Модерни мотриси сменят руските по третия лъч на метрото

Последна промяна на 14 август 2015 в 09:45 10863 23

Метровлакове Сименс най-вероятно ще возят пътниците по третия лъч на подземната железница от столичния квартал "Левски" до Овча купел.

Консорциумът "Симетро София" - "Сименс България", "Сименс Австрия" и полската Newag предложи по-ниска цена за доставката на 20 влака - 418 млн. лева, конкурентите й от испанската CAF малко над 483 млн. лв. Офертите бяха отворени вчера. Освен цена критериите включват и  разход на електроенергия, система за поддържане на влака, шум, вибрации и комфорт на движение. Поръчката "Метрополитен" е и за монтаж и тестове на системата за управление на влаковете.

Изграждането на трасето трябва да приключи до четири години, по него вече няма да пътуват мотрисите на руската "Метровагонмаш", която достави влаковете за първите два лъча на метрото.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.10 2015 в 21:47

Та господа тролове,положението е следующето-няма НИКАКЪВ проблем да има 2 фирми да учавсвуват в конкурса,разрешено е от ЗОП.Само тия две могат да произведат мотриси за 1500 в прав ток с горно токоснемане,какъвто ще е М 3.Че конкурсите са уредени това е обществена тайна.

15.08 2015 в 18:26

За жалост вече дори не са нужни рушвети...всичко е уредено на ниво меркел-борисов. Сименс излизат чисти от далаверата!!

15.08 2015 в 18:23

За съжаление наше...ако тиквата не нагласи тъговете така, че само германските фирми да отговарят на изискванията...може меркел утре да каже че предпочита да работи със Станишев..

15.08 2015 в 16:19

Добре бе защо???? Ми руските са по евтини. Ние преди купихме 18 броя за 20 млн. Са ще купим 20 броя за 418 млн.... Не съм русофил ама нямам оплаквания от Метровагонмаш евтини и с добро качество

15.08 2015 в 05:42

Ти нещо сънуваш тези "безшумни" мотриси. Мога да заявя, че съм се возил и във Франция и в Германия на метро, е такива влакчета няма. Хайде не пиши глупости като не си запознат!Разликата с руските е външният вид, нищо повече, но последните модели руски влакчета са като тези на сименс като дизайн.

15.08 2015 в 05:36

Журналейката не е наясно защо в търга участваха само две фирми и руснаците не участваха - просто спецификацията по политическа линия беше направена така, че на техническите условия да отговарят само тези две фирми. Българите пак ще храним германските заводи на сименс и ще плащаме влаковете им направени с нискокачествени материали на много висока цена. Така че не се радвайте, за пореден път ни прекараха!

14.08 2015 в 19:25

Тъпанар, ти не си виждал и не си се возил в немските БЕЗШУМНИ, с много седящи места и конфортни влакове. Така е, като си русофил и не си виждал друго, освен убийствено шумните, скърцащи и тряскаши с правостоящи по всяко време пътници.

14.08 2015 в 19:21

Като членове на ЕО сме ДЛЪЖНИ да подкепяме икономиките на страните от ЕО и ако няма стоки от тези страни - чак тогава от Русия, Япония и останалите по света. Има си правила, трябва да се спазват. А до сега не можеше немски влакове, защото релсите бяха Сталински, военен стандарт и други влагове не могат да се движат по тях. Не забравяйте, строежът започна още при Тошо.

14.08 2015 в 14:46

>А защо не ЯПОНСКИ, КОРЕЙСКИ или КИТАЙСКИ?
Щото
1) доставката е много по-скъпа
2) поддръжката е много по-скъпа
3) КИТАЙСКИТЕ ще излязат от строя за една година

На абсолютно същите принципи нямам проблеми с руските. Но пък диверсификацията е важна, така че приветствам бъдещите ни сименсчета.

14.08 2015 в 14:31

Едно хипи да се омерзява. Това ше да е нова субкултура, гос'дин Балкански :-)