Томазо Ди Джовани: IQOS ILUMA е стъпка към бъдеще без дим

IQOS има 27 милиона потребители в 80 страни от цял свят. Около 72% от тях окончателно са отказали цигарите

Ружа Райчева 04 октомври 2023 в 12:00 28811 0

Томазо Ди Джовани

Снимка Филип Морис Интернешънъл

Томазо Ди Джовани

OFFNews разговаря с Томазо Ди Джовани, вицепрезидент "Международни комуникации" във Philip Morris International (PMI). Кариерата му в компанията започва още през 2001 г., като минава през различни позиции в областта на комуникациите. Работил е в САЩ, Париж, Бразилия и Италия, а сега е в централата на PMI в Лозана, Швейцария, като фокусът му е върху алтернативните бездимни продукти. Завършил е бизнес мениджмънт в миланския университет "Бокони", както и International Institute for Management Development в Лозана. Срещнахме се с Ди Джовани след представянето на новия продукт IQOS ILUMA, който е първата система на PMI за нагряване на тютюн с технология за индукционно нагряване без нужда от почистване.

Какво прави IQOS ILUMA иновативен продукт, с който трябва да се сдобием? Какво го различава от досегашните продукти на Филип Морис Интернешънъл?

Във всеки продукт, който е свързан с технологията, е нормално да забелязваме подобрения с течение на времето. Ако помните как изглеждаха старите мобилни телефони и ги сравните с днешните, ще видите гигантския напредък. Има всякакви функции, лесен е за ползване, по-лек е и батерията му издържа повече - всичко това важи и за ILUMA.

В сравнение с първите версии на IQOS и дори с последната, има значителни подобрения. Днес IQOS ILUMA е най-доброто преживяване, което може да намерите в нашето портфолио. 

Какво точно се промени?

Знаете, че в предишните продукти на IQOS нагряването се случваше през пластина, внедрена в консуматива, който е с отвор. По този начин на дъното се събираше тютюн и се налагаше редовно чистене. Първото нещо, което подобрихме беше, че новите консумативи вече са без отвор. Тютюнът се нагрява посредством индукция чрез модул на намотка в холдъра, която създава магнитно поле и пренася енергия към фина метална пластинка, намираща се в консуматива. Това означава край на тютюневите остатъци - вече няма да има нужда от чистене!

Какво ново има в дизайна на устройството?

Новият продукт се ползва по-лесно по една причина: чрез система от магнити всеки път, когато сложите нов консуматив в устройството си, той го разпознава мигновено и няма нужда да натискате копчета. 

Също така се постарахме да отговорим на търсенето на пазара и вече предлагаме три версии на продукта, така че да покрива всички ценови диапазони. Целта ни е всеки да може да притежава IQOS ILUMA и се надяваме, че така повече пушачи ще преминат към бездимни алтернативи.

Няма как да не посоча и дизайна, който е очевидно далеч по-изискан от предходния модел - може да бъде индивидуализиран, има и голям избор от аксесоари с високо качество.

Доколкото разбирам, вие сте променили дизайна спрямо обратната връзка на потребителите?

Да, винаги правим така. Трябва да слушаме хората, да приемаме съветите им и впоследствие да ги доразвием, но още по-важно е да разберем къде са "болезнените точки" - в случая чистенето. Батерията вече също така има по-дълъг живот, така че ще е нужно да се презарежда много по-рядко, отколкото предходната версия.

Очакваме IQOS ILUMA тук в България от 3 октомври, но как се представи продуктът на пазарите, където вече го пуснахте?

Справи се изключително добре, защото хората забелязват разликата. В някои страни например, като Южна Корея и Италия, пред магазина се извиха опашки. Хората очакваха тази промяна и IQOS ILUMA се справя отлично.

Днес имаме 27 милиона потребители в 80 страни от цял свят и най-важното - около 72% от тях окончателно са отказали тютюнопушенето. Това е изключително важно, когато оценяваме истинските ползи от замяната на цигарите с бездимни алтернативи. Медицинските и научните доказателства са налице, ще продължим да правим изследвания.

Мислите ли, че IQOS ILUMA ще е стъпка към бъдеще без дим?

Абсолютно, но това ще важи за всяка нова версия, която пускаме на пазара, защото само чрез подобряването на преживяването можем да убедим пушачите да се откажат от цигарите. Тук има два фази: трябва първо да убедим пушача да опита новия продукт, а после - че трябва да използва само него. Правим всичко възможно, така че да сме сигурни, че тези две фази се случват от комерсиална и потребителска гледна точка.

Но най-вече продуктът е ключов. Трябва да осигурим на потребители продукт, който е винаги иновативен - IQOS ILUMA ще направи точно това, със сигурност. 

Вие самият пушите ли?

Пушех, но сега използвам IQOS. Бях от тези, които опитаха първите прототипи - имах достъп до тях преди дори да бяха излезли на пазара. Бях свидетел на пионерска фаза на бездимните продукти.

Как бе приет IQOS в България? 

Мога да ви кажа, че България наистина приветства иновацията на всички нива, защото е страна, която по принцип е склонна да приема промените. Хората са широко скроени и обичат да експериментират и затова IQOS се справя много добре в България. 16% от пълнолетните пушачи в София вече са преминали към алтернативни продукти, а потребителите в страната са над 320 000. Трябва да заключа, че обществото е по-склонно към промени. 

Ако всички в България изиграят ролята си - властите, неправителствените организации и медиите, след 10-15 години България може да се нареди сред държавите без тютюнев дим. Тя наистина е на ръба на тази промяна.

Материалът е публикуван с подкрепата на Филип Морис България

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите