Таксиметровите услуги ще поскъпнат заради промени в Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници, които са качени за обществено обсъждане на портала strategy.bg.
Най-абсурдното в случая е, че промяната в тарифите е аргументирана с цел "защита на потребителите".
"С цел защита на потребителите на таксиметрови услуги с § 19 се предлага цената на един километър пробег извън населено място да не надвишава повече от 50 % цената на един километър пробег в населено място по съответната тарифа, а първоначалната цена да е в размер от двоен до троен от минималната цена за един километър пробег по съответната тарифа в населено място. Така ползвателите на услугата ще бъдат информирани преди началото на превоза за условията, при които ще бъде извършен", пише в разясненията към промените в наредбата, написани от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Това твърдение е напълно невярно поне що се отнася за първоначалната такса за "Добър ден" при влизане в жълта кола.
В момента липсва административно изискване за минимална тарифа, от която броячът да започне "да цъка". Действащият в момента запис в наредбата е, че "първоначалната такса не може да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа в населено място с повече от 50%".
В предложените промени в наредбата вече има минимален и максимален размер на стартовата тарифа. Тя вече трябва да е в размер от двоен до троен от минималната цена за един километър пробег по съответната тарифа в населено място.
Какво означава това?
Текстът на практика означава не друго, а сериозно поскъпване на таксиметровите услуги. В момента в София масовите цени на таксиметровия превоз, на които карат почти всички жълти коли в София, без т. нар. "копърки", са следните:
- първоначална такса - 70 стотинки, без разлика при дневна и нощна тарифа.
- дневна тарифа - 79 ст./км
- нощна тарифа - 90 ст./км
Ако бъдат одобрени промените в Наредба № 34, то първоначалната такса ще трябва чисто административно да стане минимум 1,58 лева през деня и 1,80 лева през нощта.
В случай че шофьорът/таксиметровата компания реши да се възползва от пределната цена за стартовата тарифа, то броячът ще започва да отчита от 2,37 лева през деня и 2,70 лева през нощта.
Така дори и без да се променят останалите тарифи (за повикване, километър превоз и минута престой) излиза че ползването на услугите на такси за кратък курс по дневна тарифа в София, който досега е струвал 3,07 лева (3 по 0,79 лв/км плюс 0,70 лева първоначална такса), вече ще излиза между 3,95 лева (3 по 0,79 лв/км плюс 1,58 лева първоначална такса) и 4,74 лева (3 по 0,79 лв/км плюс 2,37 лева първоначална такса). Това прави реално увеличение между 28,7 процента и 54,4%.
А при нощен 3-километров курс нещата изглеждат така. Досега цената му е била 3,40 лева (3 по 0,90 лв/км плюс 0,70 лева първоначална такса). Според новия текст цената му би била минимум 4,50 лева (3 по 0,90 лв./км плюс 1,80 лева първоначална такса) и максимум 5,40 лева (3 по 0,90 лв./км плюс 2,70 лева първоначална такса). Увеличението в двата случая е с 32,4% и 58,8%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
5712
2
29.10 2020 в 19:02
23293
1
29.10 2020 в 14:42
Дълго вървяха към това. От 2 лева за отваряне на багажника, през полицейски права, до кво да е.
Продължавайте да искате. В това време не щеш ли, все по-често се намира "трезвен шофьор". Я фирма, я някой от компанията.
А за какво друго сте нужни?
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара