"Безбог" на Ралица Петрова на голям екран и през юни (програма)

Дебютът на Ралица Петрова, отличен със „Златен леопард” от Локарно 2016 – с ексклузивни прожекции този месец

Последна промяна на 15 юни 2017 в 14:55 5957 1

„Безбог” има в актива си повече от 25 национални и международни награди, както и шест номинации на българската филмова академия за 2017 година. Срещите му с българската публика продължават в различни градове на страната, благодарение на инициативата „София Филм Фест на път”, а на специалните прожекции, предвидени в София, зрителите могат да споделят впечатления и да зададат своите въпроси на представители от екипа, създал филма.

На 17 юни (събота), филмът ще бъде представен в Културен център Г8, от 20.00 часа. Гост на прожекцията ще бъде режисьорът Ралица Петрова.

Прожекцията на 19 юни (понеделник), ще е в Дома на киното, от 20.45 часа. Гост на прожекцията ще бъде режисьорът Ралица Петрова.

На 24 юни (събота) „Безбог” ще бъде показан в кино "Евро Синема", от 18.00 часа. Гост на прожекцията ще бъде продуцентът Росица Вълканова.

На 27 юни (вторник) предстои прожекция в кино „Одеон”, от 18.30 часа. Гости на прожекцията ще бъдат режисьорът Ралица Петрова, продуцентът Росица Вълканова и актрисата Ирена Иванова.

На 29 юни (четвъртък) филмът ще бъде представен в Дома на киното, от 19.00 часа. Гости на прожекцията ще бъдат режисьорът Ралица Петрова, продуцентът Росица Вълканова и асистент-режисьорът Петър Крумов.

В отдалечено провинциално градче Гана се грижи за възрастни хора с деменция, като междувременно търгува с личните им карти на черния пазар. Тя издържа своята майка, с която почти не разговаря. Във връзката с приятел-автомонтьор също не присъства любов – интимността е сведена до пристрастеност към морфин. Като че ли нищо не докосва съвестта на Гана...

Дебютният филм на Ралица Петрова тръгна по света след световната му премиера в Локарно, където бе отличен с наградата „Златен леопард” за най-добър филм, със „Сребърен леопард” за най-добра женска роля на Ирена Иванова, с наградата на екуменическото жури и с наградата на независимите критици за най-добър режисьор. Последваха Специалната награда на журито и „Сърцето на Сараево” за най-добра женска роля, наградата за най-добър режисьор в Батуми,участия в Торонто и Хамбург, нарада в Рейкявик за най-добър дебют, пет награди от фестивала „Златна Роза”, включително за най-добър филм, режисьор, оператор, за мъжка и женска роля, както и наградата на FIPRESCI от Варшавския международен филмов фестивал. В Мумбай филмът спечели наградата „Сребърен Gateway”, в Копенхаген – Гран При за най-добър дебют, в Стокхолм – Бронзов Кон за най-добър филм и Алуминиев за най-добра актриса, в Севиля - наградата на Асоциация на сценаристите в Андалусия.

През 2017 година „Безбог” получи Гран При за най-добър филм в Руан и наградата Sauvage за най-добър филм на фестивала L’Europe autour de l’Europe в Париж, както и ГОЛЯМАТА НАГРАДА „София – Град на киното” на 21-вия София Филм Фест и наградата на чуждестранните селекционери за най-добър български филм. През април филмът беше удостоен и с два приза в Мароко - Специалната награда на Журито и наградата на Критиката от фестивала в Тетоан.

На филма му предстоят участия в още над 25 фестивала в цял свят, но също толкова важна е и срещата му с българската публика.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1013

1

helleborus

15.06 2017 в 16:04

Режисьор, който умишлено търси лица на хермафродити, нито мъжки, нито женски, показва дълбоката мизерия на родината ни и има за главен герой медицинска сестра наркоманка, която краде документите на старците и ги продава на черния пазар... умишлено била търсена груба природа, свирепа, с остри камъни, за да бъдела в унисон. Ако беше филм за Сирия, щеше да получи награда само ако представя сирийци, които с риск за живота си спасяват малки дечица, ако беше за Африка, щеше да показва незаслуженото страдание, но когато става дума за България, много е важно да се награждават такива гледни точки, които показват нереалистично отвратителна действителност. Ако България се покаже в прекрасна светлина, ако има милост или съчувствие, подобен филм нито ще се спонсорира, нито ще получи награда, освен, ако съчувствието не е към чуждоземци.