"Фолксваген" са колите от поръчката, за която алармира ген. Атанасов

OFFNews 05 май 2016 в 15:07 13618 6

Вахан Ангътян

Вносител на "Фолксваген" е спечелил обществената поръчка, към която днес депутатът от РБ Атанас Атанасов призова медиите да обърнат внимание. Тя е за доставка на коли и джипове на ДП "Пристанищна инфраструктура". На конкурса се е явила единствено фирмата "Автотрейд" ООД,  с управител Вахан Ангътян.

Любопитно е че в част от тържната документация управителят е записан погрешно като Агътян. 

Фирмата печели обществената поръчка за 636 595 лв. (763 914 лв. с ДДС) за доставка на 12 автомобила на държавното предприятие.

Поръчката е обявена в началото на септември миналата година, когато ръководеното от Ангел Забуртов ДП "Пристанищна инфраструктура" иска да придобие дванадесет возила за общо 640 хил. лв. без ДДС.

Пет от тях трябва да са леки коли - с дизелов турбодвигател с обем до 2000 куб. см, отговарящ минимум на стандарта ЕВРО 5 и с мощност поне 100 конски сили. Изискат се екстри - управление на радиото, на телефона и борд компютъра от волана, двузонален климатик, автопилот, сензор за дъжд, автоматично затъмняване на вътрешното огледало за обратно виждане, преден и заден парктроник и дори датчик за следенe на налягането в гумите. Колите трябва да са предно предаване и с дължина не по-малка от 4.6 метра.

Изискванията за шестте високопроходими автомобила клас SUV. Дизелов турбодвигател с обем до 2000 куб. см, отговарящ минимум на стандарта ЕВРО 5, с мощност 140 коня. А към предвидените екстри за седаните бяха прибавени и ксенонови или LED предни светлини, следващи посоката на завиване и автоматично включване и регулиране на фаровете.

Върхът на лукса обаче е високопроходимият SUV - минимум с шестцилиндров турбодизелов двигател с обем, не по-малко от 3000 куб. см и мощност - най-малко 260 конски сили. В заданието на морските чиновници бе записано гумите му да са поне 18 цола, джантите да са изработени от леки сплави, а скоростната кутия да е минимум седемстепенна и автоматична. Изискват се още и затъмнени задни стъкла, предни и задни седалки с отопление, електрическо отваряне и затваряне на вратата на багажника, система за измиване на фаровете и радионавигационна система.

Според публикация на "Банкеръ" на техническите спецификации, посочени в документацията за участие, отговарят единствено модели на "Фолксваген" или "Ауди".

При отварянето на постъпилите оферти се оказа, че една-единствена компания е подала оферта за участие - варненската "Автотрейд" ООД, която, според информационната система "Дакси", се занимава с "търговия на нови и употребявани моторни превозни средства "Фолксваген" и "Ауди", резервни части и принадлежности към тях, сервиз на моторни превозни средства..." и т.н.

Нейни управители и собственици са Агоп Крикорян и Вахан Ангътян. От "Автотрейд" са представили и декларация от официалния вносител на "Фолксваген" за България - "Порше БГ", в която се посочва, че те са официален дилър на марката. Депозирани са още и каталози на трите модела, които се предлагат на морските чиновници - седанът "Джета" и джиповете "Тигуан" и "Туарег".

По всичко личи, че липсата на конкуренция не е смутила хората на Ангел Забуртов в тръжната комисия. Въпреки че Законът за обществените поръчки им дава възможност за прекратяване на процедурата в случаите, когато е подадено само едно предложение или заявление за участие, отговарящи на предварително обявените от възложителя условия, "надбягването с един кон" продължава. На "Автотрейд" е дадена възможност да отстрани някои дребни пропуски в документацията си, а после е отворена и финансовата й оферта. Тя е за 636 595 лв., или съвсем малко под заделените от Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" 640 хил. лв. без ДДС, което говори за много прецизно направена сметка, пише в. "Банкеръ".

Важна подробност за изхода на търга е обстоятелството, че за участие в него трябваше да се подадат оферти за всички видове возила. Което в комбинация с техническите спецификации на практика остави извън играта голяма част от вносителите и производителите на превозни средства.

Държавното предприятие не е в добро финансово състояние. То приключи 2014 година на минус 15.180 млн. лв., а загубата му за деветте месеца на 2015 г, когато е обявена поръчката за колите, е 16.389 млн. лева. На всичко отгоре негов ангажимент е и обслужването на част от заема за проекта "Разширение на пристанище Бургас", отпуснат от японската банка JBIC. Фирмата подписа подзаемно споразумение и пое дългосрочно задължение от 10 028 916 485 японски йени, използвани за изграждането на инфраструктура, и още 1 265 548 744 японски йени за плащане на консултантските услуги. Според сключения договор задълженията се обслужват с две вноски на 20 юни и 20 декември (общо около 10 млн. лв. на година), като плащанията за изграждане на инфраструктурата са до 2028-а, а тези за консултантските услуги ще продължат до 2038-а.

Отделно "Пристанищна инфраструктура" има блокирани 3.46 млн. лв. по сметки в затворената КТБ и шансовете да си ги получи обратно не са особено големи.

През април 2016 г. принципалът министър Ивайло Московски нареди спиране на обществената поръчка на ДП "Пристанищна инфраструктура" на обща стойност 6 млн. лв. за изграждане на съвременната обща комуникационна система (Wi-Fi) на пристанищата Бургас и Варна, на терминалите Балчик, Леспорт и Несебър, както и новия Брегови център-Варна.

По същото време на сайта на фирмата е публикувано съобщението за успешното приключване на сделката за доставка на скъпите коли и джипове.

Кой е Вахан Агътян

Вахан Ангътян е роден през 1959 година във Варна. Завършва ВВМУ „Н.Вапцаров“, със специалност корабни двигатели с вътрешно горене. Плавал като офицер от търговския флот на България в продължение на 9 години. От 1992 е съсобственик и управител на „Автотрейд“ООД, официален представител на концерна VW AG.

През 2013 г. Ангътян и сегашния министър на спорта Красен Кралев бяха избрани за заместници на Великия майстор на Великата Ложа на Старите Свободни и Приети Зидари на България. Общото събрание се проведе във Велико Търново в историческата сграда на Учредителното Народното събрание от 1879 г.  Тогава за Велик Майстор бе избран проф. д-р Валери Митков, собственик на взривения завод в Горни Лом през 2014 година.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    9918

    6

    Пешо

    06.06 2016 в 12:05

    Ако им трябват високо-проходими коли, защо не си вземат Дачия Дъстър?
    За къв х.й им е Туарег? Да не теглят Джъмбо с него ?

    17444

    5

    мнение от IP

    06.05 2016 в 12:11

    Има ли поне една обществена поръчка. Която не е излишна,нагласена. На по висока цена? Най-добре да няма обществени поръчки въобще.Колкото и пъти да се променя закона в нашата държава не работи.

    13859

    4

    Daering

    06.05 2016 в 11:13

    /... Кой е Вахан Агътян... /

    Любопитно, Авторът на статията е объркал името, след като е посочил тази "любопитна" грешка в документацията. :)

    А иначе - Вахан Ангътян си е наш човек, как тъй "кой"?

    25665

    3

    Victimized

    06.05 2016 в 10:58

    Накрая едно важно уточнение, масончета, непорастнали момченца. И тоя, и цацата, и Румен Петков брата дето отговря за енергетиката, те нямат партия, там в ложата си делят кой както му се падне..

     
    X

    Как се раждат снежинките?