• 72,7% от българите, живеещи в градските райони, възнамеряват да купят нещо на Black Friday, най-високият процент досега.
• Сравнено с миналата година, предпочитанията на българите към онлайн пазаруването в кампанията се увеличават до 78,7% сред потенциалните купувачи сред запитаните.
• Всеки четвърти потенциален клиент от запитаните (26,7% значителен ръст спрямо 2021 г.) планира да похарчи над 500 лв. на Black Friday
Разпознаваемостта на кампанията Black Friday на българския пазар поддържа високо ниво, достигайки почти цялото градско население в България (96,1%). Седем от десет българи от градското население възнамеряват да закупят поне един артикул по време на шопинг събитието, показва традиционното ежегодно проучване на Kantar Румъния* по темата, проведено в края на октомври тази година.
„Данните от проучването показват стабилна разпознаваемост на Black Friday и нарастваща тенденция за доверие в събитието, като в резултат на това се отчита и ръст в намерението за покупка, достигащ рекордни нива.
Потенциалните потребители асоциират кампанията най-вече с онлайн събитие. Виждаме също, че тази година те са отделили по-висок бюджет за закупуване на желаните от тях продукти. Най-желаните продукти за Black Friday са: дрехи и обувки, козметика и малки домакински уреди“, коментира Андреа Попа, акаунт мениджър в Kantar Румъния, офисът на Kantar, който координира проучването.
Според проучването 72,7% от българите, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 години, възнамеряват да закупят поне един продукт на Black Friday – нарастваща тенденция спрямо 2021 г. (70,3%) и 2020 г. (68,5%). За хората, които са запознати с търговското събитие, желанието да се сдобият с нещо ново в рамките му е още по-силно сред българите на възраст 35-44 години (81,6%), както и при населението, живеещо в София (85,2%) и в големите градове (82,4%). Географски, североизточният регион на страната показва най-голямо желание за участие в кампанията (85,6%).
Също така, нивото на доверие в събитието (72,8%) продължава нарастващата еволюция от последните 3 години. Хората на възраст 25-34 години в големите градове и тези в Северозападния регион споделят по-голямо доверие в сравнение с общото градско население.
По отношение на средствата, които възнамеряват да изразходват, проучването показва увеличение при групите с висок планиран бюджет – 33,2% от анкетираните планират да похарчат до 200 лв., при 41,5% през 2021 г.; 36,3% възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500 лв., при 33% през предходната година; и 26,7% заявяват, че са отделили бюджет от над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday (20,7% през 2021 г.).
Приблизителният бюджет, планиран за Black Friday 2022 г., се е увеличил значително в сравнение с миналата година. Сега той е средно 499,25 лв., което е с 26% повече от регистрирания през 2021 г. (395,99 лв.).
Проучването показва и предпочитане на онлайн магазините по време на Black Friday: 78,7% от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват от електронни магазини, което е още един значителен ръст спрямо 2021 г. (73,9%).
Какво възнамеряват да купят българите на Black Friday 2022 г. (според проценти споменавания):
• Дрехи и обувки
• Козметични продукти
• Малки домакински уреди (прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др.)
• Играчки
• Спорт (спортно оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др.)
• Мобилни телефони
• Хранителни продукти / Храни и напитки
• Дом и декор (мебели, декорации, осветителни тела и др.)
• Парфюми
• Телевизори
• Гуми, авточасти и автоаксесоари
• Хоби / Направи си сам (инструменти и електрически инструменти – бормашини, лентови триони)
• Обичайни детски продукти (памперси, храни, хигиенни продукти и продукти за грижа, дрехи, обувки и т.н.)
• Продукти за лична грижа (сешоари, самобръсначки, преси за коса, епилатори)
• Книги
• Уреди за отопление (климатици, бойлери и др.)
• Лаптопи
• Компоненти за компютър (харддискове, процесори, видеокарти, дънни платки)
• Храна и аксесоари за домашни любимци
eMAG Black Friday 2022 ще се проведе този петък, 18 ноември, започвайки след 7 ч. сутринта.
*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста