Yettel има амбицията да трансформира и дигитализира изцяло бизнеса си до края на 2025 година. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията Джейсън Кинг по време на участието си в дискусията „Отключване на потенциала: Стимулиране на иновациите в Централна и Източна Европа“, която беше част от най-успешния форум за зелена трансформация – Green Transition Forum 4.0, организиран за четвърта поредна година от Dir.bg и 3Е News.
По време на дискусията бяха обсъдени развитието на икономика на високите технологии и необходимостта от наука на световно ниво, както и ролята на образованието в насърчаването на иновативното мислене. Модератор на дискусията бе Ирина Обущарова, съосновател и главен изпълнителен директор на The Recursive, а в обсъждането взеха участие също служебният министър на икономиката и индустрията д-р Петко Николов, председателят на Фонда на Европейския съвет по иновациите Светослава Георгиева и председателят на Съвета по иновации към министерството на иновациите и растежа Милена Стойчева. Началото на дискусията беше дадено от еврокомисаря за иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж Илиана Иванова.
Джейсън Кинг обяви плановете на Yettel за дигитална трансформация, както по отношение на самата компания, така и за клиентите на оператора. За да постигне целта си да се превърне в напълно дигитален бизнес до края на 2025 г., той посочи три основни сфери на работа. Първата е наличието на добра телекомуникационна инфраструктура в страната, като в момента 5G мрежата на Yettel обхваща над 200 населени места или над 70% от населението на страната. Втората е дигиталната трансформация на бизнеса на Yettel, както и дигитализацията на процесите и взаимодействието с клиентите. Телекомът вече не използва хартия както за вътрешните си процеси, така и при обслужването на клиенти и търговската дейност. Целта на Yettel е през следващите 18 месеца клиентите да получат възможност да взаимодействат с оператора изцяло дигитално – от купуването на устройства и абонирането за различни услуги, през плащането за услугите и тяхното управление, до цялостното обслужване.
Като най-важен фактор за пълната дигитализация на бизнеса на Yettel, Джейсън Кинг посочи и третия приоритет, а именно надграждането на дигиталните умения както на служителите на компанията, така и на клиентите и цялото общество. Като част от своята социално отговорна програма Yettel полага постоянни целенасочени усилия, за да подобрява дигиталните умения на деца, родители и учители. Само за последната година през програмите на компанията са преминали над 60 000 души.
Като допълнителен пример за ползите от дигитализацията, Джейсън Кинг посочи дигитализацията на Национално движение „Опознай България – 100 национални туристически обекта“ на Българския туристически съюз (БТС). В партньорство с БТС, операторът е дигитализирал хартиените паспорти за събиране на печати, които вече могат да се ползват и в приложението на Yettel. Към него са добавени голям обем допълнително съдържание под формата на аудио и видео истории, създадени от български артисти, възможност да се покани приятел в Движението и шест категории постижения, които носят участие в игра с награди.
Тези инициативи следват стратегията за устойчиво развитие на Yettel, която беше представена през 2022 година и беше първата на телекомуникационен оператор в България. Тя обхваща четири ключови области с конкретни цели за всяка, които трябва да бъдат изпълнени до края на 2028 година: намаляване отпечатъка върху околната среда, развитие на технологии, които подпомагат устойчивото бъдеще, поставяне на хората в центъра на всичко, което компанията прави и управление, основано на почтеност и прозрачност.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища