ВМРО: Да се върнат платените синя и зелена зона в София

OFFNews Последна промяна на 08 април 2020 в 10:38 6287 3

Снимка ВМРО - пресцентър

Платените зони за паркиране в София трябва да се върнат, защото се злоупотребява с безплатното паркиране в центъра, обяви ВМРО в позиция, изпратена до медиите.

Според председателя на групата "Патриоти за София" в СОС Карлос Контрера правилата за движение масово се нарушават правилата за движение, а стотици хора използват улиците за разходка, с което рискуват своето и здравето на околните.

Контрера, който е и председател на транспортната комисия в Столичния общински съвет, добавя, че е получил стотици сигнали от граждани и е направил собствена проверка в зоните за паркиране в центъра.

"Стремежът на общината да запази здравето на столичани, като направи безплатни синя и зелена зона, за да не се трупат хората в градския транспорт, отивайки на работа, реално беше разбрана повратно", смята общинският съветник от ВМРО.

Явно това, че парковете са затворени, а центърът е с безплатно паркиране, отвори една ниша с оправдание „по работа“ за безконтролното разхождане по улиците, допълва той.

Ето и пълния текст на позицията на Контрера:

От момента на премахването на „Синя“ и „Зелена“ зона получавам гневни коментари, сигнали, жалби от живущи, които се оплакват, че трафикът е станал адски, места за паркиране няма. Нито рано сутрин, нито през деня, нито вечер. Живущите в централната градска част и съседните квартали твърдят, че трафикът там, въпреки извънредното положение, чувствително се е увеличил, може би с 10-20%. Облекчаване е имало само в дните с лоши атмосферни условия и снеговалеж. Една проверка по улиците, които са в рамките на зоните за платено паркиране, показва, че центърът буквално е задръстен. В малките улици стават и задръствания от коли, които едва маневрират. Все повече хора основателно повдигат въпроса защо се увеличават автомобилите, след като доста от търговските обекти не работят (заведения, някои магазини, част от офисите са минали в режим на работа от вкъщи и служителите им не пътуват до офисите).

Наблюдава се и чувствително увеличение на автомобили, които не са регистрирани в София, но престояват с дни в града. Доста се оспорва и тезата, че премахването на зоните помага и на работещите, защото сутрин места за паркиране пак няма. Прави силно впечатление, че улиците са пълни с автомобили без стикери, които престояват с дни.

Друг проблем е, че започна безконтролното паркиране в нарушение на Закона за движението по пътищата - по кръстовища, пешеходни пътеки, тротоари. Липсата на контролните екипи започва все повече да се усеща. Не са малко и случаите на неправилно паркирали по трасетата на обществения транспорт, с което се пречи на трамваите, тролеите и автобусите. Започва да става системно и паркирането на инвалидни места без съответния стикер за това.

Заплатилите пък „Служебен абонамент“ се оплакват, че не могат да го използват и служителите им, както и клиентите им, не могат да паркират, за да си свършат работата.

Това е обобщение на част от проблемите, за които бях сезиран и които се поставят от хората.

Сегашната ситуация с премахването на зоните донякъде явно стимулира паразитния трафик и нетрудовите пътувания (особено в по-топло време) – факт, който се потвърждава и от това, че на някои централни улици свободно се разхождат хора в работно време. Създава се сериозен проблем с проходимостта на улиците заради масовото неправилно паркиране, заради липсата на места за паркиране.

Може би се допусна грешка, че зоните бяха премахнати изцяло. От друга страна Общинският щаб тогава взе това решение с аргумента да се облекчат работещите. Така или иначе мина достатъчно време, за да започнем анализ дали тази мярка не пречи всъщност на живущите и работещите вместо да помага. От друга страна е видно, че за съжаление не малко наши съграждани и хора, идващи в София, се възползват от липсата на зона по съвсем други причини от предвидените от Столична община. Явно това, че парковете са затворени, а центърът е с безплатно паркиране отвори една ниша с оправдание „по работа“ за безконтролното разхождане по улиците.

Ето защо според мен е редно да започнем да обсъждаме възможността след Великденските празници да върнем контрола в териториите на зоните за платено паркиране. Опасявам се, че при затопляне на времето този трафик и разходките ще се увеличат, с което ще изложим на риск спазването на препоръките за социална дистанция.

Също така е редно и да удължим служебните абонаменти и стикерите за паркиране по местоживеене с времето, в което тези зони бяха безплатни за всички. Поставям въпроса, тъй като това не е тема, която можем да се правим, че не съществува.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1005

3

От 01.09.2012 бяха въведени "Сини" и "Зелени" зони в/у съществуващи улични настилки,за които ГЕРБ нямат абсолютно никаква заслуга .С основна цел събраните средства , да бъдат реализиране в изграждането на подземни и надземни паркинги.
Към настоящият момент липсва отчет:Приходи-Разходи.
Какво е построено със събраните,до момента средства?

1522

2

ctef

08.04 2020 в 11:23

Като няма с какво друго, решиха с нещо да напомнят за себе си.
Нали с това се цели хората де не се наблъскват в обществения транспорт и да си прехвърлят заразата.

796

1

Keizer Soze

08.04 2020 в 11:08

Отменено е таксуването в зоните, не са отменени законите и правилника за паркиране и престой. Къде е КАТ, къде е общинска полиция, чиито отговорност е контрола? Жилетките на ЦГМ нямат задължение, а и не могат да налагат контрол над неправилното паркиране. То понеже, като работят зоните има някакъв контрол, пак си се паркира в кръстовища, на 2 реда, на тротоари, на забранено. Отново се мешат нещата и не се посочва реалния проблем: София няма орган, който да контролира неправилното паркиране. Има само на хартия.