„Разбрах, че България със своята красива природа е едно от най-добрите места, където да се издигнеш с балон. Очаквам с нетърпение да направя това при следващото ми идване тук“, каза Ричард Брансън на 19 май в София.
Да, подобна реклама българският туризъм не е и сънувал, но дали това беше любезна фраза на възпитан гост, или в близко бъдеще световните медии все пак ще предадат полет на балон с червеното Virgin над страната ни?
Всичко е възможно, но сигурното е, че Ричард Брансън вече се издигна с балон на АРТЕКС в България, над НДК, след срещата му там с български предприемачи и въобще почитатели. Мнозина питат хората от АРТЕКС ИНЖЕНЕРИНГ, генерален спонсор на срещата, как са го накарали да се качи. „Човек като него не може да бъде нито накаран да направи нещо, нито спрян, е неизменният отговор на арх. Весела Мирянова, изпълнителен директор на компанията. Веднага откликна на поканата! Той е спонтанен човек, който, всички се убедиха, успява да улови и деня, и мига.“
Препълнената зала 1 на НДК слуша визионера сър Брансън
Всъщност АРТЕКС, изцяло българска архитектурно-строителна компания, няма бизнес, свързан с топловъздушните балони. Полетите с тях са на фондацията „Нашият дом е България“, семейна фондация на АРТЕКС за иницииране на събития с обществена значимост, популяризиращи красотата на природата на България, културните и историческите и ценности. „Въздушните разходки“ над Белоградчишките скали, Седемте рилски езера, Мелник, Розовата долина се правят няколко пъти в годината, не са комерсиални и участието в тях е въпрос на личен ентусиазъм.
Балонът на "АРТЕКС ИНЖЕНЕРИНГ", в който се е качил Ричард Брансън, издигнат пред погледите на неговите почитатели.
Именно ентусиазмът помага на организаторите-фирма Арчвенчър, медийните партньори и генералния спонсор -АРТЕКС -да привлекат (не „да докарат“!) Ричард Брансън в България и когато настойчиво им повтарят, че „няма да стане“. Въпреки краткотрайното разгласяване ,срещата в Националния дворец на културата предизвика интереса, обичайно свързван с рокгрупа. И неслучайно: за милионите си почитатели Брансън е човекът, който връща страстта в бизнеса, превръщайки го в синтез от изобретателност, авантюра и най-вече бунт срещу старите правила и тромавото мислене. Брансън е особено атрактивна фигура за младите предприемачи, за които навлизането в бизнеса е и въпрос на дързост.
Умението да работиш с хората от своята компания и уникалната идея, която прави живота на хората по-добър... Това са предпоставките за успешен бизнес, изтъкнати от прагматика с приключенска душа и работохолик с излъчване на човек, който се забавлява, Ричард Брансън. „Хората“ беше ключовата дума в двучасовата среща в НДК. Първото условие да бъдеш бизнес партньор или мениджър на компания на Virgin? Да общуваш добре с хората, да изваждаш най-доброто от тях. „Не искаме нашата компания да се обвързва с човек, който е неучтив, груб с някого“, като изрично подчерта, че този някой може да бъде на рецепцията или да мие пода.
Сър Ричард се наслаждава на софийските гледки.
„В бизнеса цялата работа е в хората, цялата работа е в уменията на хората“. В близък контакт с редица световни лидери, Брансън е известен и с това, че лично търси мнението на обикновени клиенти... например, когато им сервира напитки в полет на Virgin. Kомуникативността на един бизнес не е отговорност на PR отдела, не е свързан и с докладите на социологическите проучвания или с анализ на реакциите на фокус групи, а е умение да изслушваш човека пред теб – клиент или колега – и да влизаш в диалог с него без нагласата, че ти разбираш повече. Ключовата дума по отношение на служителите беше гъвкавост: да откликваш на техните интереси, нужди и предпочитания например по отношение на разпределението на работното време: „тогава в отговор те ще ти дадат 100%“. Ако се сведе до формула, може да прозвучи така: демократизъм, делегиране, доверие. Отнасяш се към всички като към равни; възлагаш задачи с доверие, че ще бъдат изпълнени по най-добрия начин и със съзнанието, че е нормално да се допускат и грешки.
Приятелско ръкостискане между арх. Пламен Мирянов и сър Ричард
Брансън в офиса на "АРТЕКС ИНЖЕНЕРИНГ"
Една от причините милиардер като Брансън да предизвиква повече симпатии, отколкото резерви и антипатии е, че при него бизнесменът има имиджа на ентусиаст с обществено съзнание, а не на акула. Бизнесът е „голямо забавление и води до истински промени“, той е целеустременост, енергия, а не хищна настървеност. Значителна част от разсъжденията на Брансън бяха върху бизнеса като естествен участник в борбата със социалните проблеми. Според него на държавата й липсва деловият подход на бизнеса, като за пример даде обявената от десетилетия, но безрезултатна война на наркотиците. Заяви, че да се третират наркозависимите като престъпници, вместо като хора със здравен проблем, е тежка грешка, и че ако тази „война“ беше негов бизнес, би го закрил след първата година, щом е неефективен... Всяка компания – според своя ръст – би могла да се насочи към проблем: местен, национален и ли глобален, да го „осинови“ и така да помогне, призова Брансън.
Ангажираност със света тук и сега, отношение към всеки дразнещ проблем като към неподозирана бизнес възможност, уважение към приноса на всеки човек в компанията... Нима Ричард Брансън няма тайни за успеха си? Разбира се, че има. За една от тях той загатна: проект „за нещо радикално“, по което работи от миналата седмица, но новината ще бъде огласена след два-три месеца. Усещаше се почти детската радост от приключението, от предвкусването на нещо необикновено. Феноменът Брансън сигурно се дължи на това, че не пропуска възможност за нещо вълнуващо нито в бизнеса, нито в забавлението. А той самият вероятно би казал, че не прави разлика между двете.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
КТ ''Подкрепа'' предлага промяна на данъчна и осигурителна система
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)