БДЖ се извини за 20-часовото пътуване на ужасите с влака Русе-Варна

Последна промяна на 29 октомври 2014 в 18:29 9240 11

Снимка Булфото

БДЖ се извини за скандалната случка с бързия влак от Русе за Варна, заради която пътниците в него зъзнаха 20 часа. За ужасното пътуване алармира студентката Ина Яръмова.

На 27 октомври в 16.05 ч. се качих на бързия влак от Русе до Варна, с очакване да пристигнем в 20 часа. Въпреки неблагоприятната снежна обстановка навън, влакът потегли. И пътувахме цели два часа преди да започне всичко, което продължи общо двадесет часа, разказа Яръмова.

Пресцентърът на "Холдинг Български държавни железници" обаче твърди, че случката е станала два дни по-рано - на 25 октомври. Публикуваме обясненията на БДЖ без редакторска намеса:

"Поради усложнената метеорологична обстановка на 25-и октомври 2014 г. бързият влак № 9623 от Русе за Варна престоява в различни железопътни участъци поради прекъсване в електрическото захранване на контактната мрежа вследствие на провиснали, счупени и паднали клони и дървета върху железния път. Влакът, който по разписание заминава от Русе в 16:20 ч., престоява в гара Образцов чифлик от 16:38 ч. до 18:00 ч. След отстраняване на повредите по контактната мрежа от страна на аварийните екипите на Национална компания „Железопътна инфраструктура” влакът е продължил своето пътуване и след гара Самуил, отново поради прекъсване на електрическото захранване в контактната мрежа, престоява в участъка между гарите Самуил и Висока поляна от 19:48 ч. до 22:58 ч. За изтегляне на влака обратно в гара Самуил е осигурен дизелов локомотив.

След създалата се ситуация и невъзможността влакът да продължи своето движение, е потърсено съдействие за осигуряване на алтернативен транспорт. Предвид сложната пътна обстановка не е предоставена възможност за осигуряване на превоз на пътниците от влака с друг вид транспорт.

Бързият влак № 9623 е престоял в гара Самуил до 03:00 ч. до отстраняване на възникналите аварии по контактната мрежа от аварийните екипи на Национална компания „Железопътна инфраструктура”. След като продължава движението си от гара Самуил влакът отново спира в 03:22 ч. в участъка между гарите Висока поляна и Хитрино по поредна възникнала авария в контактната мрежа и в 04:34 ч. е изтеглен обратно в гара Висока поляна.

Именно поради визираните по-горе причини се е наложило пътниците да изчакат във влака до нормализиране на метеорологичната обстановка, след което са изпратени автобуси от Шумен за превоз на пътниците от Висока поляна до Варна. Автобусът е заминал от Висока поляна в 08:50 ч. и е пристигнал в гара Варна в 10:50 ч.

Ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД поднася своите извинения за причиненото неудобство на всички пътници за тяхното пътуване с бързия влак № 9623 от Русе за Варна на дата 25.10.2014 г.

Клиентите на националния железопътен превозвач, които са пътували с този влак, ще бъдат компенсирани с безплатен билет за пътуване по избран от тях маршрут в страната. Информация за процедурата относно получаването на компенсация за съответното пътуване, може да бъде получена на телефона на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за сигнали на граждани: (02) 932 41 90. "

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

03.11 2014 в 23:25

ПОТЪРПЕВШ:

След като и на 3-то място те намирам, или си невменяем, или си платен.

За да не се повтарям постоянно напиши в търсачката на тази "медия" влак и ще намериш отговорите ми. Доста са ясни и разбираеми. И за да разбереш че БДЖ не е единствената с проблеми (а в този случай определено мога да докажа че тя е на последно мясно виновна, ето ти:

http://novini.dir.bg/news.php?id=17723021#.VFffxel-T6s.facebook

30.10 2014 в 07:44

Некадърници на ръководни постове. Селски баджанаци от бай тошово време... ток, вода, транспорт са лукс в съвременна България. БДЖ трябваше да фалира отдавна и да спре да мъчи хората. Пътуването с влак винаги е било кошмар. НЕКАДЪРНИЦИ.

Успех на №02 ще стискам палци да разорите тази омразна клика, която от началото на века е годишна дупка в бюджета. Както всяко наследство от годините на съветско робство и тази изкуствено поддържана чрез системи и финансови инжекции номенклатура се разпада безславно (с нотка на кръчмарски хумор).

30.10 2014 в 03:22

След създалата се ситуация и невъзможността влакът да продължи своето движение, е потърсено съдействие за осигуряване на алтернативен транспорт. Предвид сложната пътна обстановка не е предоставена възможност за осигуряване на превоз на пътниците от влака с друг вид транспорт.

Моят приятел звънна на негов приятел от Шумен да дойде да ни вземе с кола. Колата стигна до самата гара. Това са глупости, че автобусите не можели да стигнат. От там към Шумен по пътя, който беше празен само с 1-2 коли.

30.10 2014 в 03:07

Браво на хората от БДЖ, някой да поеме отговорност за нещо най-сетне. А със дереджето на железниците, за което е виновна държавата която гледа да ги направи необратимо плачещи за приватизация , нека никой не се съмнява в съвестта на техниците, които явно авариино са оправяли 3 пъти линията през малките часове на нощта.

29.10 2014 в 21:39

Ето, какво още сподели с редакцията на Dunavmost.bg Николай Марчев:

След публикация в Dunavmost.bg, относно инцидента със закъсалия влак от Русе в посока Варна, с нас се свърза Николай Марчев. Човекът също е пътувал във влака към родния си град Шумен. Марчев разказа, че влакът е закъснял с 20 минути още на русенската гара и сподели, че лошото предчувствие го е обзело още преди да се качи във вагона.

Ето, какво още сподели с редакцията на Dunavmost.bg Николай Марчев:



„Казах си, че си внушавам пък е нормално влак да закъснее. Бих се учудил, ако дойде на време...

Качих се с моя приятел (служител на БДЖ) познаваме се, понеже често се засичаме по влаковете. Аз не съм служител на БДЖ.

Тръгнахме и още на Образцов чифлик влака закъса за 1-ви път. Причината беше пак контактната мрежа. След час и нещо тръгнахме.

Всичко точно до Разград. Там вече бяхме с 2 часа закъснение. Което много не ми хареса. Моят приятел предложи да си вземе колата от Разград и да се приберем към Шумен (понеже и той беше на там този път). Отказах му, след като видях, колко е заледено още на гарата.

Пътуваме си пак уж нормално, изведнъж на Зелен сигнал спряхме... Което беше доста подозрително. След около час стоене, разбрахме, че има пак същия проблем. Добре, казах си това не е на добре. След още половин час купето, едно от най топлите в целия влак, вече беше хладно. През цялото време сме ходили във влака, за да разберем ще тръгнем ли скоро и кога ще стане това. Имаше хора които бяха доста притеснени и до колкото чух имаше и гладни вече. Постоянно нас двамата ни питаха какво става, тъй като кондукторите бяха заети с различни дейности.

Накрая, една от кондукторите отиде в края на влака при товарния вагон да свети с фенерче, това беше просто, за да може да ни види в тъмното ДИМ машината, която трябваше да дойде и да ни информира. Притесни ме този факт, помислих, че даже ще се ударят в нас. Случвало се и преди. Моят приятел започна да звънни на колегите си да разбере, колко има до най близката гара и къде сме като цяло.

Никой нищо не знаеше какво се случва и къде сме.... Единият му колега каза 300 метра, другия 500 метра до гарата. Но в тези кофти условия ми се струваха много. Окей, примирих се и тръгнахме 2-та, като предупредихме кондукторите да свирят, ако тръгне влака.

Багаж имахме поне по 15-20 кг на човек.

Слязохме от първия вагон и подминахме машината, на всяка крачка се пързаляхме и то доста. Малко след това срещнахме доста силен студен вятър, постоянно сменяхме от лявата страна на релсите към дясната, защото на места пеша просто беше почти невъзможно да минеш.

Минаха 20-30 минути, но още не виждаме гарата, което беше странно понеже е пълен мрак и няма как да не видим нещо светещо било то и надалече. Звънна пак моя приятел на колегата си и уж трябвало да видим гарата скоро. Продължихме доста трудно да се движим.

Жиците над нас бяха 3-ти по дебели от леда... и това си беше още един страх дали няма се скъса докато минаваме.

Вървяхме и ние не знаем на къде, но продължаваме, уж сме наблизо пък не стигаме гарата. Почнах да се ядосвам, защо тръгнахме.

Стигнахме едни 2-ри, 3-ти светофари и пак няма гара и не се вижда.

Но малко по малко стигнахме коловозите на гарата и изненада... В гарата няма ток, защото е захранвана от БДЖ мрежата, която е прекъсната.

В гарата разбрахме, че току що сме минали малко над 1.5 км. Което беше изненада, хем не беше.

Поне беше топло в гарата и се стоплихме. И двамата доста бяхме премръзнали.

Там разбрахме, че хората от влака звънят на 112. Както и това, че им отказват помощ и от 112 и от БДЖ.

Моят приятел звънна на негов приятел от Шумен да дойде да ни вземе с кола. Колата стигна до самата гара. Това са глупости, че автобусите не можели да стигнат. От там към Шумен по пътя, който беше празен само с 1-2 коли.

Така, след 30-40 минути горе долу вече към 23 часа и нещо си бях вкъщи и доволен.“

29.10 2014 в 21:04

Това не е действително прессъобщение на БДЖ. Това е разказ на Радичков.

29.10 2014 в 20:22

БДЖ не са ли чували, че за това се плащат в цивилизованите държави доста високи обезщетения - могат да ги съдят не само за физически и психически тормоз, но и за изпуснати ползи и пр.

Безплатен билет могат да предложат, само ако влакът е закъснял с 1 - 2 часа и хората не са успели да отидат на бизнес среща или нещо под.

Горещо подкрепям потърпевшите да потърсят правата си чрез европейския съд, защото нашия си го знаем.

29.10 2014 в 19:37

Хахаха паднах от смях.
Не се ли обадихте на дежурния телефон в централата на БДЖ , дядо Пешо да ви поговори на английски?

29.10 2014 в 19:13

Пишете на Дискавъри да пусне Беър Грилс в някаква поредица из страната... "Епизод: 1 - Да стигнем живи с БДЖ - пожаро-аварийни техники и спасяване" ; "Епизод: 2 - Един ден в Столипиново, бойно-приложни техники и криминална психология" ; "Епизод: 3 - Оцеляване с автомобил, обиколка на пътищата в Северозападна България. Ремонт, поддръжка, рекет на КАТ."...

29.10 2014 в 18:57

Искам да уведомя БДЖ, че заради въпросния инцидент потърпевшите ще ви съдим в страсбург заради нечовешко отношение!До ФАЛИТ ще ви съдим и номера с безплатния билет няма да мине!За всичко ще си платите!