Омбудсманът настоява 'Топлофикация' да компенсира клиентите заради липсата на топла вода

Проблеми има и с изравнителните сметки за парно

OFFNews Последна промяна на 05 октомври 2020 в 10:48 1887 0

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръки до председателя на КЕВР Иван Иванов и до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров с искане да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от снабдяване с гореща вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения в столичния кв. „Драгалевци“. Диана Ковачева настоява също КЕВР да извърши извънредна проверка на столичната топлофикация за причините, довели до тежката ситуация.

Препоръките на омбудсмана са отправени във връзка с постъпилите жалби от жители на района срещу безпрецедентно продължителното спиране на топлоснабдителната услуга. Гражданите изтъкват, че предварително обявените от „Топлофикация София“ ЕАД срокове за изпълнение на ремонтните дейности не са спазени. Освен това не е предоставена навреме информация на коя дата ще бъде възстановено подаването на гореща вода за домовете им.

„Вярвам ще се съгласите, че това продължително спиране на горещата вода – за период от почти три месеца, е неприемливо, още повече в условията на пандемия и извънредна епидемична обстановка в България. Започна учебната година и липсата на тази услуга затруднява още повече семействата с деца“, посочва Ковачева в писмото си до шефа на КЕВР.

Омбудсманът припомня, че на 2 юни на сайта на КЕВР беше публикувана информация, според която енергийният регулатор е изискал от ръководството на „Топлофикация София“ ЕАД в 3-дневен срок да предостави изчерпателна писмена информация по обявения график за плановите ремонти и строително-монтажни работи през неотоплителните месеци. Дружеството е трябвало да посочи конкретни данни за броя на засегнатите абонатни станции и броя на засегнатите клиенти. Комисията е изискала и данни за възможностите за оптимизация на планираните дейности с цел максималното им ускоряване. 

„Резултатите от предприетите от КЕВР действия за съжаление не станаха известни на обществото“, отбелязва омбудсманът и настоява в 14-дневен срок председателят на комисията да прецени възможностите да се изиска от дружеството да изплати справедливи компенсации на засегнатите за всеки ден закъснение.

В препоръката към изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД доц. Ковачева изисква да бъде създадена необходимата организация и контрол за пълно и качествено възстановяване на увредената в хода на реконструкцията обществена инфраструктура в кв. „Дървеница“ – зелени площи, детски площадки, улици и тротоари.

В столицата има сигнали и за проблеми с изравнителните сметки за парно. Жалбите са около 2000 на над 400 000 абонати.

"С изравнителните сметки вече сме на финала. Някои от топлинните счетоводители заради пандемията не успяха да отчетат навреме уредите и това доведе до забавяне на изравнителните сметки. От друга страна, една значителна част от потребителите не осигуриха достъп до дома си за отчет, може би заради притеснение. Сега се налага 24% от изравнителните сметки да бъдат преизчислени, защото тези хора в рамките на законовия срок са подали сигнал до своя топлинен счетоводител и са поискали повторен отчет на уредите", обясни пресаташето на "Топлофикация" Елизабет Павлова пред БНР.

Тя подчерта, че дори до един апартамент в сградата да не е осигурен достъп при отчитането се налага преизчисляване на всички изравнителни сметки в сградата.

Павлова припомни, че срокът за подаване на жалби беше удължен до 30 септември и са постъпили 340 сигнала.

"Общо по-малко от 1% са жалбите на нашите потребители по отношение на изравнителните сметки. Надяваме се до няколко дни топлинните счетоводители да ни предоставят окончателните изравнителни сметки и да кажем, че със сметките за месец септември ще приключим изравнителния период", допълни Павлова.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови