Ексклузивно И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)

Служител на БДЖ към пътниците на влака Русе-Варна: "Някой да знае как се кара влак"

Мира Даскалова 30 октомври 2014 в 07:30 10535 10

Снимка Facebook

Ина Яръмова

Студентката, която съобщи скандалната случка за машинист, зарязал влака Русе-Варна заради авария и оставил пътниците в него зъзнаха 20 часа в студа – Ина Яръмова, разказа пред OFFNews повече подробности за случилото се.

Казали сте, че повече не искате никога да се качвате на влак?

Ами да, наистина не искам да се качвам никога повече на български влак. Но за съжаление най-вероятно ще ми се наложи. Аз съм студентка във Варна и трябва често да пътувам, почти всяка седмица.

Какво мислите за компенсацията, която от БДЖ предлагат на потърпевшите пътници - един безплатен билет за избран от вас маршрут в страната?

Не мога да повярвам, направо не мога да повярвам. Това просто е най-добрият подарък, който могат да ни предоставят. Не, сериозно мисля да се въздържа от коментар. Моят баща всъщност работи като машинист в БДЖ и аз дълги години имах безплатни билети до всяко едно място в България. Но като се замисля, не мисля, че бих могла да преживея нещо подобно отново, най-малко заради безплатен билет.

Мислите ли, че това е достатъчна компенсация?

Не, не мисля. Но все пак поне се опитват да направят нещо, можеха да си затворят очите, можеха да се опитат всичко да прикрият, както обикновено се случва в България, за съжаление. Но не мисля, че хората, които бяхме там, не съм сигурна колко бяхме, но бяхме около 30, не мисля, че някой би се възползвал от тази компенсация и би се качил пак на влак.

Как така се оказва изведнъж, че нямате машинист? Какво се случи?

Точно това беше най-странното. Защото като закъсахме между Самуил и Горна Поляна и чакахме машините да дойдат, за да ни изтеглят, служители на БДЖ, не знам точно на каква длъжност, но те слязоха от влака и наистина се опитваха да оправят повредата в контактната мрежа. Те бяха навън, докато ние бяхме вътре, наистина на студено, но поне бяхме на завет от вятъра. А навън беше наистина ужасни времето - хвърчаха ледени топчета във въздуха, всичко беше заледено, самите жици бяха със слой лед.

Машините ни издърпаха до гарата. След това отидохме да попитаме кондукторката и началник-гарата какво става, защо вече толкова часа стоим. И те ни казаха: "Вижте какво, повредата е оправена, ток вече има, но проблемът е, че на машиниста му свърши смяната и той не може да продължи да кара вече влака". Освен това на съседния коловоз имаше още един влак, който беше от Варна за Силистра и ни казаха, че и с него можем да се приберем, но отново проблемът бил, че няма машинист.

Значи машинистът е бил там, но не е можел да управлява влака?

На нас кондукторката нищо не ни обясни. От телефон 112 ни обясниха, че най-вероятно машинистът си е тръгнал, защото след като направи определени часове каране, той не може повече да кара и най-вероятно заради това е напуснал работното си място. Но комичното в ситуацията беше това, че когато питахме кондукторката, тя ни каза: "Вижте какво, всичко е оправено, ток вече има, просто няма машинист и не можем нищо да направим по въпроса".

А къде е отишъл машинистът?

Нямам абсолютно никаква идея. Машинист не видяхме през цялото време, докато бяхме там.

На гара Самуил също е имало проблем. Какво се случи? 

Единственото, което афектира повечето от другите пътници, беше фактът, че началник-влакът ни каза, че са пратили автобуси, които ще дойдат да ни вземат през нощта. Каза ни да не слизаме от влака, да не се налага да ни събират после от гарата. След което тя отиде в стаята на началник-гарата, където беше топло. Това изнерви другите пътници и те отидоха да й кажат, че няма право само тя да стои на топло, все пак на всички ни беше студено. Но безумното беше, че всички можехме да се съберем в гарата и да докарат някаква печка, все пак щеше да е по-добре. Но ни казаха, че заради проблем с контактната мрежа и гарата нямала ток и било студено.

А как се държаха служителите на БДЖ към вас?

Нормално. Единственото, което беше проблем, беше, че началник-влакът не дойде да ни даде никаква информация. Ние седяхме и чакахме на студа и трябваше да ходим да я търсим за да разберем какво се случва. Жената обаче, от друга страна, беше доста заета. Първо ходеше да посреща машините, които да ни изтеглят до гарата, постоянно проверяваше с едно фенерче състоянието на влака и т.н. Иначе отношението й беше съвсем нормално и човешко. Даже като дойде по едно време да ни каже, че влакът ще закъснее неопределено време, се извини, че пак ги е изненадала зимата. И даже като ни обясни, че няма машинист, се пошегува: "Някой може ли случайно да кара влак, защото ни трябва машинист спешно". 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице