Липсата на ясна и дългосрочна визия за развитие на сектора и работата на парче превръща железниците в златна кокошка за малцина, вместо в адекватна, модерна и бърза мрежа за придвижване на хора и стоки, се казва в позиция на ДСБ.
Според дясната партия назначаването на Красимира Стоянова като министър на транспорта не решава проблема, а е част от него.
ДСБ смята, че от предприетите, или по-скоро непредприетите в Министерството на транспорта до момента действия, е ясно, че целта е да се отложи процедурата за подписване на нов договор за жп превозвач с до 2 години – чрез регламентираната т.нар. „спешна мярка”.
Ето пълния текст на позицията на ДСБ:
Днес г-н Главчев обяви състава на новия-стар служебен кабинет, а президентът Радев прие списъка.
Калин Стоянов няма да е повече министър на вътрешните работи - очаквано, след като се превърна в тежест. Който го назначи, той го и уволнява. Това уволнение не е отговор на основателните критики на ДСБ и нашите коалиционни партньори относно работата на г-н Стоянов, а демонстрация на това кой наистина управлява служебния премиер.
Ярко доказателство за това, че политико-икономическият тандем Борисов-Пеевски продължава да действа в синхрон и в своя угода, е предложената за министър на транспорта г-жа Красимира Стоянова. Като дългогодишен служител
в министерството тя е добре позната със създадената от нея мрежа от назначения в самото министерство, в държавни агенции и свързани търговски дружества.
Публично известни са близките ѝ и дългогодишни връзки със самия Пеевски, братя Домусчиеви, ТИМ и други олигарси, както и с председателя на Върховен административен съд, където е съдия нейната сестра - г- жа Камелия Стоянова.
В ДСБ следим с все по-нарастваща тревога действията на досегашните министри на транспорта по отношения на развитието на железопътния транспорт в България. Липсата на ясна и дългосрочна визия за развитие на сектора и работата на парче превръща железниците в златна кокошка за малцина, вместо в адекватна, модерна и бърза мрежа за придвижване на хора и стоки.
Оценяваме предложението на г-жа Стоянова за поста не като решение, а като част от проблема в сектора. В края на тази година изтича договорът на БДЖ за ЖП превозвач. Към момента над 200 мил. лева е сумата, която се разпределя като годишна субсидия и компенсация за липсата на достатъчно пътници.
Обстоятелството, че не се планира и инвестира в повече качество и достъпност на услугата, вместо да се отчитат загуби и плащат компенсации, е доказателство за умишленото потискане на промените в железниците. От предприетите, или по-скоро непредприетите в Министерство на транспорта до момента действия, е ясно, че целта е да се отложи процедурата за подписване на нов договор за ЖП превозвач с до 2 години – чрез регламентираната т.нар. „спешна мярка”.
Ние приемаме, че единствено “пазарният принцип” следва да е водещ при определянето на превозвача на пътници в страната. Защо тогава още сега не започне нова, прозрачна процедура с широк кръг от заинтересовани лица, които
да предложат качество на услугата, което всички ние заслужаваме? Кой се е подготвил за пореден път да се храни на държавната трапеза, а сметката да платим всички ние, българските граждани? Дава ли това бавене “отсрочка” на
“нашите фирми, за да могат да участват в процедурата? И това поредната процедура с ясен победител ли е?
Това са въпросите, на които г-жа Стоянова трябва да даде отговор, не с думите, а с делата си.
Това са въпросите, на които ние от ДСБ ще търсим отговор, защото общите ни пари трябва да подобряват качеството ни на живот, а не да се ползват за обогатяването на малцина.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста