Гост на цар Симеон Втори и царица Маргарита, долетял от Мадрид с полет на националния превозвач "България ер", за да гостува на семейството през уикенда, написа гневен разказ за пътуването си с авиокомпанията.
Писмото на българина бе публикувано на официалния сайт на Симеон Сакскобургготски с уточнението, че потърпевши са всички пасажери от същия полет. То е озаглавено "Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник".
Драги читатели,
През изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ), в разгара на летния туристически сезон, Техни Величества Царят и Царицата поканиха гости от Испания в дома си в Царска Бистрица.Държим да споделим с читателите на сайта и да помолим колегите журналисти да дадат гласност на по-долу описания случай. Той разказва за премеждията на множество пътници, споделени от един сънародник, летял със същия полет.
Прилагаме неговият разказ за едно твърде “интересно” пътуване с националния ни превозвач, пише пресслужбата на царската фамилия.
По-надолу е публикуван и самият разказ:
"Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник.
Вече месеци от както проблемите с националния превозвач България Ер стават ежедневие.
Почти няма полет, който да премине безпроблемно. И то въпреки, че държавата уж се намеси и разпореди проверки.
Последният такъв случай (последен поне за мен) е полетът FB472 Мадрид–София, който трябваше да кацне в София малко преди полунощ в събота. Да… ама не.
Още на летището в Мадрид стана ясно, че ще има забавяне, но никой не подозираше колко драматично ще е цялото това пътуване. Бидейки на борда на самолета, с огромно закъснение бе оповестено, и то след като пътниците започнаха да негодуват, че полетът се забавя заради… температурите вън. ОК, това е възможно по принцип, но нито вече бе толкова горещо – говорим за 22 ч, нито пък пистата в Мадрид е къса, за да усложни излитането. А и около нас самолетите на други компании излитаха.
Все пак излетяхме. Вместо да се кацне в София, както казах около полунощ… кацнахме около 3 нощес. Уморени, раздразнени, полетът бе тежък, защото и самолетът бе неудобен, стар и най-вече -т есен. Но поне пристигнахме. И тогава… Оказа се, че багажът на всички пътници изобщо не е бил натоварен. Самолетът се оказва пълен с друг товар. Явно платен по-скъпо от нашия! Дали International Air Transport Association (IATA) не би следвало да наложи една сериозна и заслужена глоба за тази измама? Подигравка. Поредна подигравка. А в цената на нашите билети багажът, разбира се, си стоеше. След като пътниците научихме това, няма да казвам каква врява се вдигна и то с право. Пасажерите бяха предимно чужденци, дошли на почивка или по работа в София – страхотно първо впечатление!
Тук дойде ред на новото обяснение от страна на "България ер": Спокойно, утре багажът Ви ще дойде с полета от Мадрид, и ние, за наша сметка, ще Ви го доставим до посочени от Вас адреси.
Това отне още 1 час престой на летището, където трябваше да опишем адрес за доставката на багажа, а и самия багаж. И така до сутринта.
Но ако си мислите, че това е краят – май не познавате БГ Ер – неделният полет е от малък самолет – Ембраер, който НЕ може да бъде натоварен с багаж извън този, който си има редовно. И те това отлично са го знаели, когато ни излъгаха, че още в неделя ще сме си получили багажа. Нагла лъжа, която уви, ще остане безнаказана.
И какво следва – ново обещание – багажът Ви идва …. ама във ВТОРНИК. Понеделник полети няма. Значи 3 дни, ако и тогава не се случи нещо, може би ще си получим багаж. Аз вече не вярвам.
И знаете ли какво – аз съм българин, някак съм свикнал такива монополисти, останали с мисленето си, че са още по времето на Соца, компании, които нямат и капка въображение или усещане, че трябва да се грижат за пътниците си. Но сега се борим за туристи – чужденци, свикнали на друго отношение. Какво им е първото впечатление от България? Когато летят с „националния ни превозвач” – това е. Лошо. Отвратително дори. И само си представете сега тези хора, които 3 дни ще са без никакъв багаж, какво ще кажат за България после? И дали ще се върнат те или пък ще посъветват другиго да дойде. Няма. Най-малкото, което БГ ер трябваше да стори, е да компенсира всеки един пътник, особено тези, които не са от тук, за това, че ще трябва да си купуват неща от първа необходимост.
И понеже така или иначе съм почнал – летя често. Налага ми се. И от както съществува тази компания, знаете ли какво забелязвам – менюто им е едно и също. Един и същи сандвич, а в бизнес класата – риба или пиле. Без никаква промяна там. Виното пък се носи в чаша, без човек да може дори да види от какво е налято. Обслужването на персонала – не на нивото на такъв авиопревозвач. От 3-часов полет, 2 часа те си говорят в стаичката и ако случайно се досетят, че са на работа, проверяват дали някой пътник не е умрял от скука, теснотия.
А от скоро и една дъщерна компания на БГ ер взима част от полетите на компанията майка – БулЕър. Компания със самолети на възраст и рециклирани, тесни до безобразие. Особено за по-дългите полети са мъчение за всеки по-висок от 165 см!
И докато все още очаквам багажа си и гледам новините, виждам, че остават по-малко от 5 месеца до българското председателство на ЕС. Драмата около НДК е водеща все още на моменти. Но дали само това е важното. Много ми е интересно как ще се рекламира България с такъв национален превозвач като "България Ер"? Шест месеца тук ще пътуват много и много хора, които досега не са имали сблъсъкът с такъв монополист с държание от времето на тежкия социализъм. Колебая се дали да помоля министър Павлова да препоръчват да НЕ се пътува с този оператор. Хубаво е, че днес вече имаме множество low cost компании, които оперират тук. Компании с в пъти по-добро обслужване от това на България Ер!”
От авиокомпания "България ер" обясниха пред OFFNews, че затрудненията са създадени по независещи от превозвача причини. Оттам посочиха, че полетът е закъснял с 55 минути.
"С оглед сигурността на пътниците и заради високите температури на летището в Мадрид, за да се гарантира безопасният полет, командирът е взел решение багажите на пасажерите от полет FB472 да бъдат извозени с друг полет, което е задължителна процедура за сигурност в такива ситуации. Багажите на пътниците се изпращат към тях поетапно и Ви уверяваме, че всеки пасажер ще получи своя. Разбираме недоволството на пътниците, но е наш ангажимент и приоритет номер 1 да гарантираме тяхната сигурност!", допълват от "България ер".
"Молим колегите от медиите при отразяване на случая да взимат предвид и информират за двете гледни точки, както изисква журналистическата етика, както и да декларират при наличие на конфликт на интереси", допълват от компанията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
20699
4
08.08 2017 в 16:49
А иначе не виждам какво е пресилено в случката - ако пътуваш на почивка за 7 дни и 4 от тях си без багаж май няма да ти е весело
12311
3
08.08 2017 в 16:36
21272
2
08.08 2017 в 15:53
12633
1
08.08 2017 в 15:47
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си