„Какво поражение сме нанесли на тези, с които сме преговаряли и какъв триумф сме постигнали в нашите разговори във външната ни политика? Интересно е какво е постигнато в разговорите с Макрон. Там по-скоро видяхме отстъпление от националния ни интерес по отношение на директивата за командированите работници“.
Това заяви евродепутатът от БСП/ПЕС Петър Курумбашев по бТВ. „Не смятам, че ние трябва да отстъпваме и срокът, който в момента е 3 години за командировани работници, трябва да се намалява“, допълни той. Според него това е мярка, която защитава определени национални пазари – в случая на Франция, и очевидно ограничава едно основно правило в ЕС – свободното движение на хора, стоки и услуги.
Евродепутатът обясни, че Макрон е подложен на много сериозен вътрешно-политически натиск и се опитва да решава проблеми на Франция чрез правото на ЕС. Курумбашев подчерта, че предложението не е в интерес на редица държави, включително и България.
„Аз съм единственият български евродепутат, който е член на комисията по транспорт и туризъм. Заплащането на българските международни шофьори отдавна се е изравнило с останалите, защото пазарът е един“, каза още той.
Българският евродепутат обърна внимание на мантрата, която непрекъснато се повтаря: „Едно и също заплащане, за една и съща работа“. „Можем да попитаме защо международни вериги в България за същата работа не плащат същите пари, като в Австрия или Франция? Защо тези вериги имат оборот над милиард, а плащат данъци, колкото за „Бог да прости“?“, попита той. Курумбашев зададе и въпроса, ако Макрон е толкова загрижен за българските работници във Франция, защо не се загрижи френските работодатели в България да плащат същите заплати, каквито плащат на запад.
„Ако един български работник тук получава 1000 евро, а не 700 лв, той въобще няма да има желание за емигрира“, допълни той. По неговите думи Франция, Германия и Австрия имат промени в своето национално законодателство, които са в посока на разваляне на общия пазар. Като пример посочи изисквания да има агент във всяка държава, договорът да е преведен на всеки език. „Един шофьор трябва да пътува с четири асистенти, които да му превеждат договорите. Друго изискване е да не се спи в кабините, но има оплакване от наши превозвачи, че над 200% са нараснали застрахователните искания поради грабежи“, уточни евродепутатът.
Петър Курумбашев коментира и предложението - ако ние подкрепим Франция за командированите работници, те да ни подкрепят за Шенген. „Ние или сме изпълнили изискванията, или не. България от 5 години е изпълнила изискванията за Шенген и не мисля, че този въпрос, както и въпросът за приемане на България в еврозоната, трябва да бъдат обвързани с конкретни вътрешно-политически интереси на една или друга страна-членка“, категоричен е той. Според него от посещението на Макрон сме си издействали няколко снимки на морето. „Много внимателно ще следя как ще гласува България, като страна в Съвета на ЕС. Да бъде категорично изваден транспортният сектор от тази директива“, каза още Курумбашев.
По повод изминалите 100 дни на правителството, евродепутатът от левицата заяви, че „Борисов-3“ не се различава от предишните две, като правителство на статуквото. „Не се правят сериозни промени в сфери, в които трябва да има реформи. Съжалявам за това, защото в кабинета има много хора с опит“, каза още Петър Курумбашев.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара