Липсата на ясна и дългосрочна визия за развитие на сектора и работата на парче превръща железниците в златна кокошка за малцина, вместо в адекватна, модерна и бърза мрежа за придвижване на хора и стоки, се казва в позиция на ДСБ.
Според дясната партия назначаването на Красимира Стоянова като министър на транспорта не решава проблема, а е част от него.
ДСБ смята, че от предприетите, или по-скоро непредприетите в Министерството на транспорта до момента действия, е ясно, че целта е да се отложи процедурата за подписване на нов договор за жп превозвач с до 2 години – чрез регламентираната т.нар. „спешна мярка”.
Ето пълния текст на позицията на ДСБ:
Днес г-н Главчев обяви състава на новия-стар служебен кабинет, а президентът Радев прие списъка.
Калин Стоянов няма да е повече министър на вътрешните работи - очаквано, след като се превърна в тежест. Който го назначи, той го и уволнява. Това уволнение не е отговор на основателните критики на ДСБ и нашите коалиционни партньори относно работата на г-н Стоянов, а демонстрация на това кой наистина управлява служебния премиер.
Ярко доказателство за това, че политико-икономическият тандем Борисов-Пеевски продължава да действа в синхрон и в своя угода, е предложената за министър на транспорта г-жа Красимира Стоянова. Като дългогодишен служител
в министерството тя е добре позната със създадената от нея мрежа от назначения в самото министерство, в държавни агенции и свързани търговски дружества.
Публично известни са близките ѝ и дългогодишни връзки със самия Пеевски, братя Домусчиеви, ТИМ и други олигарси, както и с председателя на Върховен административен съд, където е съдия нейната сестра - г- жа Камелия Стоянова.
В ДСБ следим с все по-нарастваща тревога действията на досегашните министри на транспорта по отношения на развитието на железопътния транспорт в България. Липсата на ясна и дългосрочна визия за развитие на сектора и работата на парче превръща железниците в златна кокошка за малцина, вместо в адекватна, модерна и бърза мрежа за придвижване на хора и стоки.
Оценяваме предложението на г-жа Стоянова за поста не като решение, а като част от проблема в сектора. В края на тази година изтича договорът на БДЖ за ЖП превозвач. Към момента над 200 мил. лева е сумата, която се разпределя като годишна субсидия и компенсация за липсата на достатъчно пътници.
Обстоятелството, че не се планира и инвестира в повече качество и достъпност на услугата, вместо да се отчитат загуби и плащат компенсации, е доказателство за умишленото потискане на промените в железниците. От предприетите, или по-скоро непредприетите в Министерство на транспорта до момента действия, е ясно, че целта е да се отложи процедурата за подписване на нов договор за ЖП превозвач с до 2 години – чрез регламентираната т.нар. „спешна мярка”.
Ние приемаме, че единствено “пазарният принцип” следва да е водещ при определянето на превозвача на пътници в страната. Защо тогава още сега не започне нова, прозрачна процедура с широк кръг от заинтересовани лица, които
да предложат качество на услугата, което всички ние заслужаваме? Кой се е подготвил за пореден път да се храни на държавната трапеза, а сметката да платим всички ние, българските граждани? Дава ли това бавене “отсрочка” на
“нашите фирми, за да могат да участват в процедурата? И това поредната процедура с ясен победител ли е?
Това са въпросите, на които г-жа Стоянова трябва да даде отговор, не с думите, а с делата си.
Това са въпросите, на които ние от ДСБ ще търсим отговор, защото общите ни пари трябва да подобряват качеството ни на живот, а не да се ползват за обогатяването на малцина.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)