Quantcast

Е-обучението ще е до 10 учебни дни, само в изключителни случаи I-IV клас ще са от вкъщи

Александра Маркарян Последна промяна на 12 ноември 2020 в 10:15 9680 1

Обучението в електронна среда от вкъщи ще може да продължава максимум 10 учебни дни.

Към него ще преминават първо гимназистите, а при влошаване на епидемичната ситуация - учениците от прогимназиалните класове. Учениците от началния етап (1. - 4. клас) ще преминават от присъствено към е-обучение "само в изключителни случаи, само при обективна невъзможност обучението да продължи присъствено".

Разрешава се до края на календарната годината да се разрешава, при спазване на определени критерии, редуване на паралелките от прогимназията и гимназията, които учат присъствено и тези, които са онлайн.

Това гласи заповед № РД 09-3158/11.11.2020 г. на министъра на образованието Красимир Вълчев, в която е разписана процедурата за предложения и решения за преминаване към обучение в електронна среда по време на пандемията.

С нея се отменя досега действалата заповед от 26 октомври 2020 г., а разликата между двете е, че за до половината паралелки от 5. до 12. клас директорите могат сами да решават след решение на педагогическия съвет, съгласувано с обществения съвет и като се вземат предвид нагласите на преобладаващата част от родителите на учениците в училището.

Какво още пише в заповедта?

1. При постоянно  нарастващ или голям брой на ученици и учители - заразоносители на COVID-19, с грипоподобни симптоми, сходни с тези на COVID-19 и/или карантинирани, директорите на училища може да отправят аргументирано предложение до министъра на образованието и науката за преминаване към обучение от разстояние в електронна среда за определен период при условията на чл. 115, ал. 1 от ЗПУО, ако в училището са създадени условия за това.

2. Предложението по т. 1 може да се прави само за училища, които попадат в области в червена или оранжева зона съобразно критериите на Министерството на здравеопазването за усложнена епидемична обстановка и следва да се отнася за едно от следните:

- всички паралелки в училището;

- поне 50% от паралелките в проимназиален етап на основната степен и двата гимназиални етапа на средната степен на образование в училището, взети заедно;

- две или повече паралелки в началния етап на основната степен на образование.

3. При постоянно нарастващ или голям брой на ученици и учители - заразоносители на COVID-19, с грипоподобни симптоми, сходни с тези на COVID-19 и/или карантинирани, съсредоточени в отделни паралелки в едно училище, директорът на училището може да вземе решение за преминаване за определен период към обучение от разстояние в електронна среда за съответните паралелки.

4. Решението по т. 3 може да се вземе, ако училището попада в област в червена или оранжева зона, съобразно критериите на Министерството на здравеопазването за усложнена епидемична обстановка и следва да се отнася за едно от следните:

- до 50% от паралелките в прогимназиален етап на основната степен и двата гимназиални етапа на средна степен на образование в училище, взети заедно;

- отделна паралелка в началния етап;

- необходимост от редуването при преминаването към ОРЕС за периода до края на календарната година на паралелките в прогимназиален етап на основната степен и двата гимназиални етапа на средната степен на образование.

5. Решението за предложението по т. 1, съответно решението по т. 3, се приема от педагогическия съвет, съгласувано с обществения съвет и като се вземат предвид нагласите на преобладаващата част от родителите на учениците в училището. За взетото решение се уведомява съответното регионално управление по образованието.

6. До решение за предложение по т. 1, съответно решение по т. 3 може да се стигне и по препоръка на съответната регионална здравна инспекция и/или на областния координационен щаб.

7. При решение за предложение по т. 1, съответно решение по т. 3, се спазва принципът, че към обучение от разстояние в електронна среда преминават първо учениците в средната степен на образование, а при продължаващо влошаване на епидемичната ситуация - и учениците от прогимназиален етап, като се отчитат спецификите на обучението и локалните условия, а учениците от начален етап - само в изключителни случаи, при обективна невъзможност обучението да продължи присъствено.

8. Срокът по т. 1 и съответно по т. 3 за преминаване към обучение от разстояние в електронна среда следва да е съобразен с епидемичната обстановка и с утвърдената от регионалната здравна инспекция практика в такива случаи да отчита, че присъственото обучение е приоритетно за постигане на заложените образователни цели и социализацията на учениците и да не превишава 10 учебни дни. При необходимост към посочената по-горе процедура може да се пристъпи повторно при същите условия.

Настоящата заповед отменя Заповед № РД 09-2924 от 26 октомври 2020 г.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1000

1

Руми Лазарова

16.11 2020 в 14:33

Наистина са много тежки проблемите в образованието. И това при данни, които м-р Вълчев не коментира: висок процент на функционална неграмотност в училище според международни класации (според PISA 47% от учениците на 15-годишна възраст не разбират какво четат - за 2019 г.).

Аз пиша по повод на вчерашното му участие в "Неделя 150" и безобразното му изкривяване на фактите за заплащането в БАН. Дори от думите му личеше негативно отношение към БАН! Позор! тук ще говоря сбито: 1. НЕ Е ВЯРНО, че ВСИЧКИ ЕС фондове едва ли не са предназначени за БАН, но там не правели усилия. 2. НЕ Е ВЯРНО, че няма, а обратно към всеки ВУЗ има фондове за научни изследвания освен доста по-високите заплати.. 3. Голям процент он БАН преподават и често по-добре от ВУЗ, но не искат да ги пуснат на пряка конкуренция.Имам дългогодишен опит и мога да развия въпросите аргументирано. И за корупцията във ФНИ.
КОГО ЛЪЖЕМ?