Скандал зрее в Столична община, заради лицензите за такситата в София. С почти две години закъснение зам. кметът Любомир Христов внася промени в наредбата за издаване на разрешения за жълтите коли, както изисква Законът за автомобилните превози още от юли 2014 г.
В СОС вече има внесен готов проект за промени в наредбата за таксиметров превоз в София от общинските съветници от "Група 5" Светльо Витков и Венци Мицов. Текстът предвижда Столична община да започне да издава лицензи със срок за 3 години, както е по променения ЗАП, а не за 12 месеца, както продължава да прави общината. Двамата предлагат и разрешенията, издадени след юли 2014 г., откакто софийската наредба противоречи на закона, да действат до изтичане на законовия тригодишен срок. Витков и Мицов изрично подчертават, че тези действия на Столична община не са свързани с финансови разходи за нея.
Проектът за решение на СОС на "Група 5" обаче влиза в комисията по нормативна уредба за първи път днес, а на 12 март зам.кметът Христов внесе свое предложение - в него няма и дума за издадените на практика противозаконно разрешения в последните две години, затова пък таксите за издаването им скачат тройно - от 50 на 150 лева.
Определената сума зам.-кметът мотивира с факта, че такситата не плащат "синя" и "зелена" зона за стоянките, определени им в районите за платено паркиране, които иначе ще носят приходи в общинския бюджет. Той се обосновава и с това, че в Столична община е внедрен софтуерен продукт "Система-регистър за издаване на разрешения за извършване на таксиметров превоз", за чието следгаранционно обслужване се правят допълнителни разходи. Въведена е и допълнителна защита на издаваните разрешения чрез 2D сигнатура за уникалност на документите, пише още Христов в предложението си до СОС.
За издаване на дубликат на лиценз, холограмен стикер и два броя светлоотразителни идентификационни номера за таксиметров превоз ще се плащат 90 лева, гласи текстът, внесен от зам.-кмета.
От "Глас народен" обаче са категорични, че нищо не налага да се завишават сумите за издаване на лиценз, независимо дали на него ще пише, че е за една или за три години. Те настояват и за точни цифри колко са издадените в противоречие със закона лицензи, как ще бъдат компенсирани притежателите им, ако трябва да вадят отново разрешения заради забавянето на общината да приведе документите си в съответствие със закона, колко са разходите за софтуера и когато е сключван договорът те не са ли били предвидени, както и колко стоянки за таксита има в платените зони за паркиране и какви приходи биха носили те на общината.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
15.03 2016 в 11:51
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
15.03 2016 в 09:21
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир