През ноември 2020 г. Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар. Компанията стартира поредица от събития и инициативи, с които да отбележи този важен юбилей и да благодари за доверието и подкрепата на своите клиенти, партньори и цялото общество.
На специално събитие за медии Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България, благодари лично на представителите на българските медии за подкрепата и представи основните постижения на компанията през тези 10 години, като обясни какво стои зад успешното присъствие на веригата в страната.
Началото
На 25 ноември 2010 г. Lidl поставя прецедент на българския пазар и едновременно отваря 14 магазина в 11 града. Компанията е последната от големите вериги, която стъпва на пазара и трябва да се доказва и да печели доверие при огромна конкуренция. Благодарение на своя различен модел, веригата успява да привлече вниманието на клиентите и да постави началото на една успешна история, в която фокус е доверието на потребителя, което не е константа и екипът на Лидл България се явява всеки ден на изпит пред милионите си клиенти.
Моделът
Стъпвайки на българския пазар, Lidl представя един нов демократичен модел на пазаруване, в основата на който е убеждението, че високото качество може и трябва да бъде масово достъпно. Фундамент на този модел са собствените марки на Lidl, които позволяват да се постигне най-добро съотношение между между качество и цена. Те са гарант за качеството чрез стриктен контрол върху целия производствен цикъл - от избора на доставчици и суровини до пристигането на стоките на щандовете. В допълнение към собствените марки, чрез максимална оптимизация и ефективност на всички процеси - производствени, логистични, и маркетингови - веригата пести средства, които връща към крайния клиент под формата на по-ниска цена за високо качество. Третият стълб на този модел са иновациите , те са още един важен инструмент за постигането на основната мисия на марката - масова достъпност на високото качество
Иновациите
Иновативният бизнес модел успешно се допълва от множество иновации в продукти, процеси, в производствени технологии, в рекламната комуникация и цялостния отговорен и последователен подход към всичко. Още със стъпването си в България Lidl предлага на клиентите тематичните седмици, чрез които да се докоснат до различни кулинарни традиции и да разнообразят ежедневието си. Заедно със своите партньори – българските производители – веригата разработва и въвежда редица продуктови иновации като колбаси във всички ценови категории без влагане на механично отделено месо, с което значително се намалява използването на подобрители и сгъстители и категорично се подобрява качеството и вкуса. Друга емблематична серия за марката е Clean Label - колбаси без изкуствени консерванти, оцветители и овкусители. Със серията “Родна стряха” Lidl е първата верига, която издирва и предлага автентични български рецепти. През 2014-та за първи път любимите на децата Stikeez „превземат“ Lidl.
Приносът
Всички тези иновации обаче биха били самоцелни, ако не допринасят за развитието на българската икономика и българските производители. За 10 години общият размер на инвестициите на компанията в България надхвърля 1 милиард лева. В допълнение към тях са данъците – над 100 млн. лева за последните 5 години. Като голяма верига със 103 магазина в 48 града, Лидл България има и косвен принос за българската икономика през инвестиции във външни услуги като маркетинг, ИТ, ремонтни и транспортни дейности, охрана, юридически и др.
Компанията развива устойчиво и дългосрочно партньорство с българските производители още от стъпването си на пазара. Днес веригата си партнира с повече от 200 български доставчици в няколко направления – не само чрез изкупуване на техните стоки, но и в разработването на продукти под собствените марки на веригата - Pilos, Dulano, Pikok, Alesto и др. Още през 2017г. Lidl създава първата изцяло българска продуктова линия „Родна стряха“, която започва с 34 продукти, а днес те са над 80 и асортиментът се обогатява постоянно.
Благодарение на партньорството си с Lidl българските производители разширяват производството си, инвестират в модернизиране на базите и в сертифициране на продукцията, повишават качеството на стоките си и стават по-конкурентни не само у нас, но и на международния пазар.
Каузите
По отношение на каузите, зад които застава, Лидл България следва ясна визия – с всичко, което прави - от продуктите, които предлага, през инициативите, които подкрепя до отношенията с хората и позицията в обществото - компанията се стреми да променя живота ни към по-добро. На тази база внимателно подбира своите социално отговорни проекти. Основен фокус заема подкрепата на родителите в грижата им за децата, опазването на околната среда, както и развитието на местните общности чрез подкрепа на граждански инициативи. Само за последните 3 години, чрез своята най-голяма социално отговорна инициатива - Ти и Lidl за по-добър живот, компанията финансира 73 проекта на граждански инициативи в цялата страна с фонд от 545 000 лв. Общата сума на инвестициите, които Лидл България влага в социално отговорни инициативи и дарения през тези 10 години, надхвърля 5 милиона лева.
Хората
Едно от най-ценните достижения на Лидл България за 10-те години на българския пазар е екипът - не само като дума, а като изпълнено със съдържание понятие. Всички постигнати резултати и успехи не биха били възможни без хората. Затова напълно съзнателно огромно перо в бюджета на компанията е предвидено за служителите. Заплащането в Лидл България е сред най-високите в бранша, като средната заплата във веригата е с 52% над средната стойност за икономиката като цяло. Над 75% от мениджърите във веригата са се издигнали отвътре в компанията и това създава една различна позитивна атмосфера, базирана на реални действия, а не на обещания. Ежегодно Лидл България инвестира 6-цифрена сума за квалификация и обучение на служителите и е първата верига, която въвежда позитивно отчитане на работното време до минута.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 103 магазина в 48 града и близо 3000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.
Публикацията е част от партньорство между OFFMedia и Lidl.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)