В края на януари приключи успешно „Академия за местни предприемачи“ 4.0 – програма за подкрепа на стартиране и развиване на малък бизнес в тютюнопроизводителните региони. Четири екипа от млади предприемачи спечелиха награди в общ размер от 30 000 лв. за реализиране на своите бизнес идеи по места, като тази година наградният фонд за подкрепа в Академията беше увеличен. Заради ограниченията на пандемичната обстановка, финалът на академията, част от програмата за социална отговорност на Филип Морис България, се състоя виртуално.
„Академия за местни предприемачи“ се провежда за четвърта поредна година и е насочена към инициативни хора с бизнес идеи от регионите на Хасково, Кърджали, Силистра и Благоевград. Програмата се осъществява от Център Ринкър към Фондация BCause с финансовата подкрепа на „Филип Морис България“ ЕООД. Въпреки епидемичната обстановка, програмата за подкрепа на местните общности в тютюнопроизводителните райони се реализира успешно при висок интерес от страна на кандидатите, а обученията и срещите с менторите се проведоха онлайн.
В акселератора на Академията участваха 18 екипа, избрани с конкурс. След обученията и консултациите с ментори 14 от тях разработиха бизнес планове и презентации, които представиха пред журито на онлайн финала на 29 януари.
Деветчленното жури, оценяващо проектите, беше внимателно подбрано и в състав: Елица Баракова - изпълнителен директор на Фондация BCause, Цветан Филев - Председател втори мандат на Националната асоциация на тютюнопроизводителите, д-р Бойко Таков – изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, Светлана Дончева - Център за управление на проекти Българска стопанска камара, Диляна Якова – мениджър “Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България, Мартина Григорова – член на Борда на директорите на SIS Credit, Константин Вълков - програмен директор на Дарик радио, Михаил Дюзев – журналист в Дарик Радио, Веселин Димитров – редакционен директор на Forbes България. В рамките на обсъждането беше взето решение Филип Морис България да увеличи наградния фонд от 25 000 на 30 000 лв., за да може журито да вземе трудното решение, кои ще са отличените.
Големият победител в конкурса е Moka Coffee & Cakes на Eвгения Ефтимова. Moka Coffee & Cakes е малко кафе на колела в парка на Сандански, отдадено на нулев отпадък от дейността си. Безвъзмездната инвестиция от 12 000 лева Евгения ще вложи в закупуване на машина за печене на кафе и развитие на бранда.
На второ място бе класиран предприемачът от Разлог Ивайло Аврамов и неговата работилница за мебели от дърво и епоксидна смола EpoxyWood. С наградата от 10 000 лева Ивайло Аврамов планира да закупи оборудване за своята работилница и да започне изработването на уникални мебели.
Трето място и 5 000 лева ще бъдат инвестирани за разширение на Lotus Vibe - йога и арт терапия студио в Банско, което набира все по-голяма популярност. Аксиния Ценова вече е избрала ново и по-голямо място, където ще може да наеме още един инструктор и ще изготвя специални програми за възрастни и деца.
Четвъртият отличéн бизнес е базиран в Харманли. 3 000 лева безвъзмездна помощ получават Дарко Тачев - ученик в 9 клас в ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ – Хасково, Христо Хубенов - ученик в 12 клас в СУ „Неофит Рилски“ в Харманли и неговият преподавател Емануил Манолов за общия им проект InnovaOne. Това е сензорна система за мониторинг на въздуха и водата, която би могла да реши проблема с липсата на обществено достъпна информация за замърсяването на околната среда.
С финала на „Академията за предприемачи“ завърши шестото издание на програмата „Забавно лято, грижовна есен“, която Фондация BCause реализира през изминалата година в пълен обхват, въпреки епидемичната обстановка, но по нов начин, с адаптирано към ограниченията съдържание, за да отговори на актуалните потребности в извънредната ситуация. Програмата има за цел да подкрепя тютюнопроизводителните общности в следните области: Летни образователни академии за деца от 1-ви до 7-ми клас, обучения за учители в методите на неформалното образование, подкрепа за местни предприемачи за стартиране на бизнес в тези региони и медицинска грижа за най-възрастните хора.
Дългосрочната програма е част от инициативите на Филип Морис България за корпоративна социална отговорност и стратегията за устойчиво развитие. За изминалите 6 години програмата обхвана над 2 800 деца между 7 и 14 г., 6 400 възрастни хора, 250 екипа млади предприемачи и 100 учители в 25 малки населени места на 11 общини от 5 тютюнопроизводителни региона. От старта на програмата до сега в нея са инвестирани над 1,175 милиона лева. Партньори на фондация BCause в осъществяването на програмата са Народно читалище „Бъдеще сега“, Център за предприемачество и обучения „Ринкър“ и местните общински администрации.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Главчев на Витоша по ''чистите'' пътеки