Сп. Шпигел: На Златните - купон и оргии. По-добре е от Майорка

DW Последна промяна на 14 август 2018 в 08:27 13178 2

На „Златните" германските купонджии са добре дошли, след като Майорка ги изгони. За това пише списание „Шпигел" в края на обширната си титулна тема за сенчестите страни на туризма.

Журналистите провели собствени разследвания в Прованс, в Цел ам Зее, в Порто, в Рим и в Амстердам. Ан-Катрин Незик посетила „Златните пясъци", чиято цел, според нея, е да се превърне в Елдорадо за германските парти-летовници. За разлика от „Златните", другаде по света на туристите вече гледат не като на благословия, а като на проклятие, което застрашава местната културна идентичност, пише „Шпигел". Вместо "Мале", както германските парти-туристи наричат Майорка, сега на мода излиза "Буле", тоест - България. Ето и част от статията:

„Напук на всичко, тях все още ги има: кътчетата и регионите, където туристите все още са добре дошли във времена, когато другаде не ги искат. И където никой не се възмущава от безкрайния купон и от пиянските им оргии.

Даниел Стефанов се е изправил на един подиум, заклещен между улицата и плажа, и наблюдава тълпата, която се къпе в пяна. Неговите помощници са инсталирали две снежни оръдия край дансинга на „Мегапарк Долфин": едно гигантско, шантаво парти-средище на открито, което Стефанов основал заедно със свои бизнес-партньори на „Златни пясъци" в България. Пяната се точи като сурово козуначено тесто от едното оръдие върху главите на купонясващите туристи, другото пък плюе фини сапунени облачета.

"Златните" – твърда цел за германски купонджии

Даниел Стефанов постепенно се приближава до целта си: да превърне „Златните пясъци" в твърда цел за германските летовници- купонджии, в алтернатива на „Ел Аренал" и „Плая де Палма" (на Майорка – бел. ред.).

Преди 15 години Стефанов и неговият партньор Сава Даритков отвориха дискотеката на открито „Мегапарт Долфин" в „Златни пясъци" – няколко басейна, обградени от дансинг. Преди осем години към това се добави и „Партищадл", където изпълняват германски шлагери, а половин литър бира струва две евро.

Стефанов и Даритков са инвестирали много в своята визия. Започнали да внасят бяла бира от Германия, наели и певци, които иначе гастролират на Майорка. Тръгнали и „разпенените" купони. Срещу 20 евро всеки вторник и всяка събота се предлагат коктейли по избор в продължение на цял час и пяна в изобилие от оръдията.

За двамата настоящият сезон върви по-добре от когато и да било. Най-напред в началото на лятото от Германия дойдоха абитуриентите, после футболните отбори и клубовете по боулинг. Жени, но най-вече мъже на около 20-25 години, които – според собствените им признания – разбират отпускарското щастие в рамките на три думи: слънце, плаж и запой. И до края на септември ще е все така, надява се Даритков. Той държи да добави и още нещо важно: „Ние се радваме на гостите."

"Златните пясъци" са не само по-евтиният, но и по-добрият "Балерман"

Това изречение придобива нов смисъл, откакто истинският „Балерман" (култово място на Майорка – бел. ред.) взе да се отчуждава от купонясващите маси. Майорка вече не желае да бъде парти-остров и забрани както пиянските оргии, така и секса на плажа. Затова новото послание гласи: „Златните пясъци" са не само по-евтиният, но и по-добрият „Балерман".

Никлас, Марвин и Марсел седят на бара в „Мегапарк Долфин" с чаши в ръка: водка с аромат на праскови. На светлозелените им тениски е изписано мотото на миналогодишната им ваканция: „Мале. Кофи за всички. Всички за Мале." Били на Майорка с компания от десетина души. Но новите предписания там ги насочили тази година към България, разказва 24-годишният автомонтьор Никлас. В „Ел Аренал" видели как полицията пристига с цели три патрулки, когато летовници нарушили забраната и със сламки пиели Сангрия от кофа на плажа. Това, според тях, вече било прекалено.

„На „Златните пясъци" е съвсем друго. Тук изобщо няма местни жители, които биха се оплакали от данданията", се казва в заключение в репортажа на сп. „Шпигел".

Б. ред. - Статията е на Дойче веле.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

8362

2

Хуан

14.08 2018 в 12:07

Проблемът с Майорка е, че там има туризъм от виско клас и пияните немчета пречат на пичовете с яхтите. Само един пример - кралското семейство кара всяка година двуседмична ваканция в резиденцията си там. Лоу кост полетите за 10-15 години направиха островите достъпни за всеки, но сега тенденцията според мен отново се обръща - островите да са скъпи, а масовия туризъм да е на сушата

8415

1

senester

14.08 2018 в 11:49

Да,от година на година все по-малко местни жители ще виждате,господа германски пияндета.Това е част от културната ни революция