FMCG (Fast moving consumer goods) секторът в България и по-специално подразделението му за производство на хранителни продукти обхваща около 14% от индустриалното производство в страната и създава около 14% от добавената стойност в индустрията, по данни на Министерство на икономиката за 2018 г.
Производството се състои от месо и месни продукти, риба, плодове и зеленчуци, млечни изделия, хлебни продукти и др. Осъществява се от 5 743 фирми, като половината от тях са разположени на територията на областите: София–град, Пловдив, Варна, Благоевград, Бургас, Стара Загора. Между фирмите от сектора могат да се откроят такива като: "Папас Олио" АД, "Монделийз България Холдинг" АД, "Амилум България" ЕАД, "Нестле България" АД, "Пилко Еоод" и др.
Участието на сектора в износа на промишлеността е съществено – 7.9%. Водещи експортни дестинации за продуктите на бранша са: Гърция, Румъния, Турция, Франция и Германия.
Това е сектор, в който България има традиции и затова не е случаен и бума на стартиращи компании в хранителната индустрия в изминалите 5 години. Примери са три млади иновативни компании - RooBar, RiseUP и The Bakers.
Разговаряме с The Bakers, относно качество на храната у нас, техните предизвикателства и планове за развитие. И разбира се, България има ли потенциал за иновации в този сектор?
Вашата компания е сравнително млада, основана през 2012 г., разкажете ни как стартирахте?
Създаването на The Bakers през 2012 година е резултат от една дългогодишна любов – любовта към храната и всички емоции и преживявания, които тя носи.
То е и естествено продължение на натрупаните през годините опит и знания (от “Бабините ореховки” до брускети “Maretti”), за това, как една идея може да стане реалност – един продукт да заживее и да бъде успешен. А пътят от идеята до реализацията е наистина дълъг и труден, но и много вдъхновяващ и удовлетворителен.
Компанията е фокусирана върху производство на храни, като към настоящия момент развиваме 2 основни категории продукти: семки и фъстъци с марките Huligan и Zigi, и на печива с марките Karuzo и Krambals.
Въпреки че компанията е сравнително млада, продава своите продукти на повече от 30 пазара. Продуктите на The Bakers се приемат изключително добре на пазарите от бившите югославски републики, Малта, Ирак, Палестина, Израел, както и на пазарите от Централна Европа. Пазари като Чехия, Словакия и Унгария тепърва ще разкриват своя потенциал за нас.
Съвсем скоро беше дадено и ново начало за компанията със стратегическото партньорство с инвестиционния фонд Empower Capital и енергийния консултант Гари Левесли. Инвестиция от 3 милона евро ще даде възможност за фокусиране върху увеличение на продажбите, по-агресивни инвестиции в маркетинг и спечелване на още международни пазари.
Какво трябва да знае и да умее един стартиращ предприемач у нас в хранителния сектор?
Най-вече трябва да умее да приема и преодолява предизвикателствата, и да насочи усилята си в търсене на новото и различното. Да избереш пътя на това да бъдеш иноватовен и уникален е едно голямо предизвикателство, но и двигателя на успеха. Хранителният сектор като част от пазара на бързооборотни стоки е изключително динамичен. Консуматорите все повече са отворени към нови продукти и вкусове, и готови да екпериметират – нужда, която е важно да бъде задоволена и развивана.
Изключително важен е и фокусът върху продукта и върху всеки един негов детайл. От мекотата на крем пита Karuzo и изпълващия й крем, до хрупкавостта и вкусовете на фъстъци Zigi – всеки един детайл и нюанс е от значение.
Необходими са отдаденост и познаване на производствените процеси до най-малкия детайл.
Важно е и постоянството - ден след ден да търсиш най-хрупкавата хрупкавост на брускетите или най-завладяващия и вкусен крем за Karuzo или това, което ще те направи различен и уникален, това, което ще те направи предпочитан избор от страна на консуматорите.
Друго важно нещо е да бъдеш отворен към света - познанието на новите тенденции, как се развива категорията в глобален мащаб, както и водещите производители, да търсиш и намираш вдъхновяващи примери, да се учиш от тях и да ги надграждаш. Това дава уникалната възможност за създаване на продукти, които излизат извън рамката на България. Много по-голям мащаб на бизнес възможностите.
И най-важното никога да не спираш в търсене на по-доброто и онова различно, и единствено нещо, което ще предизвика усмивка на лицето на консуматора, ще го вдъхнови и ще го свърже емоционално с твоята марка.
Какви са плановете за развитие?
Плановете за развитие в краткосрочен план са фокусирани изцяло върху налагане и развитие на настоящето портфолио на компанията с акцент върху крем пита Karuzo, брускети Krambals и овкусени фъстъци Zigi. Както компанията, така и нашите марки са млади и вярваме, че тепърва ще разгърнат своя потенциал с подкрепата на нашите партньори по пазари, с правилните инвестиции в точката на продажба и в развитието на марките ни.
Стратегически ще продължим да работим с фокус върху надграждане на същността на нашия бизнес или индустриализирането на артизански продукти и рецепти (занаятчийски, домашни). Това са занаятчийски продукти, които са типични за малки пекарни и които биха могли да станат достъпни за масовия потребител. Ще работим в посока тяхното надграждане и осъвременяване и винаги ще има с какво да изненадаме нашия консуматор.
Вярваме, че това е нашият модел за успешна стратегия и растеж - да печем майсторски с вдъхновение и страст.
Къде виждате потенциал за иновации в сегмента, в който оперирате?
Потенциалът за иновации в сегментите, в които ние маркетираме са свързани и с водещите глобални тенденции, които се наблюдават последните години. Те произтичат от променящите се нагласи на потребителя.
Днес много хора се връщат към истинското, автентичното, традиционното. За нас да имаш традиции винаги ще бъде модерно.
Силно вярваме в това – затова и иноватовните технологии и модерните производствени линии, умело съжителстват с традициониите процеси на бавна ферментация в нашата фабрика.
Друга важна глобална тенденция е, че консуматорът търси и все по-голям прозрачност и истинност – от какво, как и от кой е произведен даден продукт. Информацията за това какво консумира ще има все по-голямо значение за съвременния потребител, провокирана от нарастващата грижа за себе си.
Гурме вкусовете също са тенденция, която не трябва да се пренебрегва – интересни, уникални, екзотични вкусове, които някога се ограничаваха само до избрани гурме-ресторанти вече стават все по-достъпни и дотигат до масови потребител. Неслучайно концепцията за street food добива все по-голяма популярност: качествена и интригуваща храна, но достъпна. Ще виждаме все повече примери за такива вкусове и при пакетираните храни.
Също така консуматорът все повече се стреми към по-качествен и балансиран начин на живот и това също е двигател за предлагането на новаторство в сегмента.
Съвременният потребител трябва да се уважава, защото той е все по-добре информиран, все по-взискателен – съдникът, който не бива да се подценява. В своето динамично ежедневие, дори, когато посяга към пакетирана храна, търсейки нейното удобство,той не пренебрегва вкуса. Напротив, за него е много важно храната, която консумира да е вкусна. Затова и ние се стремим да съберем целия вкус и удоволствие, което храната носи в един пакет.
От друга страна е изключително важно консуматорът и неговите вкусови предпочитанията да се развиват. Провокация е, да предлагаш нови и уникални продукти, и вкусове всекидневно.
За компанията:
Дъ Бейкърс е компания, която е посветена на производството на иновативни продуктови концепции и създаването на силни марки, винаги търсеща да предложи на своите консуматори нещо интригуващо и вкусно, а на своите партньори - нови бизнес възможности.
Компанията е създадена през 2012 година, като в момента оперира на пазара на семки и ядки с марките си Huligan и Zigi, и на пазара на печива с Karuzo Cream Pita и Krambals.
Дъ Бейкърс е изцяло фокусирана върху производството на храни, защото хората от екипа й винаги са имали специално отношение към храната и емоциите, които тя носи.
Екипът има специално отношение към стандартите за качество и непрекъснато се стреми да постигане най-високо такова, вярвайки, че това е важната предпоставка, и гаранция за създаване на добавена стойност.
Неслучайно и новата фабрика и производство в Шумен отговарят на европейските стандарти и регулации, осигурявайки безкомпромисно качество на произведения продукт. Качеството заедно с иновативните производствени технологии дават голяма отличимост и конкурентно предимство на компанията.
Продуктите на компанията са представени на повече от 30 пазара и печелят все повече консуматори благодарение на своя вкус и качество.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Пеевски внезапно удари рамо на Киселова на балотажа в НС и пак не стана - ПП-ДБ не я подкрепиха
Пеевски внезапно удари рамо на Киселова на балотажа в НС и пак не стана - ПП-ДБ не я подкрепиха
Пеевски след подкрепата за Киселова: Аз подкрепих българските граждани да не гледат тази простотия
БСП потвърди, че са водени разговори с ПП-ДБ за председател на НС и санитарния кордон около Пеевски