше да бъде успешен. Нямахме достатъчно оборотни средства, нямахме и парите за покупката на завода. Той не беше наш и не бе разумно да влагаме средства за модернизация и оптимизация на производството в чужд актив.
- Защо избрахте Първа инвестиционна банка за Ваш доверен партньор?
- През годините работихме с много чужди банки, но нито една не ни повярва и подкрепи. Имахме обаче най-ценното - хората! И тъй като човек не избира приятелите си, така и не разбрах как станахме приятели с Първа инвестиционна банка. Казвам „приятели”, защото така чувствам екипа на банката, с който работим. Трябваха ни повече от две десетилетия, за да намерим истински партньор в лицето на Fibank, който ни се довери през 2017 г. и ни предостави адекватно финансиране. Резултатът не закъсня. За периода 2017-2020 г. реализираме годишен ръст на продажбите от минимум 40%. Въпреки тежкото положение, в което е страната, бизнеса и банките, ПИБ прояви разбиране и отново седи зад нас с кредитиране след началото на извънредното положение.
- Къде можем да открием Вашите продукти?
- Продукцията ни се реализира на територията на цялата страна, както в големите търговски вериги, така и в малки квартални и селски магазинчета и ресторанти. Голяма част от продуктите ни са произведени по БДС под търговска марка “Dura Terra”. Благодарение на експорта, нашите продукти присъстват на пазарите в Австралия, Северна Америка, Азия и цяла Европа.
- Кои са най-силните предимства на бизнеса Ви?
- Нашата продукция се произвежда с ефективни и високотехнологични машини. С повече от сто служители произвеждаме традиционни български продукти като: бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, масло и извара. Преработваме краве, козе и овче мляко. Лидер сме в производството и опаковането на стерилизирано мляко. За нас колегите в бранша са партньори, конкуренти нямаме.
- В момента целият свят, в т.ч. и нашата страна – България, се намират в сложна ситуация в следствие на борбата срещу разпространението на коронавируса COVID-19. Какви са трудностите и предизвикателствата, които ще срещнете в тази ситуация и какви мерки планирате?
- След първоначалния стрес на хората от въведените извънредни мерки във връзка с борбата срещу разпространението на COVID-19, чувстваме постепенно възстановяване на нормалната работа, свързана с доставката на суровини, опаковъчни и помощни материали, както и естествено с реализацията на готовата продукция. Ние сме оптимисти. В рамките на месец април предстои въвеждането в експлоатация на нова производствена линия финансирана от нашата банка - Fibank.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
7525
5
07.04 2020 в 23:27
иначе е готина историята - три пъти купуват една и съща фирма.
нещо като милен, краси и БТК )))
4000
4
07.04 2020 в 15:44
4000
3
07.04 2020 в 15:18
77927
2
07.04 2020 в 14:58
4000
1
07.04 2020 в 13:57
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег
Джендо Джедев
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?