ВМРО пита транспортния министър за участието на #КОЙ в търг

OFFNews 13 март 2017 в 14:01 4128 1

В писмо до Христо Алексиев, служебен министър на транспорта, общинският съветник от ВМРО в София Карлос Контрера повдига въпроса за начина на провеждане на процедура по определяне на превозвачи за междуградски автобусни линии. 

Контрера пита дали е нормално да се допуска до търга компания, която има задължения към държавата и доставчиците си и според твърдения е във фактически фалит, пък била тя и свързана с общински съветник от ГЕРБ в Дупница, както и косвено със сина на бивш депутат от ДПС. Вторият спечелил е Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, и свързани със Зеки Байрям и Фуат Гювен фирми, които според масмедиите са част от кръга на фирмите на ДПС. 

Това не е ли поредният добре приготвен търг от #КОЙ и неговите бизнес партньори и не е ли време държавата в лицето на министерството да прекрати тази порочна практика, пита още Карлос Контрера.

„Даването" на всички междуградски линии на две основни фирми неминуемо ще доведе до смъртта на по-малките превозвачи и ликвидирането на предприятия, които дават работа и доходи на много семейства, категоричен е Карлос Контрера.

Пълен текст на писмото:

Уважаеми г-н министър,

Обръщам се към Вас във връзка с проведена процедура по определяне на превозвачи за междуградски автобусни линии. С недоумение и в същото време с огромно притеснение аз и моите колеги, общински съветници от ВМРО – Българско национално движение в Столичния общински съвет, наблюдаваме случващото се в пътническия междуградски транспорт. Обстановката там ни кара да си задаваме много въпроси, на които сме задължени да търсим отговори. Съзнаваме, че Вие сте от скоро на горещия стол на министър и една голяма част от тези въпроси се коренят в предишни управления на държавата, но случващото се е притеснително и затова се надяваме на голяма част от въпросите да получим отговор.

Опасявахме се, че ще видим поредната държавна поръчка, която е с предизвестен край и за съжаление това се оказа истина. Реализираха се отново прийомите на администрацията за прозиращи пликове и липсващи документи. „Даването" на всички междуградски линии на две основни фирми неминуемо ще доведе до смъртта на по-малките превозвачи и ликвидирането на предприятия, които дават работа и доходи на много семейства. Тук, разбира се, идват въпросите.

Нормално ли е да се допуска до търга една компания, която има задължения към държавата и доставчиците си и според твърдения е във фактически фалит, пък била тя и свързана с общински съветник от ГЕРБ в град Дупница, както и косвено със сина на един бивш депутат от ДПС?

Нормално ли е втората фирма или консорциум от фирми, собственост на Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, но в същото време свързани със Зеки Байрям и Фуат Гювен, които според масмедиите са част от кръга на фирмите на ДПС, да печели останалата част от линиите? Това не е ли поредният добре приготвен търг от #КОЙ и неговите бизнес партньори? Не е ли време държавата в лицето на министерството да прекрати тази порочна практика?

Наясно сте, че сред превозвачите е налице сериозно недоволство от резултатите от тази процедура. В тази връзка не считате ли, че е редно въпросната процедура да бъде обстойно анализирана и да се дадат публично отговори как два транспортни превозвача концентрират такъв значителен обем от дейности?
Редно е, като имаме предвид и прокламираното от министър-председателя Герджиков, да се разнищи тази процедура. Нашето общество и професионалната гилдия очакват отговори. Те са нужни, защото практиката да се концентрират дейности в един кръг от търговски дружества е порочна. Отделно от това считаме, че социалните ефекти от подобни практики са крайно негативни – влошаване на качеството на услугите, загуба на работни места и доходи.

Уважаеми г-н министър,

Чрез настоящото писмо настояваме за отговори. Но не отговори до нас, а за публичен дебат по темата, за да бъде наясно транспортният бранш в областта на автобусните превози ще има ли най-накрая равнопоставеност и смисъл да се работи в нашата държава.

Въпросите са сериозни, а отговорите тежки. Очакваме Вашата реакция!


Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови