Екипът от независими разследващи на случая с полет МН370 на Малайзийските авиолинии публикува днес доклад, в който посочва, че не е успял да установи причината за изчезването на пътническия самолет, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.
"Екипът не може да определи истинската причина за изчезването на МН370" , каза пред журналисти неговият ръководител Кок Су Чон.
Докладът потвърждава твърденията на малайзийските власти, че самолетът е бил отклонен умишлено от маршрута си и е летял в продължение на над седем часа след прекъсването на комуникационната връзка с него. Посочва се също, че не е изключено в изчезването на летателния апарат да е замесена и трета страна. Според заключенията на доклада от 495 страници промяната на курса на самолета, летял от Куала Лумпур за Пекин, е станала ръчно, което изключва хипотезите, че самолетът може да е бил похитен дистанционно.
Предполага се, че мястото на катастрофата на полет МН370 е в най-южната част на Индийския океан. Проведеното по-рано тази година от американската компания "Оушън инфинити" второ издирване на останките на самолета не даде резултат. То продължи три месеца и приключи на 29 май. Издирването обхвана площ от 112 000 квадратни километра в южната част на Индийския океан.
Това бе второто голямо търсене на самолета. Първото бе проведено съвместно от Австралия, Китай и Малайзия и обхвана площ от 120 000 квадратни километра. Цената му беше 200 милиона австралийски долара (147,06 милиона долара). То бе прекратено миналата година.
Малайзийските власти завиха, че публикуваният днес доклад не е окончателен, тъй като останките на самолета не са намерени. Те посочиха също, че са готови да възобновят разследването, в случай че има достоверни данни за местонахождението им.
"Отговорите на тази загадка ще бъдат окончателни, ако бъде намерен корпусът на самолета", каза Кок Су Чон.
Самолетът с 239 души на борда изчезна на 8 март 2014 г. Последната комуникация с машината е била при напускането й на малайзийското въздушно пространство. Последните думи са били на пилота Захари Ахмад Шах, който казал на диспечера: "Лека нощ от полет МН370", което не предвещавало нищо необичайно.
Миналата година Службата за транспортна безопасност на Австралия също публикува 440-страничен доклад за изчезването на самолета. В него се казваше, че пилотът на самолета е имал симулатор за полети в дома си и шест седмици преди полета на 8 март 2014 г. е симулира на него полет, преминаващ през маршрут, който първоначално е бил сходен на маршрута, по който се е отклонил самолетът. Преди това малайзийската полиция пък заключи, че не е имало необичайна дейност в симулатора в дома на пилота.
Днес Кок Су Чон каза, че следователите са проучили миналото на пилота и на втория пилот и са били удовлетворени от наученото за тях, както и за подготовката и психическото им здраве. Това изглежда изключва версията, че пилотите са били некомпетентни или са имали психически проблеми.
Кок Су Чон допълни, че миналото на всички пътници също е било проучено от властите в съответните 15 страни.
Заключенията са били, че всички те са били в здравословно състояние, което не поражда някакви съмнения.
Докладът днес изключва и да е имало каквито и да било механични аномалии по самолета.
Кок Су Чон отбеляза, че мистериозното изчезване на полет МН370 е породило около 60 разнородни конспиративни теории. Те са варирали от механична грешка през дистанционно предизвикване на катастрофа до отвличане от извънземни или руски заговор. Всички теории са били анализирани една по една.
В доклада се констатира, че не е имало и нередности в товара на самолета, включващ също така литиево-йонни батерии и около 2500 килограма манго.
Отломки от самолета бяха изхвърлени по крайбрежието на Африка и на острови в Индийския океан. За три от тях - фрагменти от самолетни криле - бе потвърдено, че са били от изчезналия летателен апарат. Те обаче не позволиха да се даде отговор на това какво се е случило със самолета.
В доклада днес се констатират и грешки, допуснати от центровете за контрол на въздушния трафик в Куала Лумпур и Хошимин, и се отправят препоръки, които да гарантират, че подобни инциденти няма да се повторят в бъдеще.
Преди официалното публикуване на доклада, той бе представен в малайзийското министерство на транспорта на близки на пътниците и екипажа. Някои от тях споделиха след това, че са много разочаровани, че не е било установено нищо. Срещата е прераснала в доста оживена дискусия, а някои хора са били даже разгневени, разказаха очевидци.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург