За да се използва лебедка от медицинските хеликоптери, операторът трябва да бъде лицензиран. Няма как да прескочим правилата. Едва след като бъде лицензиран за спешна медицинска помощ трябва да изпълни изискванията да прави операции с лебедка и окачени товари. Това е регламент на Европейската комисия, който влиза в сила в края на май. Без да получим одобрение нищо не можем да направим.
Това каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в коментар по критиките за възможностите на спешната помощ по въздух и липсата на лебедка за използване на хеликоптерите в спасителни операции в планината.
Как никой не видя това, че България най-накрая прави стъпки за изграждане на системата за спасяване на човешки живот?! Изравняваме стандарта с Европа, закупуваме 8 хеликоптера. Хеликоптерът, който получихме, е оборудван с най-модерния автопилот. При лоши метеорологични условия с едно натискане на копче може да кацне сам. Има най-модерните двигатели с мощност над 30% от старите модели. При изпозлзване на прословутата лебедка, при отказ на двигател, хеликоптерът не пропада и сантиметър. Притежава най-модерната техника в авиацията в момента, каза министърът.
По думите му всеки компонент, закачен на хеликоптера, се използва при определени правила и процедури. Има строги регламенти в авиацията. "Миналата година Европейската комисия направи промени в регулацията на спешната помощ по въздух, които влизат в сила в края на май тази година, тя включва и планинското спасяване", уточни той.
Планът е за доставка на следващите три хеликоптера с лебедка, но всичко това става при определени изисквания. Не е необходимо всички хеликоптери да имат лебедки, каза Гвоздейков и допълни - След като получим лиценз, ще дойде втория хеликоптер с лебедка и ще може да бъде включен.
Министърът каза още, че към момента има 6 лицензирани площадки, повечето от които са в София, лицензирани са и площадките в Панагюрище и Варна.
В повод протеста на фермерите той каза, че искането им е за финансова помощ от държавата, "но всяко едно такова действие трябва да има рамки и то законосъобразно".
Води се диалог и мисля, че има решение, което е предложено на бранша. Въпрос на време е днес дали то ще бъде прието от браншна и дали ще има съгласие за вид подпомагане към този бранш. Имаме готовност мобилните екипи да излязат на терен и да си свършат работата, ако пътищата бъдат блокирани, посочи той.
По темата с модернизирането на железниците Гвоздейков посочи, че се очаква да получим вагони от Германия, които са в много добро техническо състояние, макар и използвани.
Имаше как да купим нови вагони, но трябваше да чакаме три-четири години. Модернизацията на вагоните, които ще получим, е правена през 2014 г. Отговарят на всички европейски стандарти - отворено пространство, без купета, вагон-ресторант, място за инвалиди, място за велосипеди, модерни тоалетни, място за зареждане на телефони и лаптопи, климатизация. Това ще оправдае очакването на хората. Инвестицията е в размер до 70 вагона. Това е специално направена за нас оферта, ще кажем стойността ѝ, когато приключат процедурите по нея. Сделката е изключително изгодна. Вагоните ще могат да развиват до 200 км/час, но ние нямаме тази инфраструкура", обясни Георги Гвоздейков.
Във връзка с идеята за въвеждане на полигоните като част от курсовете по кормуване той припомни, че това е законодателно решение, но изрази мнение, че би било добре да се изградят дори и да нямат задължителен характер. Идеята е да има съоръжения, на които бъдещите шофьори да се учат на безопасно шофиране.
Георги Гвоздейков каза още, че пленените моряци от двата български кораба са добре и скоро ще се върнат в България.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България