Quantcast

Синдикат предупреди, че стотици контрольори във Варна може да останат без работа

OFFNews Последна промяна на 14 декември 2020 в 14:55 1772 0

Снимка Радио Варна

Синдикатът на контрольорите в градския транспорт във Варна алармира за евентуални предстоящи съкращения на стотици служители заради финансирания с евросредства проект за модерна билетоиздаваща система в морската столица. Профсъюзът изпрати сигнал за проблема до еврокомисаря за кохезия и реформи Елиза Ферейра.

Според "Автономна Работническа Конфедерация"(АРК) – Варна модернизацията ще се стигне до масови уволнения в условията на тежка криза и пандемия.

"Като синдикат на първо място следим социалните последствия от начина, по който са използвани средствата. В конкретния случай то води до заплаха от съкращаване на стотици служители в разгара на икономическа и здравна криза. Това от своя страна предизвиква паника и допълнително социално напрежение. Всичко това се случва на фона на рязко покачване на безработицата в страната. По данни на Националния статистически институт има 14 200 нови регистрации в бюрата по труда в страната само за първата седмица на месец декември 2020", пишат от конфедерацията в писмото до Ферейра, което е с копие до Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерски съвет, Омбудсмана и Областна Администрация - Варна.

Приветстваме модернизирането на обществения транспорт в нашия град, но ви обръщаме внимание, че подобен подход при изпълнението вреди на имиджа на Европейския съюз и финансираните от него програми, заявяват още от АРК.

Синдикатът настоява за отлагане на съкращенията във варненския градски транспорт до края на извънредното положение и общата пандемична ситуация, както и за справедливо обезщетение за съкратените.

Ето и текста на цялото писмо:

Уважаеми дами и господа,

От името на "Автономна Работническа Конфедерация" – Варна, България бихме искали да Ви информираме за ситуация на социално напрежение, свързана с усвояването на средства по програмата „Регионално развитие" в нашия град.

Става въпрос за Европейско финансиране CCI2014BG16RFOP001 в размер на 84 милиона евро. Според информация от Община Варна, въпросните средства следва да се използват за модернизиране услугите на обществения транспорт. Освен това едни от целите на оперативната програма са:

да се намалят социално-икономическите различия между България и други държави-членки на ЕС;
да направят по-привлекателни условията за живот и работа в България.

Като синдикат на първо място следим социалните последствия от начина, по който са използвани средствата. В конкретния случай то води до заплаха от съкращаване на стотици служители в разгара на икономическа и здравна криза. Това от своя страна предизвиква паника и допълнително социално напрежение. Всичко това се случва на фона на рязко покачване на безработицата в страната. По данни на Националния статистически институт има 14 200 нови регистрации в бюрата по труда в страната само за първата седмица на месец декември 2020.

Хронология на събитията

От 2013 година е известно, че след въвеждането на машините за закупуване на билети кондукторите във фирма „Градски транспорт" ще станат излишни. Тяхното съкращаване се отлага от години без никаква предвидимост за работниците. По наша информация липсва и ясна концепция за това как реализирането на програмата ще доведе до постигането на социалните ѝ цели. Де факто изпълнението на оперативната програма по настоящия начин по-скоро ни отдалечава от тях.

Приветстваме модернизирането на обществения транспорт в нашия град, но ви обръщаме внимание, че подобен подход при изпълнението вреди на имиджа на Европейския съюз и финансираните от него програми. Вече започнахме мирни протестни действия за отлагане на съкращението на засегнатите работници до приключването на извънредната епидемиологична обстановка. Сред исканията ни са:

отлагане на съкращенията в предприятието до края на извънредното положение и общата пандемична ситуация;
ръководството на общинското дружество да се ангажира със справедливо обезщетение за съкратените
Ако тези искания не бъдат изпълнени, това сериозно ще навреди на имиджа на Европейските програми за финансиране и ще има крайно негативно въздействие за бъдещето успешно реализиране на проекти.

В този смисъл смятаме, че е в полза на Европейския съюз и отговорните лица в рамките на програмата „Регионално развитие" е да заемат официално становище по темата в полза на трудещите се в градски транспорт Варна и целите на програмата.

С уважение,

Силвер Валтот, Председател на АРК – Варна,

Мергюл Хасан, Председател на АРК