Гост на Симеон II се оплака от полет на Bulgaria Air

OFFNews Последна промяна на 08 август 2017 в 14:11 7320 4

Снимка Pixabay

Гост на цар Симеон Втори и царица Маргарита, долетял от Мадрид с полет на националния превозвач "България ер", за да гостува на семейството през уикенда, написа гневен разказ за пътуването си с авиокомпанията.

Писмото на българина бе публикувано на официалния сайт на Симеон Сакскобургготски с уточнението, че потърпевши са всички пасажери от същия полет. То е озаглавено "Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник".

Драги читатели,
През изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ), в разгара на летния туристически сезон, Техни Величества Царят и Царицата поканиха гости от Испания в дома си в Царска Бистрица.

Държим да споделим с читателите на сайта и да помолим колегите журналисти да дадат гласност на по-долу описания случай. Той разказва за премеждията на множество пътници, споделени от един сънародник, летял със същия полет.

Прилагаме неговият разказ за едно твърде “интересно” пътуване с националния ни превозвач, пише пресслужбата на царската фамилия.

По-надолу е публикуван и самият разказ:

"Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник.

Вече месеци от както проблемите с националния превозвач България Ер стават ежедневие.

Почти няма полет, който да премине безпроблемно. И то въпреки, че държавата уж се намеси и разпореди проверки.

Последният такъв случай (последен поне за мен) е полетът FB472 Мадрид–София, който трябваше да кацне в София малко преди полунощ в събота. Да… ама не.

Още на летището в Мадрид стана ясно, че ще има забавяне, но никой не подозираше колко драматично ще е цялото това пътуване. Бидейки на борда на самолета, с огромно закъснение бе оповестено, и то след като пътниците започнаха да негодуват, че полетът се забавя заради… температурите вън. ОК, това е възможно по принцип, но нито вече бе толкова горещо – говорим за 22 ч, нито пък пистата в Мадрид е къса, за да усложни излитането. А и около нас самолетите на други компании излитаха.

Все пак излетяхме. Вместо да се кацне в София, както казах около полунощ… кацнахме около 3 нощес. Уморени, раздразнени, полетът бе тежък, защото и самолетът бе неудобен, стар и най-вече -т есен. Но поне пристигнахме. И тогава… Оказа се, че багажът на всички пътници изобщо не е бил натоварен. Самолетът се оказва пълен с друг товар. Явно платен по-скъпо от нашия! Дали International Air Transport Association (IATA) не би следвало да наложи една сериозна и заслужена глоба за тази измама? Подигравка. Поредна подигравка. А в цената на нашите билети багажът, разбира се, си стоеше. След като пътниците научихме това, няма да казвам каква врява се вдигна и то с право. Пасажерите бяха предимно чужденци, дошли на почивка или по работа в София – страхотно първо впечатление!

Тук дойде ред на новото обяснение от страна на "България ер": Спокойно, утре багажът Ви ще дойде с полета от Мадрид, и ние, за наша сметка, ще Ви го доставим до посочени от Вас адреси.

Това отне още 1 час престой на летището, където трябваше да опишем адрес за доставката на багажа, а и самия багаж. И така до сутринта.

Но ако си мислите, че това е краят – май не познавате БГ Ер – неделният полет е от малък самолет – Ембраер, който НЕ може да бъде натоварен с багаж извън този, който си има редовно. И те това отлично са го знаели, когато ни излъгаха, че още в неделя ще сме си получили багажа. Нагла лъжа, която уви, ще остане безнаказана.

И какво следва – ново обещание – багажът Ви идва …. ама във ВТОРНИК. Понеделник полети няма. Значи 3 дни, ако и тогава не се случи нещо, може би ще си получим багаж. Аз вече не вярвам.

И знаете ли какво – аз съм българин, някак съм свикнал такива монополисти, останали с мисленето си, че са още по времето на Соца, компании, които нямат и капка въображение или усещане, че трябва да се грижат за пътниците си. Но сега се борим за туристи – чужденци, свикнали на друго отношение. Какво им е първото впечатление от България? Когато летят с „националния ни превозвач” – това е. Лошо. Отвратително дори. И само си представете сега тези хора, които 3 дни ще са без никакъв багаж, какво ще кажат за България после? И дали ще се върнат те или пък ще посъветват другиго да дойде. Няма. Най-малкото, което БГ ер трябваше да стори, е да компенсира всеки един пътник, особено тези, които не са от тук, за това, че ще трябва да си купуват неща от първа необходимост.

И понеже така или иначе съм почнал – летя често. Налага ми се. И от както съществува тази компания, знаете ли какво забелязвам – менюто им е едно и също. Един и същи сандвич, а в бизнес класата – риба или пиле. Без никаква промяна там. Виното пък се носи в чаша, без човек да може дори да види от какво е налято. Обслужването на персонала – не на нивото на такъв авиопревозвач. От 3-часов полет, 2 часа те си говорят в стаичката и ако случайно се досетят, че са на работа, проверяват дали някой пътник не е умрял от скука, теснотия.

А от скоро и една дъщерна компания на БГ ер взима част от полетите на компанията майка – БулЕър. Компания със самолети на възраст и рециклирани, тесни до безобразие. Особено за по-дългите полети са мъчение за всеки по-висок от 165 см!

И докато все още очаквам багажа си и гледам новините, виждам, че остават по-малко от 5 месеца до българското председателство на ЕС. Драмата около НДК е водеща все още на моменти. Но дали само това е важното. Много ми е интересно как ще се рекламира България с такъв национален превозвач като "България Ер"? Шест месеца тук ще пътуват много и много хора, които досега не са имали сблъсъкът с такъв монополист с държание от времето на тежкия социализъм. Колебая се дали да помоля министър Павлова да препоръчват да НЕ се пътува с този оператор. Хубаво е, че днес вече имаме множество low cost компании, които оперират тук. Компании с в пъти по-добро обслужване от това на България Ер!”

От авиокомпания "България ер" обясниха пред OFFNews, че затрудненията са създадени по независещи от превозвача причини. Оттам посочиха, че полетът е закъснял с 55 минути.

"С оглед сигурността на пътниците и заради високите температури на летището в Мадрид, за да се гарантира безопасният полет, командирът е взел решение багажите на пасажерите от полет FB472 да бъдат извозени с друг полет, което е задължителна процедура за сигурност в такива ситуации. Багажите на пътниците се изпращат към тях поетапно и Ви уверяваме, че всеки пасажер ще получи своя. Разбираме недоволството на пътниците, но е наш ангажимент и приоритет номер 1 да гарантираме тяхната сигурност!", допълват от "България ер".

"Молим колегите от медиите при отразяване на случая да взимат предвид и информират за двете гледни точки, както изисква журналистическата етика, както и да декларират при наличие на конфликт на интереси", допълват от компанията.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16896

4

Новак

08.08 2017 в 16:49

Нещо не ни върви на национални превозвачи. Слава Богу засега няма някакви големи драми. То основно Бог ни пази. Само се чудя ТИМ ли си фалират компанията или ги фалират. Нещо Боко се завъртя около Варна.
А иначе не виждам какво е пресилено в случката - ако пътуваш на почивка за 7 дни и 4 от тях си без багаж май няма да ти е весело

8311

3

emilovf

08.08 2017 в 16:36

От прочетеното по-нагоре ми става ясно, че цялата тази история е страшно пресилена и е поредния журналистически опит за някаква сензация, каквато всъщност няма.

17257

2

Гароне

08.08 2017 в 15:53

Някой изненадан?

8633

1

trent

08.08 2017 в 15:47

Схемата е до болка позната, ще се фалира умишленно България Еър, като за нея ще останат негативите и кредитите. А всичките активи ще се прехвърлят под масата на Бул Еър, вие се сетете кой стои зад това.