Най-очакваните игри през първото тримесечие на 2015 г.

Наука ОFFNews 30 януари 2015 в 16:56 11394 4

Тази година ни чакат толкова забележителни и умопомрачително красиви игри, че даже само ако половината от обещаните излязат тази година, ще стигнат за безпаметен игрови живот. В цикъл от статии ще ви представим само най-шашкащите релийзи за 2015-та - само си отбелязвайте и планирайте бюджета си (ние си ги купуваме, нали?).

Представяме ви първите заглавия:

Dying Light

Издател: Warner Bros.
Разработчик: Techland
Платформи: PC, Xbox 360, PS3, PS4, Xbox One

Анонсът на Dying Light озадачи мнозина. Techland вече има екшън с ролеви елементи за изтребване на зомбита - Dead Island, - така, че защо трябва да се изобретява велосипеда? Но не е ли логично да ли развива вече популярна игра?

Както се изясни, разработчиците преследват други цели. В Dying Light ни чака, както те самите ни казват "забележимо по-зряла концепция на преживяване". Вместо разтоварващи декори от типа "зомби на курорт", играта рисува град в източноевропейски стил, а поголовното унищожение на мъртъвци е в комплект с необходимостта от приемане на стратегически решения. Например, ще ви се наложи да избирате кога да излезете за провизии. В светлото време на денонощието ходещите зомбита не хапят толкова силно, но все пак, има риск да се натъкнете на войници от вражеска групировка оцелели. А през нощта хората се притаяват, но тогава на лов изпълзяват те...

В противовес на множеството опасности играта предлага и маса изтънчени начини за разправа със зомбитата, възможност да се сглоби оръжие от подръчни предмети и паркур от първо лице са главния аргумент в полза на Dying Light. А освен това има възможност за кооперативен режим и шанс самите вие да станете зомби!

Излиза на: вече излезе

Evolve

Издател: 2K Games
Разработчик: Turtle Rock Studios
Платформи: PC, Xbox One, PS4

На gamescom 2014 Evolve събра камара претенциозни награди: най-добър екшън, най-добра мултиплей игра, най-добра игра за PC, най-добра за Xbox. И просто най-добрата игра на изложбата. Впрочем, не може да се каже, че наградите са незаслужени. В Evolve разработчиците задълбочиха тази концепция: отбор от пет играчи трябва да проследи и убие голямо свирепо чудовище, което се управлява от шести играч. Ловците залагат на съвместни действия и тактика: всеки герой има своите силни и слаби страни и трябва находчиво да се използват за благото на отбора. На свой ред, "дивечът" има три етапа на развитие и с всяко ново ниво звярът става все по-свиреп.

Нивата бъкат от най-различни смъртоносни твари, усложняващи живота на ловците. В началото чудовището трябва да се крие от хората и усилено да се храни за да порастне голямо и силно. А после то само ще тръгне на лов за ловците.

Концепцията е смела. И даже ако разработчиците не успеят да сътворят от Evolve кооперативен хит на нивото Left 4 Dead, ни чака много необичайни преживявания.

Излиза на: 10 февруари

The Order: 1886

Издател: SCE
Разработчик: Ready at Dawn Studios, SCE Santa Monica
Платформа: PS4

Рю Верасурия, криейтив директор на Ready аt Dawn, заяви, че The Order: 1886 е тяхна отдавнашна мечта, но PS3 и Xbox 360 не им стигат силите за да въплътят замисъла му. Сега The Order: 1886 е една от главните сензации на PS4, един от флагманите на next gen и просто една от най-красивите игри на близкото бъдеще.

Поставени по холивудски сцени плавно се преливат с игровия процес, а самата картина е сравнима с CG-филмите. И като бонус - свят в неовикториански стил, оригинално оръжие и... всичко.

В демо версията разработчиците показват екшън с използване на укрития в най-добрите традиции на Gears of War, а фотореализмът е основният невидим "режисьор". Всичко е подчинено на представянето на зрелищно действие - но уви, в ущърб на останалото. Декорите са страхотни, а скриптовете държат играча на къс повод. Изглежда, играта ще стане красиво шоу, но ще може ли да създаде чувство на реалност на ставащото, засега е трудно да се каже.

Излиза на: 20 февруари

The Witcher 3: Wild Hunt

Издател и разработчик: CD Projekt RED
Платформи: PC, PS4, Xbox One

В заключителната част на трилогията за вещери CD Projekt RED са вложени сериозни намерения. Светът ще бъде по-открит, ще се увеличи 30 пъти в сравнение с втората част и при това, както ни обещават, няма да се загуби в детайлизации. Заявени са 36 завършека, зависещи от всяко действие на Гералт и даже странични задачи могат да повлияят на основния сюжет. Ловът на чудовища става по-сложен и многослоен - тварите се научават да използват особеностите на местностите, а по архипелага Скелиг ще можем да пътешестваме както на кон, така и по вода.

Ако по-рано Гералт се намесваше изключително в локални конфликти, то сега се оказва в най-горещата точка на войната на Севера с Нилфгаард. Окончателно събрали решителност, разработчиците не се притесняват да се намесват в съдбата на героите на Сапковски. Бидейки страстни поклонници на неговите книги, ние с нетърпение чакаме срещите с Йен и Цири. Трудно е да се намери друго голямо студио, което е готово мигновено да променя нещо в играта по молба на фенове - както например, в случая с гласа на Емгир вар Емрейс, императора на Нилфгаард.

Веднага след анонса си "Дивият лов" се показа като главен претендент за RPG на 2015 година. Остава да се надяваме, че този път ще ни се размине без допълнителни гигабайти и да поиграем на това амбициозно великолепие ще можем не само на суперкомпютър на NASA.

Излиза на: 19 май

Battlefield Hardline

Издател: EA
Разработчик: EA Digital Illusions
Платформи: PC, Xbox 360, PS3, PS4, Xbox One

Новата Battlefield за първи път е посветена не на война, а на противопоставянето на полицаи и престъпници и затова познатата механика от третата част на серията изглежда тук особено свежо. В Battlefield Hardline ни чака класическа история за корави ченгета на фона на прецизно пресъздадените улици на Лос Анджелис. В сингъл варианта разработчиците комбинират скриптови сюжетни престрелки с елементи на тактическа свобода: на мини карта ще бъде достъпен зрителния ъгъл на враговете, а сложната структура на местоположенията ще позволи да се решават проблеми не само с шумна разправа, но и с хитрост. 

Впрочем, "Батълът" го предпочитаме преди всичко на мултиплейер. И тука традиционно добре. разработчиците повишават градуса на "автентичност" в режимите, изобретяват нови тактически джаджи и обещават да засилят темпа на престрелките на максимум. И най-важното - в мрежов режим ще можем до насита да се наиграем на добри и лоши, полицаи и престъпници. Ще се наложи да преследваме играчи-крадци, омитащи се с торби банкноти от обрана банка.

Излиза на: 17 март

Bloodborne

Издател: SCE
Разработчик: From Software
Платформа: PS4

Въпреки уверенията на представителите на From Software, че Bloodborne е съвършено нова, друга концепция и въобще не прилича на Dark Souls, един бегъл поглед стига за да се забележи идейното сходство на игрите. Обаче, за да сме справедливи, трябва да отбележим, че в Bloodborne има не просто прехвърлени идеи от серията Souls.

Но авторите не до край се измъкват от утъпкания път и продължават да сгъстяват атмосферата на мрачност и жестокост до максимум. Впечатляващата картина на викторианска Англия, готически ужас и зверска ярост на нечовешки сложни и динамични схватки - нима не е това идеалното направление на развитие на Demon’s Souls?

Излиза на: 25 март

Следващите интересни премиери очаквайте в Наука ОFFNews.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови