Рекламираме България за 5 млн. по Eurosport, Discovery, Euronews и National Geographic

Последна промяна на 19 март 2015 в 15:14 3346 4

Министър Николина Ангелкова

България ще се рекламира като туристическа дестинация по Eurosport, Discovery Channel, Euronews и National Geographic Channel. Кампанията струва около 2,5 млн. евро без ДДС и е финансирана по оперативна програма „Регионално развитие“.

Днес министърът на туризма Николина Ангелкова даде официален старт на телевизионната кампания, която ще продължи цяла година. Рекламните клипове вече се излъчват и по четирите тв канала, които обхващат почти цялата територия на Европа, също и държави от Близкия Изток, Африка и Азия.

По всеки от четирите канала ще има 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка. Те ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.

Очаква се в края на годината рекламните клипове да достигнат над 20 000 излъчвания на няколко континента.

Клиповете са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. 

„Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране“, заяви министър Ангелкова.

Излъчванията по някои от телевизиите са започнали още в началото на месеца и вече са обхванали и четирите канала. За да се стартира максимално бързо, са използвани вече съществуващи клипове, адаптирани за кампанията.

„Рекламната кампания е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция“, заяви Ангелкова. Проектът се финансира по оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., но неговото изпълнение беше забавено през годините.

Eurosport има 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света.

В момента се приключват преговорите с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Министерството на туризма преговаря и за безплатна реклама в интернет каналите на четирите телевизии.

Договорът за реклама с Би Би Си все още не е подписан. Миналата седмица Ангелкова отново увери, че това ще се случи възможно най-скоро, но все още няма резултати. Ако договорът все пак се подпише, той ще струва на страната ни само 290 хил. евро, като в замяна ще получим 344 рекламни клипа, които са таргетирани специално в Обединеното кралство, Европа, Русия и Китай, откъдето се очаква да дойдат най-много туристи.

По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните страни (Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус - те са за ръст с около 5%.

„Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи“, подчерта министърът на туризма.

Въпреки че ще има ръст на посетители от някои страни, България очаква с 30 до 60% по-малко руски туристи. Украинците също ще са значително по-малко.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

20.03 2015 в 23:41

За 5 млн тези НЕНУЖНИ реклами? Какво разбрахте за БГ от този клип, а и кой ли ще го дледа!!!!!СРАМОТА!!!!Но...каквато държавата, такава и рекламата!!Бих искала в края на сезона да се отчетат ползите от този клип, и ако няма-в затвора! Но тази веница, без ден опит в туризма не е виновна, виновна е системата!Продълкжавайте да гласувате, робски души!

19.03 2015 в 22:36

Похвално е, че министър Ангелкова заявява желание за резултатни действия, защото щетите нанесени поради некомпетентност и безразличие години наред са огромни. Излъчваха се рекламни клипове по сателитната българска телевизия незнайно с каква цел. Докато другите държави се бореха за реклама и договори с големите тур оператори, ние създадохме един сайт с неатрактивна графика, със статична информация, с липса на система за резервации, подпирахме се умно на щандовете по туристическите изложения чакайки Годо. А когато се появи в пространството bulgariantouristboard.com (не помня коя година) заявиха желание за контакт Европейската банка за развитие, Experia, Co- operative Travel (сега част от Thomas Cook), но "заинтересованите" от това лица не проявиха интерес. Дано някога някой проумее, че имиджът(марката) е най-важното нещо, той се гради, доказва и защитава с принципи, а не с компромиси. Може би все пак трябва да таим искрица надежда, че новият министър ще изисква максимума от екипа си за адекватни решения и изпълнения, защото невежеството ни погубва.

19.03 2015 в 21:33

Дали и бъдещият лифт със изсечената вековна гора ще бъде включен в рекламата. А сигурно ще платят и на Юлен за авторските права над марката му! Хахаха



Е, все пак добре е че ще ни рекламират :)

19.03 2015 в 15:41

И к'во рекламираме? Бетона и лайната по морето или бетона и боклуците по планините?