Огнян Ганев, „Dairy Food Bulgaria“: Вече започнахме постепенно възстановяване на работата

„Намерихме истински партньор в лицето на Fibank, която ни предостави адекватно финансиране“

OFFNews 07 април 2020 в 13:20 7075 5

Огнян Ганев. Собственик на „Dairy Food Bulgaria“

Огнян Ганев е собственик на „Dairy Food Bulgaria“, специализирана в производството и продажбата на млека и млечни изделия. Най-популярна марка млечни продукти на компанията е „Манчо И Румка“. Останалите търговски марки на компанията са: „Млека груп“, „Гостилица“, „Белчо и Сивушка“, „За Гости“ и „Дон Пицо“, под които се продават продукти с отлично качество. Продуктите, произведени по БДС, са с името “Dura Terra”. Освен това се произвежда и продукция под търговски марки на клиенти. Съхраняването и разпределението на продуктите се осъществява от дистрибуционния център, намиращ се в гр. Севлиево, където работят над 100 души. Продуктите на фирмата могат да бъдат намерени на територията на цялата страна, както и в Австралия, Северна Америка, Азия и цяла Европа.

- Г-н Ганев, разкажете ни за Вашия бизнес?

- Началото бе поставено преди 24 години с малка козеферма. Постепенно се пренасочихме в млекоизкопуване и доставка на сурово мляко до различни млекопреработвателни предприятия. През 2002 г. година поставихме началото на наше собствено производство. Разполагахме със суровината, а по това време много сериозни предприятия, построени по времето на социализма, изнемогваха. Новите фабриканти-приватизатори не познаваха бизнеса и не можеха да се адаптират към новите пазарни условия.
Така се озовахме в бившата „Сердика-Севлиево”. В началото бяхме под наем. Постепенно придобихме активите. В периода 2004-2007 г. реализирахме инвестиционен проект с финансовата подкрепа на програмата САПАРД. През 2008 г. година се появи сериозен инвеститор, който придоби предприятието и бизнеса от нас и скоро след това замени целия екип от мениджъри, които бяха хора с много опит, познаващи предприятието и работата си. Историята с неподготвени и непознаващи спецификата на бранша собственици и мениджъри се повтори и едва две години по-късно те изпаднаха в неплатежоспособност и фирмата беше обявена в несъстоятелност. Само година по-късно, след преговори с двете банки кредитори, подписахме договор за наем, събрахме стария екип и възстановихме дейността на предприятието.

- Какви бяха останалите трудности, които срещнахте?

- Без адекватно финансиране бизнесът не можеше да бъде успешен. Нямахме достатъчно оборотни средства, нямахме и парите за покупката на завода. Той не беше наш и не бе разумно да влагаме средства за модернизация и оптимизация на производството в чужд актив.

- Защо избрахте Първа инвестиционна банка за Ваш доверен партньор?

- През годините работихме с много чужди банки, но нито една не ни повярва и подкрепи. Имахме обаче най-ценното - хората! И тъй като човек не избира приятелите си, така и не разбрах как станахме приятели с Първа инвестиционна банка. Казвам „приятели”, защото така чувствам екипа на банката, с който работим. Трябваха ни повече от две десетилетия, за да намерим истински партньор в лицето на Fibank, който ни се довери през 2017 г. и ни предостави адекватно финансиране. Резултатът не закъсня. За периода 2017-2020 г. реализираме годишен ръст на продажбите от минимум 40%. Въпреки тежкото положение, в което е страната, бизнеса и банките, ПИБ прояви разбиране и отново седи зад нас с кредитиране след началото на извънредното положение.

- Къде можем да открием Вашите продукти?

- Продукцията ни се реализира на територията на цялата страна, както в големите търговски вериги, така и в малки квартални и селски магазинчета и ресторанти. Голяма част от продуктите ни са произведени по БДС под търговска марка “Dura Terra”. Благодарение на експорта, нашите продукти присъстват на пазарите в Австралия, Северна Америка, Азия и цяла Европа.

- Кои са най-силните предимства на бизнеса Ви?

- Нашата продукция се произвежда с ефективни и високотехнологични машини. С повече от сто служители произвеждаме традиционни български продукти като: бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, масло и извара. Преработваме краве, козе и овче мляко. Лидер сме в производството и опаковането на стерилизирано мляко. За нас колегите в бранша са партньори, конкуренти нямаме.

- В момента целият свят, в т.ч. и нашата страна – България, се намират в сложна ситуация в следствие на борбата срещу разпространението на коронавируса COVID-19. Какви са трудностите и предизвикателствата, които ще срещнете в тази ситуация и какви мерки планирате?

- След първоначалния стрес на хората от въведените извънредни мерки във връзка с борбата срещу разпространението на COVID-19, чувстваме постепенно възстановяване на нормалната работа, свързана с доставката на суровини, опаковъчни и помощни материали, както и естествено с реализацията на готовата продукция. Ние сме оптимисти. В рамките на месец април предстои въвеждането в експлоатация на нова производствена линия финансирана от нашата банка - Fibank.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    7525

    5

    Trabajo

    07.04 2020 в 23:27

    това не е една реклама, а две. ако броим и обилните благодарности на банката.
    иначе е готина историята - три пъти купуват една и съща фирма.
    нещо като милен, краси и БТК )))

    4000

    4

    Tanss

    07.04 2020 в 15:44

    Сега е точният момент за подкрепа на българските производители и фирми. Само така ще успеят постепенно да възстановяват работата си, а опашките пред бюрата по труда ще намалеят.

    4000

    3

    YotovDelian

    07.04 2020 в 15:18

    Радвам се, че краят на тази криза започва да се вижда и хоризонта избистря. А когато подкрепата и доверието при бизнеса са видими е най-вдъхновяващо и стимулиращо да продължиш напред отново с пълни сили.

    77927

    2

    El Commandante

    07.04 2020 в 14:58

    Много ме кефят истории за успешни български производители, ама мно-го!

    4000

    1

    DepecheMode

    07.04 2020 в 13:57

    Когато има партньори, които те подкрепят и вярват в теб и бизнеса ти, е по-лесно да си стъпиш на краката, дори и ситуацията да е трудна като сегашната. Дано така стане с повечето фирми и в скоро време светът да почне да функционира нормално. Тази статия е някаква светлина в тунела, аз така я приемам. Дано не е единствената бяла лястовица.
     
    X

    Тодор Живков - герой в италиански филм за Берлингуер