Саня Армутлиева: Превръщат ме в изкупителна жертва

Последна промяна на 03 февруари 2015 в 13:00 21448 14

Певицата Рут Колева направи видеообръщение, в което заяви, че управителят на "Вирджиния рекърдс" Станислава Армутлиева, заедно с останалите членове в ръководството на Музикаутор и ПРОФОН, ограбва парите на българските музиканти. Ето как Армутлиева коментира тези обвинения пред OFFNews: 

Госпожо Армутлиева, певицата Рут Колева разпространи свое видеообръщение, в което ви засяга лично. Как бихте го коментирали?

Приемам го като емоционално изказване на някой, който няма достатъчно информация за това как функционират музикалните медии и дружествата за колективно управление на права. Когато човек не е достатъчно информиран, може лесно да бъде подведен и манипулиран.

Колева твърди, че от години "ограбвате" парите от творчеството на музикантите, какво ще кажете в отговор на това обвинение?

Чиста клевета. Българският музикален пазар е изключително труден и е ежедневно предизвикателство за всички ни. Очевидно част от участниците в него имат нужда от изкупителна жертва.

Тя казва, че сте в конфликт на интереси, като част от ръководствата на Музикаутор и ПРОФОН. Как бихте коментирали това?

За никакъв конфликт на интереси не може да става въпрос. Това е ситуация, в която се намира музикалният бизнес в света: звукозаписна компания, която продуцира и менажира артисти (представлявана от ПРОФОН) и музикално-издателска компания, която менажира авторски права върху композиции, текстове на песни и аранжименти (представлявана от Музикаутор). Например Universal Music Group се състои от Universal Music и Universal Music Publishing и т.н. При нас това се изразява в звукозаписната дейност на "Вирджиния Рекърдс" като продуцент и мениджър, от една страна, и във Вирджиния Пъблишинг – компания, която менажира авторските права както на някои от най-големите световни автори, така и на редица български такива. Едната е сред най-големите членове и генератори на приход за ПРОФОН, а другата – за Музикаутор. Като такива те членуват в управителните съвети на двете дружества, защото формират голяма част от прихода им. И в двата управителни съвета у нас има основно хора, които са и автори, и изпълнители и често продуценти. Не съм единствената, която членува и в двата управителни съвета и сега, и през годините.

Колева твърди, че взаимоотношенията ви с много от артистите, които искат да си тръгнат от "Вирджиния Рекърдс", приключват с дело или скандал. Така ли стоят нещата от ваша гледна точка?

Отношенията между продуцент и артист се базират на договор. Опитваме се да водим конструктивен диалог с всичките си артисти и правим максималното за тях. За 22-годишната история на "Вирджиния Рекърдс" имаме само един случай на артист, взаимотношенията с който приключиха с дела.

Предполагам визирате Невена Цонева. Защо тя поиска да прекрати договора си с вас, след което последваха редица дела?

Да. Причината да стигнем до дела беше нежеланието на артиста да спазва договора и отказ от диалог с нас. Равносметката към момента е едно спечелено дело от "Вирджиния Рекърдс", едно спечелено дело от артиста, трето дело - прекратено, и четвърто - висящо.

Във видеото Рут Колева подчертава, че няма личен интерес да говори срещу вас, Музикаутор и ПРОФОН и че дори може да си навлече неприятности заради казаното. Вие така ли смятате?

Нямам представа - не я познавам лично. Не виждам какви неприятности може да си навлече. Най-много да се засрами някой ден, че се е опитала да опетни някого без основание.

Как ще реагирате, ако на следващия съвет на Музикаутор или на ПРОФОН влязат музиканти и ви връчат подписка срещу вас?

А вие как ще реагирате ако сте един от най-големите акционери в едно дружество и група малки акционери ви кажат, че трябва да напуснете. На първо време ще информираме за ситуацията партньорите си, чийто репертоар представляваме, защото условието да държат правата си в тези дружества е да участват в тяхното управление. В този смисъл считам, че тези хора не разбират, че с това, което правят, вървят към дестабилизиране на дружествата и съответно срещу собствения си интерес. Тези дружества са бъдеще за всички участници на музикалния пазар в България, но не са задължително единственият начин да си управляваш правата, които представляваш.

Смятате ли да се оттеглите от Музикаутор и ПРОФОН след казаното от Колева?

Аз не съм член нито на Музикаутор, нито на ПРОФОН в лично качество, а чрез компании, които управляват различни права, голяма част от които покриват международен репертоар. Със сигурност тези две компании няма да се оттеглят от двете дружества. Ако се оттеглят, това означава и двете дружества да изпаднат в криза заради това, че голяма част от репертоара, който лицензират, ще излезе извън тях. Надявам се, че тази дискусия ще провокира по-голям интерес от страна на всички творци към дейността на двете дружества. Общата ни цел е по-силен и успешен музикален бизнес в България.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.02 2015 в 03:45

Не реви Саня ти си октопод

05.02 2015 в 15:52

и като допълнение- като член на профон и музиаутор саня нама конфликт, но като член на управлението им- има. никъде по света собствениците и управителите на продуцентските къщи не са управители на дружествата за управление на права. как да няма конфликт, като госпожата сама се е назначила, за да плаща на себе си възнаграждение.и същевременно- плаща и мна конкурентите си. и не само тя, ами и всичките членове на УС на профон и музикаутор.направо за такава наглост ще има завиди дори Пайнера.

05.02 2015 в 15:48

забележете странната метаморфоза- вирджиния рекърдс започна като разпространител на пиратски записи без платени авторски права.забогатя и надигна глава, след скандалите ,закриването на фабриките за пиратски дискове у нас по насояване от САЩ, извади мръсните пари от пиратството и стях купи правата на почти вскички световни продуцентски компании.така стана монополист. за да спре конкуренцията, през 98-ма направи профон и музикаутор, заедно с няколко едри риби, с което окончателно монополизира пазара. сега, ако си музикант и искаш да вземеш пари за творчеството си, отиваш да се молиш на саня да те приеме при нея.защото всички радия и телевизии плащат на нея и се отчитат на нея.след това тя решава колко да им поиска за твоите права, и колко от взетото да даде на теб...ако я наемеш за продуцент, ще ти даде повече, амо не- мри от глад.това е.просто, жестоко,по български.никъде по света няма такава помия.там има десетки организации като профон и музикаутор, а тук са само двете.монополи-това ни съспива държавта-монополи нявсякъде и във всичко, а ние сме станали крепостни на монополите.

04.02 2015 в 21:39

Продуцентите винаги са в по-силната позиция и обикновено ограбват артистите.

Но пък от друга страна - 21 век е, има интернет. Защо другарката Колева и останалите недоволни артисти не прекратят отношения с продуцентите и не разпространяват музиката си директно през сайтовете си?

04.02 2015 в 16:28

Алоу, проститутката, шпрехен зи дойч с одъртялата си фльонга?А можеш ли докара шума на крадени пари с нея?Тогава още ставаш.

04.02 2015 в 14:23

не просто си крадла, която има медии които
да стоят зад теб. Като настоящата.

03.02 2015 в 17:54

З да ви даде това интервю постави ли условие Армутлиева да не я питате за 10те милиона, изгорели в КТБ?

03.02 2015 в 16:54

ПОВРЪЩАМИ СЕ ОТ ТИЯ БЕЗДАРНИ ПАЧАВРИ! И ОТ ДВЕТЕ!ДАЖЕ НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА КАЙ КРИВ И КОЙ ПЕАВ, ЗАЩОТО ОТ ТЯХ ПРОСТО ЛЪХА НЕЧИСТОПЛЪТНОСТ, БЕЗДАРИЕ И АГРЕСИЯ. МАЙНАТА ИМ ! ПРОСТО ОТВРАТ!