Нестле България инвестира с мисия в иновативното производство на KitKat, вече и като шоколад

23 години след старта на първата линия на KitKat в София, компанията инвестира 44.2 милиона евро в новите си производствени мощности, оборудвани с машини от последно поколение

OFFNews 25 февруари 2025 в 18:00 9461 1
инвестиция

Снимка Нестле България

Старт на ново производство на Нестле България

Фабриката на Нестле в София е избрана да бъде единственият производствен център за Европа за KitКat, сега и като шоколад, което е огромно признание за българския екип и поставя страната ни високо на картата на глобалните производители на Нестле.

Символичен старт на новото производство беше даден и от министър-председателя Росен Желязков, който отбеляза важността на инвестицията и определи партньорството между България и Нестле като стратегическо за българската икономика.

Новата продуктова гама KitKat е съставена от балансирани слоеве кремообразен пълнеж и хрупкава вафла, покрити с плътен шоколад с уникален мраморен ефект. KitKat, сега и като шоколад, не съдържат изкуствени оцветители и консерванти, а какаото е 100% отговорно добито и сертифицирано.

„Тази инвестиция е потвърждение за голямото доверие на Нестле Групата към екипа в България да произвеждаме високо качествена и безопасна храна и препотвърждава експертизата на целия екип на фабриката ни в София, като компетентен иновативен център за развойна дейност на шоколадови продукти. Безспорно е повод за гордост да видиш как марка като KitKat вече започва своя живот и като шоколад и то точно тук при нас и има амбицията да даде още повече радостни моменти и пълноценни почивки на милиони хора по света.“ – каза г-н Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България.

Събитието беше почетено и от Петър Дилов, Министър на икономиката, Борислав Гуцанов, Министър на Труда и социалната политика, Бони Бонев, Председател на Управителния съвет на Българо-швейцарска търговска камара, Ролф Отт, Заместник-ръководител на Швейцарската мисия в България, Алесандро Занели, Изпълнителен директор на Нестле за Югоизточен пазар, и Гийом Льо Кунф, Главен изпълнителен директор на Нестле за Зона Европа, които имаха възможност да разгледат иновативната производствена база отвътре и да опитат от новия KitKat шоколад докато се наслаждават на 5-минутна почивка, защото качествената почивка е в основата на философията на иконичния бранд от създаването му преди повече от 80 години до днес.

Най-вълнуващият момент от събитието беше именно разходката из шоколадовата фабрика на Нестле - мястото, където се случва същинската "магия".

Новата инвестиция на Нестле в България на стойност 44.2 милиона евро е резултат от нарастващия интерес към KitKat, както в България, така и цялостно в европейски и глобален план.

Базирана в София, фабриката е с над 80-годишна история в производството на шоколадови изделия, създадена през 1939 г. Тя е една от трите най-големи центъра за производство на KitKat® в Европа с над 15 000 тона производство на годишна база, като 90% от готовата продукция е за експорт, а 10% се реализира на местния пазар. В нея работят над 650 служители.

Инвестицията в разширяването на фабриката в София е 44.2 милиона евро, като се очаква да създаде нови 70 работни места.

Работният процес по изграждане на съоръжението в сегашния му вид отнема 30 месеца. Кабелните трасета, използвани за цялото оборудване са цели 72 метра. Иновативните технологии, машини и конструкции от най-ново поколение правят възможно производството на 420 шоколада за 1 минута и цели 600 хиляди само за 1 ден, като всяко едно сладко изделие изминава път 1,2 километра по поточната линия, преди да бъде опаковано в познатия за нас вид.

Технологията за производство позволява консумацията на газ да се намали с до 30%, водният разход - с до 67%, а общият въглероден - с 30%. Всички опаковки са с възможност за рециклиране, а цялата енергия, която се ползва в процеса, е от възобновяеми източници.

От София новата продукцията поема към 17 пазара по света, сред които Великобритания, Франция, Италия и Канада. От цялото произведено количество 97% отиват за износ.

За 30-годишната си история компанията Нестле се е доказала като стратегически инвеститор в България със стабилни инвестиции от със средно 10 млн. щатски долара на година в производствени мощности, условия на труд и инфраструктура.

През 2020 г. компанията е удостоена със званието „Инвеститор на годината“.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    "Детето трябва да стои в центъра на системата" - Ирина Манушева в подкаста на OFFNews